van alles en nog wat itx systeem

Pagina: 1
Acties:

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

Topicstarter
Hallo mede tweakers :),

Wil graag een itx systeem bouwen waar ik van alles mee kan.

DAA :

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Filmbewerking (bijv 3d animeren), Gamen en games livestreamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal 700euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees
specifiek en noem merk en model.

Heb alles al, behalve de pc zelf :)
Ook zijn hdd's/ssd's aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast met inhoud

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ga voor de bitfenix case, omdat daar mijn smaak voor valt.
verder nog een nvidia gpu, omdat dat beter wordt ondersteund bij adobe programs.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Natuurlijk niet te veel lawaai.

Zelf kwam ik op dit uit, jammer genoeg zonder aftermarket cooler

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230V2 Boxed€ 203,30€ 203,30
1ASRock B75M-ITX€ 66,50€ 66,50
1MSI N660Ti-2GD5/OCV1€ 217,60€ 217,60
1BitFenix Prodigy Zwart€ 62,92€ 62,92
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 67,99€ 67,99
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 674,31

Ook kan ik een 2e hands GTX580 (1,5g) kopen voor 150 euro.
Als dat een betere deal is koop ik die liever :).

Mvg,
S3nz

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Setup ziet er goed uit. Kijk maar welke videokaart je koopt. Zoek op het internet naar reviews. Beide videkaarten zullen voor adobe software voldoen. Persoonlijk zou ik ram van kingston of crucial nemen, maar de corsiar is ook goed. Hou ook je ram gebruik in de gaten. Als je gaat gamen, ga je de pc toch horen (fan voeding en videokaart). Wil je het stiller hebben dan kun je hiervoor iets anders nemen. Maar dan gaat je eindbedrag ook iets omhoog.

Op de Duitse site heb je iets meer keuze in je kast:

http://www.caseking.de/sh...-Gehaeuse:::29_10131.html

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-04 23:11
Aangezien 'ITX' een eis is denk ik dat je graag een systeem hebt dat niet te veel plek in beslag neemt. Dan is de Prodigy niet zo'n goede kandidaat, qua formfactor past daar zelfs een matx bord in. Beter neem je een CM Elite 120 oid en haal je van het overige geld een aftermarket koeler. Of kies je voor ITX omdat de Prodigy je bevalt?

druk en typefouten voorbehouden

• Chris03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-04 10:22
De voeding lijkt me nogal ruim bemeten. Meer dan 300 Watt ga je echt niet (willen) verbruiken. Als je een voeding koopt die daar nog iets boven zit is dat dus ruim voldoende. Bovendien gaat het rendement dan iets omhoog, omdat voedingen relatief slecht renderen als ze minimaal worden belast.

Voor 2 euro meer heb je dan deze (veel betere) voeding.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Chris03 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:15:
De voeding lijkt me nogal ruim bemeten. Meer dan 300 Watt ga je echt niet (willen) verbruiken. Als je een voeding koopt die daar nog iets boven zit is dat dus ruim voldoende. Bovendien gaat het rendement dan iets omhoog, omdat voedingen relatief slecht renderen als ze minimaal worden belast.

Voor 2 euro meer heb je dan deze (veel betere) voeding.
Dan ben ik benieuwd waarmee jij de videokaart van stroom denkt te gaan voorzien. Daar heb je toch echt 2 PCI-e stekkers voor nodig.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Chris03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-04 10:22
Goed punt, niet naar gekeken. Je zou nog een adapter kunnen gebruiken om van 2 molex-aansluitingen een 6-pin PCI-e te maken, maar dat zou ik zelf niet aanraden. Ik zie trouwens dat er erg weinig aansluitingen op die voeding zitten, dus dan loop je daar heel snel op vast. Vergeet mijn tip maar!
Pagina: 1