Toon posts:

AMD Athlon 1Ghz Core Voltage

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb een probleem, mijn lieve AMD Athlon draait op het leuke temperatuurtje van 65' :( , en dat vindt ik eigelijk te hoog.

ik heb in mijn bios (MObo: asus A7V-133 266FSB) de core voltage op auto gezet, maar dat is dus 1,79V [volgens ASUS Probe], en dat is DENK IK te hoog, want als ik heb lager zet, 1,35V dan daalt de temperatuur best veel, maar dat wil mijn PC iedere keer na het afsluiten niet meer opstarten...

kan iemand mij helpen? om te beginnen...
:? OP WELK VOLTAGE HOORT EEN AMD ATHLON TE DRAAIEN :?

BVD. |\/|ARK

Verwijderd

VOLGENS MIJ 1.75V!!~!!#@~!

Waarom hoofdletters... nergens voor nodig |:(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Inderdaad 1,75V.

Maar kijk ook eens in de bios of je temp. klopt.. Bij mij geeft asus-probe 10 graden teveel aan.. bios/mbm is wel goed..

Verwijderd

Welke koeler? Pasta?

Verwijderd

Topicstarter
owja vergeten ik heb de TT Super Orb koeler met de bijgeleverde koeler pasta, in me bios is de temperatuur hetzelfde als mijn ASUS PROBE aangeeft (te hoog dus).

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Mijn athlon 800@1000 draait op 1.625 in de bios en dan geeft ie met mbm 5 aan dat het core voltage 1.7 is. Hij loopt verder stabiel dus ik zou dan met een getweakte processor op een te laag voltage draaien? best wel leuk eigenlijk.

Enne die van mij word nu 41 graden idle en voorzover mij bekend is is de hoogst gemeten temperatuur 49 graden.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Ik heb een Tb 1000@1000 die op default 1.85v staat en ook draait volgens mbm5. De temparatuur is idle 45 en stressed 51. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat is allemaal heel leuk, mijn CPU doet het ook op 1,35V en dan wordt hij nog maar 41 full load :7 , maar ik heb het ID dat dat nooit goed kan zijn, zo'n laag voltage

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:41

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Het kan geen kwaad, alleen de kans dat je pc stabiel blijft wordt steeds kleiner, maar schade aanrichten lijkt me sterk :)
Mijn loopt op 1,79

Verwijderd

leuk he CAPSLOCK

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:33

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

als die na lange tijd nog steeds stabiel op dat voltage blijft lopen, zou ik em er zeker op houden. slijt je processor alleen maar minder snel van...

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

Hardware sensor monitor pro geeft bij mij
59 graden aan (met gewoon surfen)
Heeft Hardware sensor monitor pro (3231 pro)ook een grote afwijking tov werkelijke temp.?

Thnks

Zip

Verwijderd

Ach die paar graden bij mij liep die eerst op 70 graden maar nu met die nieuwe cooler (GloBal win fob 38) draait die cooltjes alleen ik beb nog een kast fan nodig (80x80)!!!als iemand er een heeft voor mij mail me ff liefst met hele lang draden ik een bigtower!!*D

Verwijderd

asus pc probe zegt dat m'n cpu 56 graden idle word, de bios zegt dat ie 46 word.
kan het niet zo zijn dat als je in de bios zit je cpu veel minder word belast dan wanneer je in windows bezig bent, en daarom de temp in de bios lager is??

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Op woensdag 06 juni 2001 22:19 schreef Roefoes het volgende:
asus pc probe zegt dat m'n cpu 56 graden idle word, de bios zegt dat ie 46 word.
kan het niet zo zijn dat als je in de bios zit je cpu veel minder word belast dan wanneer je in windows bezig bent, en daarom de temp in de bios lager is??
Nope.. Asus probe geeft gewoon de fout temperatuur aan.. probeer maar eens mbm te draaien.. Scheelt weer meteen 10 graden :)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Default voltage is 1.75, maar ik geloof dat AMD adviseert om sommige 1333 Mhz modellen op 1.8 te draaien. Soms wijkt de in de BIOS opgegeven waarde af, bij mij is alles 0.05V te laag opgegeven in BIOS, dus 1.85V is bij mij 1.90V.

Mijn Duron 800@1000 (7.5x133) draait op 1.90V en wordt dan 33 graden stressed, 27 idle.

Voor voltage geldt het volgende: stabiel is stabiel. Als jouw computer standaard op 1.60V prima draait, dan heb je het prima voor elkaar. Minder energie om in warmte om te zetten en dus een koeler systeem. Is verder niks schadelijks aan.

Verwijderd

heb m'n TB 1ghz net op 1.45V laten draaien, hij liep net zo goed als altijd maar werd er niet cooler op :(

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Tja het zou wat moeten schelen maar als het dat niet doet..

Ik denk dat het gewoon aan je koeler ligt. Misschien heb je de koeler niet goed gemonteerd, of teveel koelpasta gebruikt. Veel mensen smeren zich suf, maar het is alleen bedoeld ter opvulling van de kleine oneffenheden op de core en de onderkant van de koeler!

Voor mijn collega heb ik een TB 1000@1333 in elkaar gezet, die heeft een Pentalpha koeler erop gezet met een andere fan (van YS-Tech), gekocht bij Eynstein. Beetje Arctic Silver II ertussen en toen werd ie 40 idle, 48 stressed, maar wel doodstil. En goedkoop.

Mijn advies, check met andere mensen of de winkel of dat ding zo warm hoort te worden met die koeler, zo niet dan even eraf halen en minder koelpasta smeren, opnieuw en kaarsrecht monteren. Zo wel, nieuwe koeler kopen..

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sorry dat ik deze omhoog schop maar ik heb dus een vraag wat precies betrekking heeft op de titel.
Wat me niet helemaal duidelijk is, is wat de max. core voltage wel zo'n beetje is voor een Athlon.

Namelijk, ik heb nu m'n Athlon 1000 op 1341 draaien (13x103) en op 1.8 V.
Hij draait stabiel, Idle istie 45/46 graden en stressed moet ik nog even proberen.
De levensduur is minder, ok, maar tis toch niet zo dat ik m na 3 maanden al kan afschaffen of wel?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op vrijdag 21 juni 2002 22:21 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:
Sorry dat ik deze omhoog schop maar ik heb dus een vraag wat precies betrekking heeft op de titel.
Wat me niet helemaal duidelijk is, is wat de max. core voltage wel zo'n beetje is voor een Athlon.

Hij draait stabiel, Idle istie 45/46 graden en stressed moet ik nog even proberen.
De levensduur is minder, ok, maar tis toch niet zo dat ik m na 3 maanden al kan afschaffen of wel?
Een athlon is echt taai te noemen ,ik geeft mijn 1400@1722 al een jaartje meer dan 2Volt .
Wel water gekoeld maar hij is echt taai , en met goede koeling helemaal geen vuiltje aan de lucht :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 22:21 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:

Nee man. Als dat ding het begeeft heb jij al lang weer 2 procs gekocht. Max vlotage valt weinig over te zeggen. Wat ik wel weet is dat er een beveiliging op mobo's zit die een max voltage toelaten. Ik meen iets van 2,2V ofzo. Mijn XP heeft een hele tijd met 2,05V gedraait. Wel met de dikste koeling die ik kon vinden natuurlijk (Alpha + Delta80HP). Maar dat voltage haal je alleen als je gaat modden. Standaard gaat het niet verder dan 1,85V. Daarboven neem je risico's, maar niet onaanvaardbaar ofzo (niet dat de tweaker zich daar iets van aantrekt natuurlijk :P )

Dus, max vcore is niet echt boeiend ofzo. Als je zoveel juice nodig hebt zit je al aardig tegen de max van de proc aan te duwen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

right, thnx ik weet genoeg.

stressed at 48 graden vondtie ook wel lekker, dus ik laat t zo.
Pagina: 1