[Ubuntu13.04] Scrollbalken breder maken t.b.v. touchscreen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vanwege een lapmod waar ik mee bezig ben, in combinatie met een ELO Touchscreen van 15", ben ik zoek naar een optie om de scrollbalken in Ubuntu 13.04 breder te maken. Ik heb de oude balken reeds hersteld, in plaats van de nieuwe ontzettend smalle balkjes. Helaas zijn deze nog te smal waardoor ik nog niet kan scrollen via het touchscreen, tenzij ik het beeldformaat op het touchscreen een stukje kleiner maak of verschuif.

De scrollbalken zullen uiteindelijk een pixel of 20 breed moeten worden vermoed ik.

Ik heb al naar een aantal thema's gekeken maar ik kon daar niet in vinden wat ik zou moeten wijzigen. Mijn beperkte kennis van Linux is daar vast ook debet aan.

Is er iemand die mij een zet in de goede richting kan geven om de scrollbalken breder te kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb er zelf ook geen verstand van, maar zou je niet liever scrollen door over het window te swipen zoals op een telefoon of tablet ofzo? Normaal gebruik je die scroll balken toch niet echt als je touch hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Dat zou mooi zijn, maar ik weet niet of Ubuntu dit kan met een stukje software. Het scherm is daar in ieder geval niet echt op gemaakt, het is niet de nieuwste meer.

Ik zie wel dat Ubuntu 13.10 veel meer op Touch is geënt, maar zover is het nog niet. Ik wil proberen om mijn lapmod deze vakantie af te ronden.

[ Voor 30% gewijzigd door sypie op 27-07-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Thema's kan je aanpassen door in /usr/share/themes/[thema naam]/gtk-2.0/gtkrc te bewerken, en de bijbehorende gtk-3.0/gtk-widgets.css aan te passen. Het is geen rocket-science, maar je moet wel even weten wat waar voor dient met de termen. Meeste spreken gelukkig voor zich.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ga ik vanavond naar kijken. Ben wel iets gewend met code aanpassen (HTML en CSS) maar het is niet mijn natuur.

Ik neem aan dat na iedere wijziging op de een of andere manier de desktopomgeving herstart dient te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, herstart is niet nodig, gewoon theme wijzigen naar een ander en weer terug.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Goed, een beetje aan het pielen geweest, zonder zichtbaar resultaat tot nu toe. Van
code:
1
2
3
4
    GtkScrollbar::activate-slider = 1
    GtkScrollbar::trough-border = 0
    GtkScrollbar::slider-width = 13
    GtkScrollbar::min-slider-length = 31

Naar dit:
code:
1
2
3
4
    GtkScrollbar::activate-slider = 1
    GtkScrollbar::trough-border = 0
    GtkScrollbar::slider-width = 25
    GtkScrollbar::min-slider-length = 31

in GTK-2.0/GTKRC

En van:
code:
1
2
3
4
5
.scrollbar,
.scrollbar.vertical {
    -GtkScrollbar-has-backward-stepper: 0;
    -GtkScrollbar-has-forward-stepper: 0;
    -GtkRange-slider-width: 13;-radius: 20px;

naar dit
code:
1
2
3
4
5
.scrollbar,
.scrollbar.vertical {
    -GtkScrollbar-has-backward-stepper: 0;
    -GtkScrollbar-has-forward-stepper: 0;
    -GtkRange-slider-width: 25;-radius: 20px;

in GTK-widgets.css

In de System Settings het thema aangepast naar een ander, even gewacht en weer terug gezet naar het thema waar ik in zat. Het heeft nog niet zo mogen zijn dat ik nu ineens bredere scrollbalek heb.
Pagina: 1