Alphacool VPP655 probleem met rpm uitlezen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Beste mede-tweakers,

Ik heb de blauwe lead van mijn pomp aangesloten op de CPU fan-header van mijn moederbord (ASUS P5Q3 Deluxe Wifi-ap @n), maar ik krijg in geen enkel programma, of in de BIOS de RPM van de pomp te zien.
Hij is aangesloten zoals hieronder, de blauwe lead is de enige die naar de fan-header toegaat.
Afbeeldingslocatie: http://i1169.photobucket.com/albums/r514/papple_tweaker/IMAG0403_zps00b294bd.jpg

Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Misschien hetzelfde probleem gehad?
Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 22:03

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al eens geprobeerd in andere headers?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
ja, ook in andere headers werkt t niet, de headers werken wel met een fan erop. Ook de RPM wordt dan goed weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 21:43

QinX

Shai-Hulud

Heb ik ook eens meegemaakt, bij mij was het toen dat als de Fan poort zelf niet een fan of iets dergelijks van stroom aan het voorzien was dat de RPM uitlezing dan ook niet werkt.

Je zou eens kunnen proberen dat je met een smalle schroeven draaier de rpm kabel van een fan verwijdert en daar die van je pomp in plaatst. wellicht dat dat werkt.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:20

Dark

who tweaked the light?

ehhh kan je de mode van de header(3p of 4p) zelf bepalen of is deze altijd als (4p) geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20
Dark schreef op zondag 28 juli 2013 @ 10:58:
ehhh kan je de mode van de header(3p of 4p) zelf bepalen of is deze altijd als (4p) geconfigureerd?
Dat zou niet uit moeten maken, bij zowel de 3 als 4-pin connectors zitten de aansluiten van GND, 12V en RPM op dezelfde plek. Het enige verschil is de vierde pin met het PWM signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
QinX schreef op zondag 28 juli 2013 @ 10:49:
Heb ik ook eens meegemaakt, bij mij was het toen dat als de Fan poort zelf niet een fan of iets dergelijks van stroom aan het voorzien was dat de RPM uitlezing dan ook niet werkt.

Je zou eens kunnen proberen dat je met een smalle schroeven draaier de rpm kabel van een fan verwijdert en daar die van je pomp in plaatst. wellicht dat dat werkt.
Je bedoelt neem ik aan de RPM van de fan vervangen door die van de pomp? Dat zal ik proberen.
Dark schreef op zondag 28 juli 2013 @ 10:58:
Ik wist niet dat je dat kon instellen. Is dat in je BIOS te vinden?

thanks voor de reactes zover. Ik ga verder kijken en zal laten weten hoe het afloopt.

cheers
Pagina: 1