Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik heb een P45r2000-wifi moederboard met 6 memory slots. In de gegevens op de website staat het volgende:

Memory - Dual Channel DDR3/DDR2 memory technology*
- 4 x DDR3 DIMM slots
- Supports DDR3 1333/1066 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity: 8GB**
- 2 x DDR2 DIMM slots
- Supports DDR2 1066/800/667 non-ECC, un-buffered memory
*DDR3 and DDR2 are supported separately.
**Due to the operating system limitation, the actual memory size may be less than 4GB for the reservation for system usage under Windows® XP and Windows® Vista™. For Windows® XP 64-bit and Windows® Vista™ 64-bit with 64-bit CPU, there is no such limitation.

Momenteel heb ik 8GB DDR3 geheugen in de vorm van 2 4GB staafjes. Ik wil het geheugen uitbreiden omdat ik VMWare Esxi wil gaan draaien met meerdere VM's. Ik twijfel alleen of ik er nu wel of geen 8GB DDR2 bij kan steken, de website brengt me aan het twijfelen. Kan iemand me hiermee helpen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je kan er sowieso niet bijsteken, je kan namelijk gebruik maken van DDR2 of DDR3, je kan die banken niet gelijktijdig gevult hebben, dat zal namelijk niet gaan werken.

Die 2 x 4 GB die je er al in hebt zitten zal je er uit moeten halen, en dan gaan voor 2 x 8 GB DDR2 of 4 x 4GB DDR3, of een andere willekeurige configuratie.

Ik las dat je DDR2 er in had zitten maar dat is dus DDR3.

[ Voor 9% gewijzigd door Lip op 28-07-2013 11:31 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt al 2 vd 4 banken met DDR3 gevuld, waarom zou je dan de 2 DDR2 banken vullen? Dat zal niet werken. Zoals hierboven al is doorgestreept, je kan ze niet tegelijk gebruiken. Dat staat ook in de specs die je noemt:
*DDR3 and DDR2 are supported separately.
Echter staat er ook dit:
Je kan niet meer erin stoppen. Tenzij dat met een BIOS update verandert is, wat eenvoudig is op te zoeken. Al betwijfel ik 't.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01-2024
Bedankt, Ik zat te twijfelen of supported separately bedoelde een van de twee of beide naast elkaar. Dan laat ik het voor nu zo en ga ik over een half jaartje weer voor een upgraden, nieuw mb en meer geheugen!