Zoals velen van jullie weten is winkelketen block niet meer.
Nu staat een hoop van hun spul in de uitverkoop via een faillisementsveiling. Op de website van BVA Auctions kun je bieden op allerlei kavels.
Op hun website vind ik onder de kop 'voorwaarden' 2 documenten met geldende voorwaarden voor verkoop aan consumenten en daaronder ook de voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.
In de 2 documenten word er niet gerept over garantie. In de voorwaarden van de NTO staat:
Mijn vraag is dus nu: Als je een product hier koopt. Kan je dan garantie bij BVA Auctions of de producent van dit product claimen?
Nu staat een hoop van hun spul in de uitverkoop via een faillisementsveiling. Op de website van BVA Auctions kun je bieden op allerlei kavels.
Op hun website vind ik onder de kop 'voorwaarden' 2 documenten met geldende voorwaarden voor verkoop aan consumenten en daaronder ook de voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.
In de 2 documenten word er niet gerept over garantie. In de voorwaarden van de NTO staat:
In de FAQ vind ik:Artikel 10 - Conformiteit en Garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
Heb ik recht op garantie?
BVA Auctions handelt als intermediair tussen de opdrachtgever en koper en is geen eigenaar van de aangeboden kavels. BVA Auctions verricht geen nader onderzoek naar de inhoud van de kavels en verleent derhalve geen garantie. BVA Auctions raadt u aan om altijd de kijkdag(en) te bezoeken om goederen te inspecteren op staat en/of compleetheid.
Op kavels afkomstig uit een faillissement, beslaglegging en/of executieveiling is artikel 7:19 BW van toepassing.
Als ik het goed begrijp staat in 7:19 BW dat je als koper geen beroep op garantie kan doen, maar ik ben geen jurist en en ben dus ook niet helemaal zeker van mijn zaak. Ook vind ik de voorwaarden van de NTO tegenstrijdig met wat er in 7:19 BW word gezegd in dit geval.Artikel 7:19 BW:
1. In geval van een executoriale verkoop kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak behept is met een last of een beperking die er niet op had mogen rusten, of dat deze niet aan de overeenkomst beantwoordt, tenzij de verkoper dat wist.
2. Hetzelfde geldt indien de verkoop bij wijze van parate executie plaatsvindt, mits de koper dit wist of had moeten weten. Bij een consumentenkoop kan de koper zich er echter wel op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt.
Mijn vraag is dus nu: Als je een product hier koopt. Kan je dan garantie bij BVA Auctions of de producent van dit product claimen?