Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik een beetje aan het uitvogelen hoe After Effects werkt. Nu gaat dat allemaal best alleen ik loop tegen één probleem aan. Ik heb een template gedownload waar je heel simpel afbeeldingen en video's in kan zetten. In de laatste placeholder wil ik graag een filmpje zetten van 15 seconden. Nu gaat die placeholder sneller voorbij dan 15 seconden. Ik heb al Enable Time Remapping geprobeerd en ik kan de placeholder langer laten staan. Alleen als ik het filmpje erin plaats zie ik telkens maar de helft ervan. En dat gebeurd ook wanneer ik de balk op de timeline uitrek, alleen dan vertraagd het filmpje weer. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik het hele filmpje kan zien op de originele snelheid.

Het is ook een beetje irritant dat je niet kan zien hoeveel seconden je placeholder blijft staan, omdat het in Frames per seconden gaat. Kan je dit ook anders instellen?

Excuus als dit een domme vraag is, maar je moet ergens beginnen nietwaar?! ;)

Groeten Stinkzwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een nieuwe compositie aanmaakt, dan kun je daar de resolutie instellen het framerate, en de tijdsduur.
je kan wel duidelijk zien hoeveel seconden je placeholder staat, alleen wordt dit bij 30fps weergegeven als bijv: 15.15 oftewel 15 en een halve seconden.

tip. volg een korte turturial op youtube om zo het gebruikers interface te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi neelespn,

Bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels ook ontdekt dat je de tijdsduur van de compositie aan kan passen etc. Weet je misschien ook een antwoord op mijn andere vraag? (Misschien was het niet duidelijk omdat ik er een punt achter had gezet en geen vraagteken...) Hoe je ervoor kan zorgen dat de placeholder langer blijft staan en hoe je het hele filmpje erin af kan laten spelen zonder dat je maar de helft ziet of dat het vertraagd? (Heeft denk ik ook te maken met die fps?)

Ik zal zeker op Youtube wat tutorials gaan bekijken. Het probleem is dat ik met een project bezig ben wat in korte tijd af moet en dat terwijl ik er niet zoveel verstand van heb... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Zie punt 3, render region en work area..
http://ae.tutsplus.com/ar...-inside-of-after-effects/

Zorg dat je work area zo lang is als je wil renderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het lukt me nu om de tijdlijn precies de goede tijdsduur mee te geven van het filmpje. Dat heb ik nu toegepast (zie afbeelding). Nu wil ik dus in de placeholder dat filmpje plaatsen (die placeholder is dat balkje). Maar die placeholder duurt dus te kort dus die wil ik verlengen. Ik zit hele tijd met Enable Time Remapping dat balkje op te rekken maar dat vertraagd volgens mij de boel alleen maar en daardoor zie ik ook maar het halve filmpje. Of moet ik alle onderliggende layers aan gaan passen?

Sorry voor m'n gezeik, het is zo frustrerend dat ik d'r niet uit kom! :(

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/nesv90.jpg