[Pc probleem] Zwart scherm na vervanging onderdelen

Pagina: 1
Acties:

• Ralkar
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-01 14:42
Beste medetweakers,

Een computer (pc1) begon op een gegeven moment te veel lawaai te maken, dus had ik besloten om de stock koeler te vervangen met een nieuwe. De installatie van de koeler ging vlekkeloos, aangezet zonder videokaart, harde schijf e.d. om te kijken of de computer aanging, maar toen ik alles weer had aangesloten, ook aan de monitor, begon de videokaart een brommend, stofzuigerig geluid te maken. Ook kreeg ik geen beeld meer op het scherm getoverd. Daarna had ik dus de videokaart vervangen, omdat ik dacht dat het daar aan lag, maar ook met een andere videokaart geen succes.

Ik heb de twee videokaarten ook in een ander systeem (pc2) getest, en daar deden ze het allebei. Toen ik de gtx 560 weer terug op z'n plek deed, kreeg ik daar ook geen beeld meer op de monitor. Daarna heb ik verschillende kaarten weer geprobeerd, maar dat hielp ook niet. de monitor zegt in alle gevallen dat er 'no signal is' :-(

Nu staat er op pc1 naar mijn weten nog de driver van de bromkaart (gts250), en op pc2 heb ik eerst de drivers van de 560 eraf gegooid, voordat ik de nieuwe kaarten erin stopte. Ik heb geen drivers daarna meer geinstalleerd.

Kortom, alle drie de kaarten doen het maar ik krijg geen beeld met pc1 en pc2 |:(

Zelf heb ik op internet gezocht naar een soortgelijk probleem, maar daar kwam geen concreet antwoord op.

Ik hoop dat jullie weten wat er aan de hand is, of mee kunnen denken aan een oplossing :D

Pc1 Specs
Proc: i7 920 niet overgeclocked
Mobo:Msi x58 pro
Ram: 8gb ddr2 volgens mij
koeler: CM hyper tx3
Voeding: CM 600 watt
Videokaart: GTS250 (volgens mij van evga)
Asus GT630 (nieuwe kaart)

Pc2 Specs
Proc: i5 2500k
Mobo: Asrock P67 pro3
Ram: Kingston 6gb ddr3
Koeler: Schyte Mugen 2
Voeding: XFX pro 450 watt
Videokaart: MSI GTX560TI twin frozr

Verwijderd

Niet vergeten de extra voeding voor videokaart aan te sluiten?