Tweakblogspam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27
Ik zag deze reactie verschijnen op mijn Tweakblog:

Zaken waar ik eens dieper op in wil gaan..: Digitenne met OSCam+TVheadend

Lijkt op een test om te zien of iemands bot de captcha kan verslaan. Getuige de post is dat gelukt dus zal er binnenkort wel een stroom van spam komen op blogs waar je anoniem kan reageren.

Dit is geen bug of feature, alleen een heads-up.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

crisp

Devver

Pixelated

ergo: reacties uitschakelen na x tijd ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dat kan ik instellen.. Maar wat maakt dat uit? Iemand test nu of zijn bot de captcha kan breken en gebruikt daar dan een oude post voor, hopende dat dat niet opvalt zodra hij er doorheen komt.

Als je een bot hebt die op oude posts kan reageren, dan kan je toch net zo makkelijk op nieuwe posts reageren? Dit lijkt alleen maar een voorbode te zijn voor een lading spam met werkende links op nieuwe posts op *.tweakblogs.net? Helpt toch geen zier als ik dan reacties na x tijd uitschakel? :?

Het uitschakelen van reacties doe ik sowieso liever niet, als iemand na 3 jaar nog iets nuttigs heeft toe te voegen, waarom niet.. Maar bovenal lost het niets op.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 28-07-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Spammers hebben sowieso een voorkeur voor oudere posts, juist omdat hun spam daar minder opvalt itt bij nieuwere posts.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dan verwijder ik hem wel handmatig, zolang het de spuigaten niet uitloopt heb ik daar geen probleem mee. Anders limiteer ik reageren op oude berichten wel mocht het te erg worden.

Ik vraag me af waarom spammers oude posts bewust zouden spammen. Niemand leest die dingen. Enige wat ik me kan verzinnen is het verhogen van de google pagerank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik vraag me ook regelmatig af wat spammers beweegt, maar ja :P

In feite is het uitschakelen van reacties of het anoniem reageren uitschakelen de meest effectieve methode om spam te voorkomen. Captcha's houden ook niet alles tegen; vaak zijn het gewoon chinezen die voor een dollar per uur spam lopen te posten...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:26
Sinds een paar dagen valt het me op dat er een aantal spam berichten in comment onder mijn blogposts van Tweakblogs komen.

Voorheen had ik daar nooit last van. De blogpost is blijkbaar (wat ik er uit afleid) redelijk populair in de Google search results.

Just FYI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik had er laatst ook een paar op een blogpost van meer dan een jaar oud, dus heb daar de reactiemogelijkheid ook uitgeschakeld (bestaande reacties blijven dan gewoon zichtbaar).

Feit blijft dat je als blogeigenaar in principe zelf verantwoordelijk bent voor het verwijderen van spamreacties. Daarnaast kan je spamreacties tegengaan door bijvoorbeeld anonieme reacties uit te schakelen en/of het reageren automatisch na een bepaalde tijd uit te schakelen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:26
Ik heb ze hier dan maar even manueel verwijderd (psssssst, dat mag ook wel net iets makkelijker gemaakt worden in een volgende iteratie ;) :P ) en de mogelijkheden maar uitgezet.
Pagina: 1