Wat probeer je te bereiken?
Debian (of een andere lightweight distro) starten vanaf een usb stick, met de optie om modificaties te kunnen bewaren na een reboot. Vervolgens hiervan booten in live-modus i.v.m. wear levelling.
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Ik heb het gevoel dat ik zaken nodeloos compliceer en/of een alternatieve optie over het hoofd zie. Wel heb ik al vele uren in iets wat triviaal lijkt gestopt, zonder werkende oplossing.
Hierbij dan ook mijn verzoek voor een duwtje in de goede richting
Debian (of een andere lightweight distro) starten vanaf een usb stick, met de optie om modificaties te kunnen bewaren na een reboot. Vervolgens hiervan booten in live-modus i.v.m. wear levelling.
Wat heb je zelf al geprobeerd?
- Debian 7 live gedownload, middels LinuxLive USB creator op een pen drive gezet met persistent storage aangevinkt
- In deze live omgeving d.m.v. debootstrap en enkele tutorials een nieuw debian systeem te gebouwd, en deze op een andere usb drive geplaatst.
- De wijzigingen worden niet opgeslagen na een reboot. Ook niet nadat 'persistence' toegevoegd wordt in het boot menu
- Grub weigert mee te werken. Alles hangt bij 'Welcome to Grub'
Ik heb het gevoel dat ik zaken nodeloos compliceer en/of een alternatieve optie over het hoofd zie. Wel heb ik al vele uren in iets wat triviaal lijkt gestopt, zonder werkende oplossing.
Hierbij dan ook mijn verzoek voor een duwtje in de goede richting