Geluidskaard met SPDIF in (coax)

Pagina: 1
Acties:

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:24
Hallo allemaal,

Ik ben al een poosje op zoek naar een geluidskaart met een Coaxiale SPDIF-in aansluiting.
Ik zit namelijk met de volgende situatie:
Ik heb een Raspberry-Pi met XBMC draaien, deze zit rechtstreeks met HDMI aangesloten op mijn TV. Audio wordt ook via HDMI gestuurd (pass through).

Nu heb ik een 5.1 dolby surround set van Creative voor mijn PC, deze heeft een aparte voeding en kan alleen aangesloten worden met 3x 3.5mm plug.
Nu wil ik eigenlijk het geluid van de Raspberry via deze boxen. om te voorkomen dat ik andere apparaten/boxen op moet hangen had ik het idee om vanaf mijn TV een SPDIF kabel te leggen naar mijn PC, zodat de PC het doorstuurt naar de boxen. (pc staat eigenlijk altijd aan als ik een filmpje oid kijk)

Helaas heeft mijn TV alleen een Coaxiale aansluiting terwijl ik alleen maar kaarten vind met een optische. nu zijn er ook converters voor maar dan ben je weer onnodig geld kwijt lijkt mij.

Weten jullie een paar goede kaarten die SPDIF coax in hebben? of zouden jullie zeggen om alsnog een Homecinema set te kopen?
(de boxen nu hebben allemaal tulp stekkers, die naar de subwoofer lopen. en de rechter box heeft een speciale kabel. dan zou ik misschien met 2 nieuwe boxen klaar zijn, maar dan heb ik dus allemaal verschillende dingen. en dan ben ik bang dat er ergens iets niet goed gaat (bv. qua qualiteit)

Graag wat advies, ik wil het projectje namelijk voltooien zonder al te veel geld uit te geven er aan.

Overigens heeft mijn PC wel een SPDIF-out aansluiting (coax en optical) zijn er misschien manieren om daarvan een ingang te maken?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Verwijderd

Converters worden meestal bij geleverd bij nieuwe kaarten en zien er meestal vrij eenvoudig uit. Of je een nieuwe set moet kopen ligt eraan welke je nu hebt, de Cambridge serie had een paar mooie modellen. Deze kaart heeft bijna alle mogelijke aansluitingen : V&A aangeboden: Creative soundblaster X-FI elite pro