Windows 8 Standaard naar Pro Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 15:12

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Ik heb een nieuwe laptop gekocht: Lenovo IdeaPad Y510 met standaard Windows 8.

HDD vervangen door SSD en een schone intsallatie gedaan van Windows 8, sleutel zit immers in de BIOS.

Nu ik de Windows 8 Pro Upgrade vorig jaar gekocht voor 30,-, maar als ik die nu uitvoer (uiteraard zegt hij dat pas aan het einde van de poging) dat Windows 8 al geinstalleerd is.

Een ander probleem is ook natuurlijk dat het andere hardware betreft en je dan moet bellen voor een nieuwe key maar zover kom ik niet eens.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 00:21
Als je nu gewoon schone installatie van de upgrade doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voer je de upgrade uit door te starten van de Upgrade DVD en dan het upgrade proces doorlopen, of voer je 'm uit vanuit Windows?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:49
upgrade van "normaal" naar pro moet gewoon vanuit Windows zelf kunnen, mits je wel van 32 naar 32 of van 64 naar 64 bit gaat. Andere taal qua installatiemedium wordt vaak ook niet geaccepteerd.

Heb je het al geprobeerd via de optie "Onderdelen toevoegen aan Windows 8" of je daar kan upgraden? Anders zou je het altijd nog via DISM kunnen proberen (op dezelfde wijze hoe je een server editie van Windows van versie wijzigt - de DISM commando's zitten ook in Windows 8, net getest maar aangezien ik een enterprise versie draai kan ik geen upgrade testen).

Zie http://workinghardinit.wo...008r2-editions-with-dism/ voor de commando's welke je kan gebruiken om dit vanaf een command line te kunnen doen (de DISM opties zijn hetzelfde als bij Server2008R2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 15:12

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Het betreft de download versie en had alle mogelijke opties al geprobeerd.

Maar met dank aan Binbero: http://i.imgur.com/JJhIblN.jpg?1