[Win7]Audio hapert, maar niet ingame of met mpc aan.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 20:18
Ok ik heb nou iets sufs met mn pc waar ik dus echt niet uitkom en ook niets over kan vinden. (vooral omdat het niet een standaard probleem is).

Windows audio (de basic bliepjes), youtube (audio) en spotify (audio) haperen enorm.
Games en media player classic hebben nergens last van.
Heb ik een game of mpc instance open staan werkt de rest van de audio ook normaal. Maar zodra ik deze sluit begint het haperen weer.

Het begon toen ik voor het eerst Fable: The Lost chapters wilde spelen. Deze installeerde (zoals gewoonlijk bij steam on first runs) DirectX.

Wat heb inmiddels geprobeerd:
-reboot
-Full power down (voor geval hardware probleem)
-audio driver reinstall
-audio codec reinstall
-DirectX reinstall (redist van MS)

Ik gok dat er ergens iets bij wat parameters veranderd zodra een bepaald iets (mpc, game) gestart word maar ik heb geen idee waar ik moet zoeken.
Normaal is een reboot of reinstall van drivers genoeg.
edit:
windows restore heeft overigens geen restore point gemaakt van de DX install van Fable.
Weird, dus is mischien niet gebeurt dan?

Specs:
gallery: LordMithril
Audio zit via HDMI op mn tv.

[ Voor 6% gewijzigd door LordMithril op 28-07-2013 14:54 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke audio driver heb je een update gegeven? Ik mag hopen dat je je videokaart drivers hebt bijgewerkt, want daar zit je HDMI audio driver bij.

Verders, wat heb je als default apparaat ingesteld staan voor afspelen in Windows en welke in MPC?
Is het ook zo dat als je een video afspeelt op Youtube en het hapert, dat het over is zodra je MPC start, zonder ook maar iets er mee te doen? Dat begrijp ik uit je post namelijk (maar dan andersom).
Heb je ook nog eventuele extra software voor audio, zoals voor je onboard geluidskaart?
Heb je met analoog geluid ook deze problemen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 20:18
Heb inderdaad de catalyst drivers opnieuw geinstalled ja.
Heb wel gemerkt dat MPC zelf niet helpt, alleen als er iets ingeladen is (film/mp3) oftewel alleen als hij de audio zelf echt gebruikt. (dat ik het daarna op pauze zet maakt niet uit.)
Is het ook zo dat als je een video afspeelt op Youtube en het hapert, dat het over is zodra je MPC start, zonder ook maar iets er mee te doen?
Yups (maar wel dus moet er iets in MPC geladen zijn) maar een game starten en ALT-Tab werkt ook.

Default staat hij op "AMD High Definition Audio Device" in windows (mpc niets aan veranderd na install dus zal ook wel).
Heb je met analoog geluid ook deze problemen?
Net getest met oortjes op mn onboard audio.
Nee dan niet. weird 8)7

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan moet je gaan zoeken in de richting van audio passthrough en decoding door je computer (CPU of chip op videokaart) en TV. Iets veroorzaakt het bij HDMI.

Commandline FTW | Tweakt met mate