Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Windows start niet meer op na booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier.
Ik heb een Dell studio laptop van +/- 4 jaar oud met windows Vista en bij het opstarten kan ik aangeven of die normaal moet starten of schijfherstel (aanbevolen)...
Welke optie ik ook kies, hij komt daarna met dat heen-en-weer-balkje (als je begrijpt wat ik bedoel) en blijft daarna hangen.

Ik heb reeds vastgesteld dat mijn harde schijf het nog doet, want ik werk nu met een Ubuntu DVD en heb gegevens van de schijf kunnen veiligstellen.

Ik heb een heinstallatie DVD erbij, en ik kan Windows starten vanaf de DVD, maar ik wil nu dus Windows herinstalleren, maar kom geen steek verder...
Ik heb dus mogelijkheden om via Ubuntu zaken op de harde schijf te wissen/moven of wat ook.

Anyone?
Groeten, Gerard

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-11 15:47

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Een backup heb je gemaakt begrijp ik. Dus nu een kwestie van opstarten met een windows vista installatie dvd. Formatteren (evt herpartitioneren) en herinstalleren. Let op de juiste dvd: Vista Home Premium, Vista Basic of Vista Business. Check de sticker op je pc/laptop. En wil je de 32(x86) of de 64(x64) bits versie?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Als je op de Ubuntu DVD die je nu hebt werken een terminal of file manager opent kan je toch dingen verplaatsen en wissen?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:19
Ik heb reeds vastgesteld dat mijn harde schijf het nog doet, want ik werk nu met een Ubuntu DVD en heb gegevens van de schijf kunnen veiligstellen.
Dat je er bestanden af hebt kunnen halen wil natuurlijk niet zeggen dat je schijf zonder fouten is. Kijk anders nog even met de Ubuntu live-dvd naar de smart status, en doe eventueel een lange Self-Test: http://askubuntu.com/ques...r-ram-problems-in-windows

Verwijderd

Topicstarter
@Xaph: klopt. Zo heb ik ook zaken kunnen kopieren naar een aparte schijf
@cjdijk: Als ik de DVD (is trouwens een Herinstallatie DVD Home Basic 32bit SP1) dan gaat ie files kopieren en blijft ie daarna hangen.

Verwijderd

Topicstarter
@Nielson: ga ik naar kijken, dank je.

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 21:09
als het mogelijk is prik anders ff de hdd in een ander systeem en draai even CrystalDiskInfo (http://crystalmark.info/s...stalDiskInfo/index-e.html).

hierdoor kunnen we zien of er iets mis is met de hdd. vaak is dit bij mij wel het geval geweest als een windows installatie niet wil of enorm traag is.

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-11 15:47

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:04:
@cjdijk: Als ik de DVD (is trouwens een Herinstallatie DVD Home Basic 32bit SP1) dan gaat ie files kopieren en blijft ie daarna hangen.
Ik neem aan dat je wel eerst hebt gekozen voor formatteren, voordat je koos voor vista installeren, want anders kan hij inderdaad daarop blijven hangen. Als je hij na formatteren nog blijft hangen, is er vrijwel altijd sprake van een bad-sector op de harddisk. Sluit dan de harddisk aan als 2e schijf op een andere pc en gebruik de diagnose tool van jouw harddisk fabrikant om de 2e schijf grondig te laten testen zodat de bad sectors gemarkeerd worden zodat ze niet meer gebruikt kunnen worden. Ook verstandig is om het geheugen eens te testen met memtest86.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:04:
[...]
Dat je er bestanden af hebt kunnen halen wil natuurlijk niet zeggen dat je schijf zonder fouten is. Kijk anders nog even met de Ubuntu live-dvd naar de smart status, en doe eventueel een lange Self-Test: http://askubuntu.com/ques...r-ram-problems-in-windows
De self tests geven aan dat de disk healthy is...

Verwijderd

Topicstarter
cjdijk schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:56:
[...]

Ik neem aan dat je wel eerst hebt gekozen voor formatteren, voordat je koos voor vista installeren, want anders kan hij inderdaad daarop blijven hangen.
Nee dus
Ook verstandig is om het geheugen eens te testen met memtest86.
memtest86 zegt me niets.

Verwijderd

Topicstarter
beun92 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:28:
als het mogelijk is prik anders ff de hdd in een ander systeem en draai even CrystalDiskInfo (http://crystalmark.info/s...stalDiskInfo/index-e.html).

hierdoor kunnen we zien of er iets mis is met de hdd. vaak is dit bij mij wel het geval geweest als een windows installatie niet wil of enorm traag is.
Toch maar eens kijken of ik de schijf eruit kan halen en aan aan ander systeem kan hangen en bijv. via CrystalDiskInfo checken (heb ik verder trouwens geen ervaring mee)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Hirens boot cd gebruikt en vastgesteld dat het probleem niet in de schijf zit.
Toch maar na laten kijken en het likt erop dat de laptop oververhit is geraakt en dat er nu een probleem is met het moederbord...
Iedereen bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Pagina: 1