• reneetjuhh1991
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:20
De casus: Ik draai al sinds dag 1 Windows 8. Love it or hate it, I like it. Nooit problemen mee gehad, SSD in mijn pc tussendoor vervangen voor een snellere en mijn BIOS naar de laatste versie geupdate. Maar na de herinstall van Windows 8 heb ik iedere keer het volgende probleem:

Mijn LAN connectie snelheid dropt iedere keer met +/- 90%. Waar ik normaal via een (internet) speedtest normaal 60Mb haal behaal ik dan nog geen 2 Mb. In het interne netwerk met het kopiëren naar mijn NAS waar ik normaal met 40/50MB kopiëer gaat dit nu met nog geen 800Kb.

Iedere keer als ik de drivers opnieuw installeer is dit probleem verholpen tot een reboot.
Driver versie blijft hetzelfde dus het is niet zo dat ie iedere keer terug gaat naar de WDDM driver.
Als ik dan vervolgens met de Asus software de driver opnieuw installeer gaat het weer goed. Tot ik weer een reboot doe.

Ik heb mijn BIOS al terug geflasht naar een vorige versie en verschillende drivers geprobeerd. Maar het blijft vol houden. Testinstallatie Win8 doet hij precies hetzelfde. Win7 durf ik niet te zeggen maar ik wil als het even kan gewoon met Win8 blijven werken ook vanwege mijn werk.

Is er iemand die een idee heeft wat hier aan de hand kan zijn? Of nog beter een tip of trick om het op te lossen. Al is het een script wat de LAN driver automatisch installeert bij logon. Als ik maar weer normaal kan werken.

Alvast bedankt

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Als ik mij niet vergis kun je toch een batch-bestand aanmaken?

1. Eerst een nieuw tekstbestand aanmaken.
2. Pad waar de driver staat noteren of bijv. op C:\ zetten.
3. In tekstbestand de installatie noteren en de '/s' als silent, bijv: C:\DriverAutoSetup.exe /s
4. Tekstbestand opslaan en daarna hernoemen naar bijv: landriver.bat
5. Dit bestand opslaan in de map Opstarten;

Opstarten map:
We beginnen in het Startmenu; druk eventueel even op het Windows-icoon op je toetsenbord, in de Charmes of op je tablet. Begin gewoon met tikken: %appdata% en druk daarna meteen op enter.
Je komt dan in een folder Appdata \ Roaming onder je gebruikersprofiel. Ga vervolgens naar de folder Microsoft, dan Windows en vervolgens vind je een folder Menu Start. Dat is de hoofdfolder van het Startmenu. Vervolgens vind je daar een folder Programma’s, een van de subfolders die in deze folder is geplaatst is de folder Opstarten.

Ik weet niet zeker of dit zo werkt maar je kunt het proberen. Misschien dat ik helemaal fout zit, maar dan zie je het vanzelf hieronder ;)

• reneetjuhh1991
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:20
Nou het geval is dat asus al zon "silent" install bat file heeft in zijn installaties. Alleen deze blijft een error terug geven omdat het silent setup maar op 1 manier werkt: install, werkt dat niet error. Silent setup kent geen repair functie blijkbaar (wat ik telkens aanklik bij het handmatige setup).

Dus dan moet ik met een BAT file de LAN driver laten verwijderen alvorens te installeren.
En daar zit bij mij het probleem

UPDATE: Ondertussen is het gelukt met een silent uninstall en een silent install. Niet optimaal maar het werkt voor mij

[ Voor 12% gewijzigd door reneetjuhh1991 op 04-08-2013 23:30 ]