Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik hoop dat iemand misschien ook de Eminent 3D 7380 heeft staan en films streamed vanaf het netwerk (ik heb er geen schijf aan hangen).

Ik heb thumbgen namelijk losgelaten op al mijn mediabestanden. Elke film staat keurig in een eigen folder en heeft daar een gegenereerde:

poster.jpg (volledige film informatie)
folder.jpg (dvd hoesje)
<naam van de films>.jpg (dvd hoesje)

Ik heb thumbgen volgens mij ook precies zo ingesteld zoals ze dit in de manual aangeven en dat zorgt dus voor die 3 bestanden in de folder van de film. Mijn films zijn verschillend, soms een AVI, soms een ISO en soms gewoon een VIDEO_TS in de folder.

Leuk, maar wat is dan je probleem? Op de eminent kan ik de netwerklokatie benaderen en dan op de blauwe en groene knop drukken om ofwel thumbnails (cd covers) of de volledige film informatie info te bekijken. Dat is veel leuker dan dat je gewoon door directories bladert. Maar..., als ik dan met OK zo'n film wil bekijken dan start hij een hele andere film. Het lijkt wel alsof hij drastisch in de war is.

In het thumbnail overzicht zie je bij het navigeren door de thumbs ook de foldernaam er onder, daar zie je al dat dit afwijkt. Maar dat is echt bizar, want in die folders staan helemaal deze afbeeldingen niet.

Ik heb de nieuwste firmware er op staan en heb nog niet kunnen testen of het met een schijf aangesloten op USB wel werkt. Dat zal ik alleen ook niet gaan gebruiken, dus ik hoop echt dat het vanaf mijn NAS ook wil gaan werken.

Dank voor het lezen en de mogelijke gouden tip :)

Edit: Volgens mij zijn er meer mensen met dit probleem: http://opensource.eminent...viewtopic.php?f=37&t=2428. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat ze zoiets niet fixen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Beste Mamaplank,

Bedankt voor je vraag.
Het probleem zit hem in de mappen waarin een ISO of een Video_TS map staat. Thumbgen zet de folder.jpg en poster.jpg in de film map. Hoewel de film zelf in de Video_TS map staat (geldt ook voor ISO). Hierdoor ziet de speler geen film in dezelfde map als de poster.jpg staan en gaat naar de volgende map. De oplossing is om de poster.jpg en de folder.jpg naar de Video_TS map te kopiëren.

Laat je even weten of het is gelukt?
Groeten, Eminent

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Eminent,

Allereerst mijn complimenten over uw snelle reactie op mijn vraag en excuses voor mijn late reactie. Ik wou dat er meer bedrijven waren die zo goed en snel reageren.

Ik heb uw tip geprobeerd maar het lukt helaas nog niet. Ik heb nu de volgende indeling:

FILMS
KINDEREN
FILM1
VIDEO_TS
poster.jpg
folder.jpg
vob&video bestanden
FILM2
VIDEO_TS
poster.jpg
folder.jpg
vob&video bestanden

Dus een folder met films, een subfolder met kinderen en daaronder meerdere films met weer een VIDEO_TS folder waar nu ook de poster en folder.jpg files in staan naast de film zelf.

Als ik nu op de film KINDEREN de videowall start had ik eigenlijk afbeeldingen van alle films onder die folder willen zien met de mogelijkheid ze te starten, maar het apparaat geeft nu aan dat er geen posterbestanden zijn aangetroffen.

Ik had het vermoeden dat dit kwam omdat ze nu een folder te diep zouden liggen. In uw bericht gaf u ook aan de bestanden te kopiëren, dus ik heb ze ook nog eens als kopie in de mappen FILM1 en FILM2 geplaatst. Helaas met hetzelfde probleem.

Het lukt helaas nog niet om dit vanaf een NAS werkend te krijgen. Mogelijk werkt het vanaf een aangesloten harde schijf wel, maar daar had ik deze media streamer eigenlijk niet voor gekocht.

Mocht u dit nog lezen en mij verder op weg kunnen helpen dan zou dat natuurlijk super zijn. Een firmware update die dit proces nog makkelijker maakt (en zelf misschien wat verder zoekt naar de bestanden) zou natuurlijk helemaal geweldig zijn ;)

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Hallo Mammaplank,

Bedankt voor het compliment! Goed om te horen dat je tevreden bent over de support!

Het is ons nu duidelijk hoe je de posters graag getoond had. Je zult na onze tip gemerkt hebben dat de poster per film wel te zien is. Maar inderdaad niet onder de map ‘kinderen’. Dit is helaas ook niet mogelijk omdat het om Video_TS en ISO nog een extra map bevat. De speler kijkt voor thumbgen niet in deze onderliggende map.

Er is nog een andere mogelijkheid: de films overzetten naar AVI, MPEG etc etc. (alles behalve iso en video_TS). Dan kun je de poster.jpg wel in de Film1 of Film2 map zetten samen met het filmbestand. Dit vergt natuurlijk wel extra tijd i.v.m. het converteren van de bestanden.

Groeten,
Eminent

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Je dvd videos gewoon naar mkv converteren met make mkv , alles in een mapje met naam van de film en je jpf erin van thumbgen dan komt alles goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Ik ben een beetje aan het rondkijken en ik vroeg mij af of de 7380 de mogelijkheid heeft om automatisch ondertitels toe te voegen (of te selecteren) zodat ik niet meer zelf voor de Amerikaanse series Nederlandse ondertitels online moet zoeken. Iemand die dit weet? Dit is namelijk één van de belangrijkste reden waarom er series blijven liggen omdat mijn meisie toch graag NL'se ondertitels erbij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
@Remmetje
Maak eens ff een nieuwe Topic aan en niet een oude die al een half jaar oud is en over een heel ander onderwerp gaat.

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
@King Dingeling
Maak een report aan i.p.v. offtopic te reageren...

Voor een enkele vraag ga ik niet een onnodig topic aanmaken, dat vervuilt namelijk GoT meer. Hier wordt al over de 7380 gesproken en als mijn vraag beantwoord is (en op Google kon ik het niet vinden) dan heb ik genoeg informatie om mijn keuze op te baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
Die vraag kan ik je wel beantwoorden...Zie ook het volgende topic waar ik de Eminent met een Mede8er vergelijk.
Het gaat dan wel over de 7385 maar gebruikt dezelfde firmware als de 7380. Bij de Eminent had ik die feature niet en bij de Mede8er gaat het zoeken naar ondertiteling heel makkelijk.

Ik zal ff een report aanmaken. :P

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Pagina: 1