Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ongevraagd reclame SHIT vewijderen!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 reclame problemen voor de kenners!

Eerst baalde ik van al die banners dus Adblock geïnstalleerd en dat werkt in ieder geval prima.

Maar sinds kort krijg ik telkens als ik internet open ongevraagd de volgende site voor mijn snufferd
http://exclusiverewards.spainshtranslation.com/home.html
Dus naast mijn normale startpagina.
Heb diverse beveiligingsinstellingen verhoogd het blijft terugkomen.

Naast die irritante site krijg ik steeds van die opkomende schermpjes. Die komen van rechtsonder in beeld(bij klokje) en die schermpjes schuiven dan zo'n 10cm omhoog met daarin advertenties.
Ik zie de advertenties niet altijd, waarschijnlijk door Adblock maar ze blijven omhoog komen dus erg irritant.

Tot slot zijn er sinds kort allemaal woorden op internetsites onderstreept.
Het zijn een soort hyperlinks geworden. Zodra ik er per ongeluk met de muis er overheen kom, dan popt er ineens een reclame schermpje op, bijvoorbeeld met de tekst "u bent de 100.000ste bezoeker" etc.
Wordt er een beetje moedeloos van dus wie kan me helpen om van die troep af te komen?
:?

Ik heb een Asus met Windows 7 voorzien van Microsoft Security Essentials, Adblock IE en CCleaner.
Bedankt voor alle tips die me verder helpen anders eindigt de laptop nog eens in de kliko.
:'(

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:31:
Ik heb een Asus met Windows 7 voorzien van Microsoft Security Essentials, Adblock IE en CCleaner.
Bedankt voor alle tips die me verder helpen anders eindigt de laptop nog eens in de kliko.
:'(
Begin eens met een fatsoenlijke scan van je systeem zoals met Hitman Pro. Verder heb je waarschijnlijk zelf de troep op je laptop geklikt op een of andere (onbewuste) manier. Herinstalleren kan ook veel helpen.

https://discord.com/invite/tweakers

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heb je dit al doorgelezen en geprobeerd?: [Howto] Spyware scannen en opruimen

39

Verwijderd

Soortgelijk iets eens bij een kennis gehad, kasperky rescue CD10 gedraaid, niets kunnen vinden...
Firefox opnieuw geinstaleerd en het probleem was over...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk draait je browser een aantal ongewenste plugins.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Check even in je browser de homepage, verander deze terug, check de extenties en verwijder al het rare. Kijk bij "Programma's verwijderen of toevoegen" (oid) of je iets geks ziet en voila.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:31:
[...] anders eindigt de laptop nog eens in de kliko... :'(
Voor dat je dat doet zou ik dan toch Windows 7 een keertje schoon (laten) installeren. Niet dat je dat nu gelijk al zou moeten doen, maar als laatste redmiddel of zo... Weggooien kan altijd nog... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 23:40:
[...]

Voor dat je dat doet zou ik dan toch Windows 7 een keertje schoon (laten) installeren. Niet dat je dat nu gelijk al zou moeten doen, maar als laatste redmiddel of zo... Weggooien kan altijd nog... ;)
Dan kan hij ook altijd nog de laptop recoveren. Kost hem 2 minuten werk en dan is de laptop binnen 30 minuten weer als nieuw.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Ik heb laatst ook al eens gezien dat iemand dacht gewoon met Chrome te browsen, maar bleek dat het een alternatieve browser was die zichzelf "Chrome plus" oid. genoemd had en die dus doodleuk voor dergelijke soortgelijke ellende zorgde.
Viel trouwens nog niet mee om die goed te verwijderen.

Het beste kun je inderdaad je browser even verwijderen en opnieuw installeren.
Gebruik desnoods www.ninite.com om een installer te downloaden die voor jou de gewenste browsers (en eventueel andere tools) download en installeert.
Plaats die installer dan lekker pontificaal op je desktop en run die in 't vervolg om je programma's te updaten. Dan kun je ook niet per ongeluk de zoveelste Babylon- of Ask-toolbar of McAfee scanner installeren.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties zover. Ik zal er eens mee gaan stoeien.

Om even aan te geven hoe voorzichtig ik ben;
- deze laptop gebruik ik niet voor het downloaden van muziek/film maar voor internet en fotografie.
- Beveiliging maximaal en bijna dagelijks opschonen/versnellen.
- Gebruik geen Chrome of andere spul om uit te proberen en gebruik deze setup al jaren ongewijzigd(enkel updaten).

Windows opnieuw installeren is uiteraard mijn laatste redmiddel want daar ben ik geel liefhebber van. Ik blijk dan achteraf altijd wat kwijt te zijn. ;)

Dat het door eigen gebruik is ontstaan dan kan niet anders. Ik ben de enige die deze laptop gebruikt.
Maar wist ik maar hoe?

Ik vind eigenlijk dat de overheden eens wat meer actief moeten worden tegen dit soort ongevraagde troep. De burger moet een hoop moeite doen om van iets ongevraagds af te komen!
Kijk naar je brievenbus en telefoon. Nee-Nee-sticker, Bel-me-niet-register, Bel-niet-aan-register, Postfilter enz... en nog gooien ze bomen op je deurmat!

Rest mij nog een vraag;
Kan je programma's als Spybot, HitmanPro, CCleaner enz... gewoon naast elkaar gebruiken, of is er een combinatie die jullie me adviseren?

Bedankt als iemand nog aanvullende tips heeft!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2013 10:19 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Maak een back-up van je foto's en andere belangrijke data.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Fiber schreef op zondag 28 juli 2013 @ 10:35:
Maak een back-up van je foto's en andere belangrijke data.
En misschien niet onbelangrijk te vermelden:
In geval je je systeem niet meer vertrouwt, overschrijf -juist dan- niet een oude backup!

Er zijn virussen in omloop die je files versleutelen. De zogenaamde 'losgeld-virussen'.
Zal nu niet van toepassing zijn, maar gewoon als algemene tip.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Klinkt als een Addin genaamd SelectionLinks. Deze uitschakelen zou al moeten helpen.

Software zoals Spybot S&D zou kunn helpen en anders handmatig verwijderden.
Removal instructions: http://forums.spybot.info...-Guide-for-SelectionLinks

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Er zijn dus diverse spyware/malware cleaners en scanners.
Zelf het register doorvlooien (gebruik de 'zoek' en F3 funktie in Regedit waarbij je zoekt op de URL's waarmee de browser opent.
Dit kan ook helpen om nog enkele ongewenste entries te vinden die de malware scanner misschien mist.
Last but not least: controleer de snelkoppelingen waarmee je de browser opent!
Veel malware past ook deze aan naar bijvoorbeeld:
<pad naar firefox.exe> http://www.waardelozesite.com/?search.html

Zodat de browser gewoon die site opent bij starten, zonder dat er ergens iets in het register staat.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 10:12:

Ik vind eigenlijk dat de overheden eens wat meer actief moeten worden tegen dit soort ongevraagde troep.
offtopic:
Je hebt niet geleerd van de Cookiewet? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Op de site van Helpmij.nl staat ook iemand met soortgelijk probleem. Lees even door en volgens mij moet dan je probleem verholpen zijn.
Daarnaast zou ik zoals eerder is aangehaald ADWcleaner draaien en voor de zekerheid ook MBAM downloaden, installeren, updaten en laten scannen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er eindelijk vanaf.

Het installeren van programma's als Spybot en HitmanPro heeft helaas niet mogen helpen.
Ook diverse wijzigingen in de beveiligingsinstellingen niet.

Uiteindelijk was ik het zat en heb ik handmatig een update gedaan. Ook dat alleen mocht niet helpen.
Maar daarna de instellingen van Internet Explorer hersteld met het programma Fix-It van Microsoft en wat een genot......alles is weer zoals het hoort.
_/-\o_
Ik denk dat bepaalde programma's de instellingen toch weten te veranderen.

Bedankt voor alle reacties!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik denk dat je homepage instellingen gewoon aangepast waren...

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

For the record: als het een add-on is die je (onbewust) zelf hebt geinstalleerd, dan zullen pakketten als MBAM, SAS, HitmanPro en noem ze maar, niet roepen dat er iets ongewenst staat.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ook wel het geval zijn.

Maar als je handmatig add-ons wilt verwijderen, waar doe je dat dan in Windows 7?
Als ik add-on bij zoeken intoets dan kom ik niet verder.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat komt om dat het niet bij Windows 7 hoort, maar bij het programma waar die add-on dus iets op toevoegt (add: toevoegen, on: aan ---> even denken --> "Iets wat iets aan een programma toevoegt")

Als je dus problemen hebt met een programma, dan moet je dus de add-ons van dat specifieke programma langs gaan.

CCleaner heeft sinds een tijdje een wat gecentraliseerdere manier om dat te doen, maar je kan prima in bijv. FireFox gewoon de AddOn beheerder openen. En in Chrome bij extensiebeheer kijken.
Pagina: 1