Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van de Polder naar de Valley: designer bij Apple en DoubleTw

Pagina: 1
Acties:

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
video: Van de Polder naar de Valley: designer bij Apple en DoubleTwist
[...] dat ooit opgericht is door Jon Johansen, de man die de encryptie van dvd's kraakte.
Jon Johansen was niet verantwoordelijk voor het kraken van de dvd-encryptie. De enige rol die hij speelde in DeCSS was het maken van de GUI. Niet zo indrukwekkend dus.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:26

WoutF

Hoofdredacteur
Fix0red :)

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-11 11:29

TradeMarkNL

Videoproducer
Volgens mij is Jon wel voor iets meer verantwoordelijk dan het maken van de GUI hoor. Anders zou hij nooit zijn aangeklaagd en een rechtzaak aan z'n broek hebben gehad. Alle bronnen die ik zo snel vind zeggen dan ook dat hij de code heeft geschreven.

http://www.wired.com/thre...06/dvd-jon-attacks-apple/
http://www.wired.com/techbiz/media/news/2002/12/56771

Benieuwd wat jouw bron is.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij was het meer een legal issue. Jon is gewoon bekend als DVD Jon, maar heeft altijd beweerd dat
Johansen has denied writing the decryption code in DeCSS, saying that this part of the project originated from someone in Germany. He only developed the GUI component of the software. His defense was assisted by the Electronic Frontier Foundation.
Aangezien er blijkbaar niet genoeg bewijs was is hij officieel vrijgesproken van de aanklacht. Dus vanuit die rechtzaak is nooit bewezen dat hij meer dan alleen de GUI heeft gemaakt :)

Hij was overigens wel gewoon degene die de tool heeft gereleased en je kan zeggen wat je wilt, maar als reverse engineering je eigengemaakt vak is, dan is een GUI bouwen toch wel het minste wat je kan ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.