Ik heb had een raar probleem met mijn monitor. Ik heb een nieuwe pc met ssd en windows 8. Daarop staat een programma van MSI genaamd fastboot. Wat dit nou precies anders doet dan de win8 fastboot weet ik niet maar ik had het aanstaan en het viel mij op dat bij het opstarten van de pc de monitor op zwart bleef staan. Na een halve minuut of zo is de pc echt wel helemaal opgestart maar zat ik nog steeds tegen een zwart scherm aan te kijken.
Enige oplossing was een soft reset of de powerknop heel lang indrukken zodat de pc 'hard' wordt afgesloten. Bij opnieuw opstarten is alles dan ok.
Ik kreeg het vermoeden dat het te maken had met MSI Fastboot en heb het verwijderd. En inderdaad: probleem opgelost. En ik merk niet dat de pc trager opstart; nog steeds in een seconde of 20.
Ik blijf alleen nog met 1 vraag zitten: waarom?
Enige oplossing was een soft reset of de powerknop heel lang indrukken zodat de pc 'hard' wordt afgesloten. Bij opnieuw opstarten is alles dan ok.
Ik kreeg het vermoeden dat het te maken had met MSI Fastboot en heb het verwijderd. En inderdaad: probleem opgelost. En ik merk niet dat de pc trager opstart; nog steeds in een seconde of 20.
Ik blijf alleen nog met 1 vraag zitten: waarom?
... en gaat over tot de orde van de dag