Ok ik heb nou iets sufs met mn pc waar ik dus echt niet uitkom en ook niets over kan vinden. (vooral omdat het niet een standaard probleem is).
Windows audio (de basic bliepjes), youtube (audio) en spotify (audio) haperen enorm.
Games en media player classic hebben nergens last van.
Heb ik een game of mpc instance open staan werkt de rest van de audio ook normaal. Maar zodra ik deze sluit begint het haperen weer.
Het begon toen ik voor het eerst Fable: The Lost chapters wilde spelen. Deze installeerde (zoals gewoonlijk bij steam on first runs) DirectX.
Wat heb inmiddels geprobeerd:
-reboot
-Full power down (voor geval hardware probleem)
-audio driver reinstall
-audio codec reinstall
-DirectX reinstall (redist van MS)
Ik gok dat er ergens iets bij wat parameters veranderd zodra een bepaald iets (mpc, game) gestart word maar ik heb geen idee waar ik moet zoeken.
Normaal is een reboot of reinstall van drivers genoeg.
Specs:
gallery: LordMithril
Audio zit via HDMI op mn tv.
Windows audio (de basic bliepjes), youtube (audio) en spotify (audio) haperen enorm.
Games en media player classic hebben nergens last van.
Heb ik een game of mpc instance open staan werkt de rest van de audio ook normaal. Maar zodra ik deze sluit begint het haperen weer.
Het begon toen ik voor het eerst Fable: The Lost chapters wilde spelen. Deze installeerde (zoals gewoonlijk bij steam on first runs) DirectX.
Wat heb inmiddels geprobeerd:
-reboot
-Full power down (voor geval hardware probleem)
-audio driver reinstall
-audio codec reinstall
-DirectX reinstall (redist van MS)
Ik gok dat er ergens iets bij wat parameters veranderd zodra een bepaald iets (mpc, game) gestart word maar ik heb geen idee waar ik moet zoeken.
Normaal is een reboot of reinstall van drivers genoeg.
edit:
windows restore heeft overigens geen restore point gemaakt van de DX install van Fable.
Weird, dus is mischien niet gebeurt dan?
windows restore heeft overigens geen restore point gemaakt van de DX install van Fable.
Weird, dus is mischien niet gebeurt dan?
Specs:
gallery: LordMithril
Audio zit via HDMI op mn tv.
[ Voor 6% gewijzigd door LordMithril op 28-07-2013 14:54 ]
Bier, Whiskey en Metal!!