All-round systeem 450E - A10-5800k?

Pagina: 1
Acties:

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 20:53
Wat wil ik er mee doen?
Algemene taken als internetten, een beetje foto's bewerken, een spelletje spelen (lees: CS, AOE2; Niet BF3, niet crysis, niet de zwaardere spellen dus.

Wat mag het kosten?
450euro

Huidige apparatuur?
Toetsenbord, muis, scherm

Voorkeuren?
Zakelijke behuizing, niet te groot, zwart, niet te veel geluid.

Wat heb je momenteel?
Ik werk al 9 maand nu op het volgende:
pricewatch: HP Pavilion dm1-4000sd
Snelheidswinst is dus relatief :)

Wat heb je zelf al bedacht?
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B568312%5D=1
(Is dit goed zo of moet ik het volgens tweakers zelf doen?)

Waarom deze keuzes?
Ben gecharmeerd door de AMD processoren, een aparte videokaart lijkt me niet nodig met mijn eisen.
Deze presteren blijkbaar ook beter met hoger geclocked geheugen, vandaar deze modules.
Verder heb ik me wat gebaseerd op de BBG.

Welke vragen heb je?
Weet dat ik een leek ben
1)Past alles bij elkaar en in elkaar?
2)Zijn er dingen die jullie zouden veranderen (prijs/kwaliteit)
3)Is het moeilijk in elkaar te zetten? (Heb het nog nooit gedaan, maar 60euro voor het te monteren is me te veel)
4) De prijsverschillen tussen de verschillende processoren van amd zijn niet zo groot, is de a10-6800k de meerprijs waard?

[ Voor 6% gewijzigd door SdtThys op 27-07-2013 23:47 ]

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
1)Past alles bij elkaar en in elkaar? JA
2)Zijn er dingen die jullie zouden veranderen (prijs/kwaliteit) JA
3)Is het moeilijk in elkaar te zetten? (Heb het nog nooit gedaan, maar 60euro voor het te monteren is me te veel) NIET MOEILIJK ALLEEN WINDOWS EROP IS IETS LASTIGER
4) De prijsverschillen tussen de verschillende processoren van amd zijn niet zo groot, is de a10-6800k de meerprijs waard? IK ZOU HET ANDERS DOEN ZIE ANTWOORD VRAAG 2.

2: zou goedkoper geheugen nemen en een phenom 2 965be met bijbehorend am3(+) moederbord, daarbij alsnog een videokaart nemen, besparing geheugen en cpu is omstreeks 70e ofzo, rek het budget nog iets en je hebt bv een:

pricewatch: Sapphire Radeon HD7770,1GB

dit zijn topkaartjes, heeft het wel weer meer weg van een game pc, maar hij moet lang mee tenslotte en hiermee kan je wel als je wilt gewoon crysis etc spelen :P

Nukezone FTW

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04 16:07

fub

Het systeem wat je hebt samengesteld is prima om af en toe een spelletje mee te kunnen spelen. Ik heb ook een A10-6800K en ik kan er prima Skyrim mee spelen. Voor 'dagelijks' gebruik werkt het allemaal prima: beetje surfen, filmpje kijken, gaat allemaal vlot. Vergeet niet in het BIOS om een chunk geheugen dedicated toe te wijzen aan de GPU.
Met een aparte videokaart kan je wel meer games aan, maar als dat niet per se nodig is, dan is een losse GPU alleen maar een stroomvreter (en dus: meer ventilatoren nodig!).

Als je nog nooit een PC geassembleert hebt, laat dan iemand meekijken terwijl je het doet -- dat voorkomt de meeste fouten.

Zoals Powrskin al zegt: als je geen optische drive hebt, dan wordt het lastig om je Windows installatie-DVD er op te krijgen. Ik zie ook geen budget opgenomen voor het OS: reken een 80 euro voor Win7 x64, dus dan kom je over je budget heen!

• SdtThys
Via de onderwijsinstelling waar ik nog regelmatig bijscholingen volg kan ik gratis windows 8 verkrijgen, dus dat is geen probleem voor het budget. Het is ook zo dat dit enkel als download versie beschikbaar is, en aangezien ik nu ook geen optisch drive heb zal het sowieso via usb moeten verlopen.

Welk geheugen zou je aanraden voor de phenom 2 965be? Standaard 1600MHZ geheugen?
En krijg ik alles kwijt in de reeds voorgestelde behuizing?

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
- geheugen is goedkoopste ddr3 2x4gb die je kunt vinden bij de winkel waar je besteld.

- behuizing ligt aan het moederbord voor een 965be heb je een am3+ moederbord nodig ipv fm2!
zoiets als dit: pricewatch: Asrock 970DE3/U3S3
is een ATX moederbord en past dus niet! in de kast
Productbeschrijving Antec New Solution VSK-3000E - minitowermodel - micro ATX

je wilt graag bij azerty bestellen neem ik aan?

Nukezone FTW

• SdtThys
pricewatch: Asus AMD AM3+ M5A78L-M/USB3
Dit zou dan bv wel passen neem ik aan?

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 15:28
Powrskin schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 23:57:
1)Past alles bij elkaar en in elkaar? JA
2)Zijn er dingen die jullie zouden veranderen (prijs/kwaliteit) JA
3)Is het moeilijk in elkaar te zetten? (Heb het nog nooit gedaan, maar 60euro voor het te monteren is me te veel) NIET MOEILIJK ALLEEN WINDOWS EROP IS IETS LASTIGER
4) De prijsverschillen tussen de verschillende processoren van amd zijn niet zo groot, is de a10-6800k de meerprijs waard? IK ZOU HET ANDERS DOEN ZIE ANTWOORD VRAAG 2.

2: zou goedkoper geheugen nemen en een phenom 2 965be met bijbehorend am3(+) moederbord, daarbij alsnog een videokaart nemen, besparing geheugen en cpu is omstreeks 70e ofzo, rek het budget nog iets en je hebt bv een:

pricewatch: Sapphire Radeon HD7770,1GB

dit zijn topkaartjes, heeft het wel weer meer weg van een game pc, maar hij moet lang mee tenslotte en hiermee kan je wel als je wilt gewoon crysis etc spelen :P
Met de apu speel ik ook prima Crysis :)

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 15:28
fub schreef op zondag 28 juli 2013 @ 09:25:
Het systeem wat je hebt samengesteld is prima om af en toe een spelletje mee te kunnen spelen. Ik heb ook een A10-6800K en ik kan er prima Skyrim mee spelen. Voor 'dagelijks' gebruik werkt het allemaal prima: beetje surfen, filmpje kijken, gaat allemaal vlot. Vergeet niet in het BIOS om een chunk geheugen dedicated toe te wijzen aan de GPU.
Met een aparte videokaart kan je wel meer games aan, maar als dat niet per se nodig is, dan is een losse GPU alleen maar een stroomvreter (en dus: meer ventilatoren nodig!).

Als je nog nooit een PC geassembleert hebt, laat dan iemand meekijken terwijl je het doet -- dat voorkomt de meeste fouten.

Zoals Powrskin al zegt: als je geen optische drive hebt, dan wordt het lastig om je Windows installatie-DVD er op te krijgen. Ik zie ook geen budget opgenomen voor het OS: reken een 80 euro voor Win7 x64, dus dan kom je over je budget heen!
Windows 7 usb/dvd tool downloaden van de microsoft-website, iso-file en usb-schijf selecteren, en klaar :)

Mocht je budget toelaten spendeer dan nog 1 of 2 tientjes meer aan een kast. Zalman z9 bijv. Ik heb ook een budget kast, maar achteraf gezien vind ik dat vrij jammer, je betaalt gauw toch hetzelfde, aangezien je nog een extra fan wil, en stillere mounts voor je hdd. (In mijn geval dan)

Trouwens de stock koeler maakt een hoop herrie, mogelijk wil je nog wel een aftermarket koeler erbij.

[ Voor 15% gewijzigd door Nazlive op 30-07-2013 00:52 ]

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-04 10:09
Als alternatief zou je voor < 20 euro meer voor deze opstelling kunnen gaan met losse videokaart:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B577292%5D=1

Het is alleen maar net wat je zelf wil. Deze setup is qua graphics een stuk krachtiger, maar zal daarom ook meer warmte produceren wat mogelijk tot meer geluid zorgt. Echter verbruiken de huidige grafische kaarten zeer weinig bij normaal desktop gebruik en zal het op dat moment weinig verschil maken jouw uitgekozen setup...

Persoonlijk zou ik niet meer gaan voor een oude AM3 proc aangezien daarvoor alleen nog maar moederborden te krijgen zijn met ondertussen wel sterk verouderde chipsets in het micro ATX formaat.

En wat in elkaar zetten betreft. Ik heb een vriend die totaal geen verstand heeft van elektronica, maar heeft wel zijn eigen pc in elkaar gezet incl windows.
Alles past namelijk maar op 1 manier in elkaar zonder geweld (het is immers geen ikea kast).
Mocht je er toch niet helemaal uit komen zijn er hier op het forum genoeg tweakers die je maar al te graag uit de brand helpen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Spekkie88 op 30-07-2013 01:30 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Pagina: 1