Toon posts:

IIS Site hyperlink plaatsen naar file

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met CBT Nugget 70-412, nu moet ik in een filmpje een hyperlink naar een test file op mijn default IIS Server hebben. Aangezien ik verder nog niks gehad heb over IIS zit ik ermee te klote, heb al geprobeerd de html aan te passen, maar dat werkt niet.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een hyperlink op de default IIS site kan zetten? Dit wordt helaas niet in het filmpje uitgelegd.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:55
De default IIS site bevindt zich (standaard) in C:\inetpub\wwwroot. Hier kun je je eigen bestanden (index.html/aspx) ook kwijt. De bestanden die nu in die map staan kun je eventueel weggooien.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb die map gevonden, maar als ik dan bijvoorbeeld een link naar een testfile wil hebben op mijn http://hvnugget1/ site, hoe doe ik dit dan?

Vind het wel irritant dat dit niet uitgelegd wordt in de video, ervoor ook nog niets gehad over IIS

Verwijderd

Topicstarter
niemand die me helpen kan?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Een hyperlink maak je in HTML. Blijkbaar verwachten ze dat je HTML kent.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die hmtl van iis al aangepast, maar er gebeurd niks op de IIS site. Ja af en toe wel slechte uitleg, zal wel door tijd gebrek komen, hij laat zien dat hij op zijn IIS site een link heeft staan, maar verteld er niet bij hoe, terwijl in de filmpjes verder niks over IIS gaat.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-12 19:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Het is ook niet iets IIS specifieks, filmpje moet in WWW root staan, WWW root = relatief path vanaf site, open filmpje afhankelijk van wwwroot. Dit is basis voor elke webserver, elke webhost, en html, niet zozeer IIS. Apache zal je dit ook mee tegenkomen en lighthttpd ook.

Voorbeeld:

WWWroot = C:\websites
Site = index.html
Domain = www.website.co.uk
Resultaat: C:\websites\index.html = www.website.co.uk/index.html
DUS -- Filmpje in wwwroot = www.website.co.uk/filmpje.mkv

DUS:

HTML:
1
<a href=./filmpje.mkv>KLIK HIER VOOR FIMPJES</a>

Het enige IIS-relevant wat ik kan bedenken is security settings die bepaalde mimetypes ongeldige paths maken, dus een instelling die zegt: geen MKV's in deze folder beschikbaar maken. Sommige files wil je immers niet publiek neerzetten, zoals... je .htaccess ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Umbrah op 28-07-2013 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt umbrah, hij werkt!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dit is wel basic HTML hoor. Als je even google had aangeslingerd had je vanzelf op de site: http://www.w3schools.com/ gekomen. Daar kan je genoeg informatie opdoen om een .html bestand te maken.

Verder heeft dit niets met Netwerken te maken. Zodoende gaat het topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.