Aanleggen CAT6 netwerk (installatievraagjes)

Pagina: 1
Acties:

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 22:16
Ik betrek binnenkort mijn nieuwe woning. Daar wil ik meteen overal CAT6 (afgeschermd) kabels in trekken. Er is gekozen voor schakelmateriaal van PEHA en ik heb dus ook het liefst de LAN aansluiting van dit merk.

Nu heb ik onderhand uitgezocht dat ik het beste een stugge CAT6 (FTP) kabel kan kopen. In de meterkast gaat deze in een patchkast die geschikt is voor CAT6 (afgeschermd). Ik heb begrepen dat connectors op een stugge kabel knijpen wordt afgeraden en een patchkastje staat ook wat netter. Nu zit ik alleen met de kant in de muur.

Ik gebruik een centraalplaat van PEHA (752411), maar daar moet nog een modular jack draagframe achter. Daar heb je 12 verschillende soorten van (D600MJ1 tot D600MJ12), maar ik vind het lastig te bepalen welke ik hebben moet. Ik wil deze CAT6 modular jack gebruiken, maar welk draagframe heb ik daarbij nodig?

Andere merken hebben ook dit soort draagframes met kleurtjes. Zijn deze kleuren gestandaardiseerd? Met andere woorden. Een modular jack die op een rode Busch-Jaeger past, past die ook op een rode PEHA?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29

FutureCow

(C) FutureCow

waarom niet gewoon deze?

Kant en klaar

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

BugBoy schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:13:
Ik betrek binnenkort mijn nieuwe woning. Daar wil ik meteen overal CAT6 (afgeschermd) kabels in trekken. Er is gekozen voor schakelmateriaal van PEHA en ik heb dus ook het liefst de LAN aansluiting van dit merk.

Nu heb ik onderhand uitgezocht dat ik het beste een stugge CAT6 (FTP) kabel kan kopen. In de meterkast gaat deze in een patchkast die geschikt is voor CAT6 (afgeschermd). Ik heb begrepen dat connectors op een stugge kabel knijpen wordt afgeraden en een patchkastje staat ook wat netter. Nu zit ik alleen met de kant in de muur.

Ik gebruik een centraalplaat van PEHA (752411), maar daar moet nog een modular jack draagframe achter. Daar heb je 12 verschillende soorten van (D600MJ1 tot D600MJ12), maar ik vind het lastig te bepalen welke ik hebben moet. Ik wil deze CAT6 modular jack gebruiken, maar welk draagframe heb ik daarbij nodig?

Andere merken hebben ook dit soort draagframes met kleurtjes. Zijn deze kleuren gestandaardiseerd? Met andere woorden. Een modular jack die op een rode Busch-Jaeger past, past die ook op een rode PEHA?
Die frames zijn allemaal identiek, alleen de kleur is anders. Dat is ten behoeve van kleurcodering, niet omdat ze anders zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:04
Zie PEHA catalogus pagina 17 t/m 20:
http://www.peha.de/cms/fr.../Kataloge/BPL_2012_NL.pdf
Omdat BugBoy al zijn schakelmateriaal netjes hetzelfde wilt hebben.
CyBeR schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:10:
Die frames zijn allemaal identiek, alleen de kleur is anders. Dat is ten behoeve van kleurcodering, niet omdat ze anders zijn.
Nope, bij elk frame passen alleen bepaalde jacks, anders passen de jacks het niet of vallen ze er uit.

[ Voor 26% gewijzigd door waterwolf op 28-07-2013 16:19 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

waterwolf schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:17:

Nope, bij elk frame passen alleen bepaalde jacks, anders passen de jacks het niet of vallen ze er uit.
Verdomd. Ik ben gewend dat die dingen redelijk universeel zijn maar blijkbaar bij peha niet. Excuseer.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
CyBeR schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:38:
[...]

Verdomd. Ik ben gewend dat die dingen redelijk universeel zijn maar blijkbaar bij peha niet. Excuseer.
geen enkel merk :N iedere kabel leverancier heeft alles van patchpaneel tot outlets en connectors. maar laat niet iedereen dezelfde modellen gebruiken :N dus er zitten verschillen tussen.

dus kijk wat voor outlets je gaat gebruiken dan kan je daarna het inzetraam bepalen.
(sommige outlets vereisen speciaal gereedschap)

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:00
waarom gebruik je niet deze van Peha: D 1958/8 UAE-C6 o.A.

Kijk ff op pagina 16 van de pagina die waterwolf noemde.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DECOY88 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:50:
[...]

geen enkel merk :N iedere kabel leverancier heeft alles van patchpaneel tot outlets en connectors. maar laat niet iedereen dezelfde modellen gebruiken :N dus er zitten verschillen tussen.
Meh, ik heb er nog nooit last van gehad. Zal wel geluk geweest zijn. Heb hier thuis geloof ik drie verschillende soorten keystones in identieke raampjes bij elkaar gescharreld en die passen allemaal prima.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
CyBeR schreef op zondag 28 juli 2013 @ 17:50:
[...]verschillende soorten keystones in identieke raampjes bij elkaar gescharreld[...]
Toevallig allemaal AMP? ;) Dat is wat me opvalt bij standaard setups met bijv. Gira of Busch-Jaeger.
Alles past op alles, maar dat is gewoon toeval om dat de AMP keystones vrij breed gebruikt worden.

[ Voor 14% gewijzigd door johnkeates op 28-07-2013 17:57 . Reden: zeeen van typo's ]

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 22:16
Ik bestel gewoon een aantal frontjes en dan ga ik wel passen. Bedankt voor de reacties.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Pagina: 1