Aangezien m'n hardwarekennis niet echt je van het is, en ik na een paar dagen rondneuzen op internet denk een configuratie gevonden te hebben, wil ik graag advies.
Doel van het systeem:
Thuispc met de nadruk op virtuele systemen draaien zodat ik labs kan bouwen voor mn zelfstudie.
Gamen op de pc doe ik bijna niet meer, het enige wat ik nog wel eens wil spelen is TF2. Verder de normale dingen, briefje tikken, email & internet.
Wat had ik bedacht:
Windows 8 pro omdat HyperV hierin beschikbaar is. Dan heb ik nog steeds een w8 draaien voor internet, Office en TF2.
De hardware:
Intel® Core™ i5-3330
2x Plextor PX-128M5S, 128GB SSD (1 voor W8, 1 voor virtuele systemen)
MSI H77MA-G43
Seagate ST1000DM003 1 TB Harde Schijf
Corsair 32 GB DDR3-1600 Quad-Kit
De vraagtekens:
Corsair Tx650w (zit in huidige systeem)
H600B kast, deze is ATX, mobo is micro-ATX dus ik denk toch een nieuwe kast.
Budget: 800 euro, maar 1000 als max.
Zit ik zo een beetje op een fatsoenlijke setup of zien jullie hier dingen die echt niet kunnen?
Doel van het systeem:
Thuispc met de nadruk op virtuele systemen draaien zodat ik labs kan bouwen voor mn zelfstudie.
Gamen op de pc doe ik bijna niet meer, het enige wat ik nog wel eens wil spelen is TF2. Verder de normale dingen, briefje tikken, email & internet.
Wat had ik bedacht:
Windows 8 pro omdat HyperV hierin beschikbaar is. Dan heb ik nog steeds een w8 draaien voor internet, Office en TF2.
De hardware:
Intel® Core™ i5-3330
2x Plextor PX-128M5S, 128GB SSD (1 voor W8, 1 voor virtuele systemen)
MSI H77MA-G43
Seagate ST1000DM003 1 TB Harde Schijf
Corsair 32 GB DDR3-1600 Quad-Kit
De vraagtekens:
Corsair Tx650w (zit in huidige systeem)
H600B kast, deze is ATX, mobo is micro-ATX dus ik denk toch een nieuwe kast.
Budget: 800 euro, maar 1000 als max.
Zit ik zo een beetje op een fatsoenlijke setup of zien jullie hier dingen die echt niet kunnen?
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.