Toon posts:

Windows 7 installatie foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een samsung 840 pro 256 Gb ssd gekocht voor mijn hp probook 5330m en windows 7 heb ik via dreamspark via school. Nu probeer ik windows 7 te installeren via usb maar krijg ik de foutmelding "an error happened when accessing the disk". Nu heb ik dit al gezocht via google maar ik krijg amper resultaten en daar raak ik niets wijzer uit. Iemand die weet waar deze foutmelding van komt en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die SSD is dus net uit de verpakking en helemaal blanco? Ik weet niet of het is wat ik denk dat het is, maar nieuwe SSD's en HDD's moeten nog geïnitialiseerd worden. Als je die SSD aan een pc koppelt met een al draaiende installatie zou je daar een melding van moeten krijgen nadat je start->uitvoeren->diskmgmt.msc ENTER doet.

Het probleem is dat ik niet weet of de installer van 7 intelligent genoeg is om aan te geven dat dit nog moet gebeuren en ik weet ook niet of de installer dit zelf kan doen. Indien dat niet het geval is, dan kan dat denk ik wel rare meldingen opleveren.

Wel apart: Een Windows foutmelding dat vrijwel geen Google resultaten oplevert :?
Op welk moment komt die fout?

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 27-07-2013 22:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de ssd want met een andere hdd heb ik het ook. De foutmelding komt tijdens de boot van de usb. Dit lukt niet en dan schakelt hij over naar de boot van de hdd. Dus het probleem ligt ergens in de bios settings denk ik want ik heb al 2 verschillende usb's gebruikt en 2 verschillende windows images van dreamspark gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe heb je die beide usb sticks bootable gemaakt?

Ik heb ook wel eens gehad dat er 1 stick gewoon -niet- wou booten, maar een andere wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:10
mss een nieuwe aanmaken met deze info:

http://bizsupport1.austin...321957&objectID=c02086803

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dikke kans dat je USB stick een probleem heeft, en niet je SSD. Probeer eens een andere bootstick te maken :)

Overigens moet je die Win 7 volgens mij ook gewoon op een DVD kunnen zetten en van daaraf starten, maar ik weet niet wat Dreamspark je geleverd heeft. Maar als dat op USB kan moet het ook op DVD kunnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1