Toon posts:

IO voltage omhoog? Helpt dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is dus, of het helpt om mijn IO voltage van mij Abit KA7 ook te verhogen om mijn Athlon hoger te kunnen clocken? En zo ja, hoe ver zou ik dan kunnen gaan?

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

Mex

Ja gewoon omhoog met die voltage, je kan de temp in de gaten houden. Je moederbordje schakelt automatisch uit als ie te h :(t word.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar kan ik dan ook daadwerkelijk iets hoger clocken?

Verwijderd

voor de athlon de spanning op maximaal 1.9 Volt instellen met luchtkoeling. Hoger kan nog wel iets, maar dan krijgt ie gauw te veel. Hoe hoog je de kloksnelheid krijgt, is afhankelijk van de K7 zelf.
Het helpt zeker met overklokken. Voorbeeld van mezelluf (een 550):
6*100@1.6V ->werkt goed
6.5*100@ 1.6V ->werkt goed
7*100@1.6V ->pc start niet op
7*100@1.7V -> windows loopt vast
7*100@1.75V -> werkt goed
ik heb hierna de spanning op 1.8V gezet, zodat ik de FSB ook nog wat kon verhogen naar 104.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

728 vind ik niet verkeerd voor een Athlon 550.
Wat voor core heb je Rembo?
en wat voor (lucht)koeling gebruik je ?

Verwijderd

Admiral, zie je mail.
En voor de anderen die het ook willen weten:
Een 550 core.
Standaard coolermaster fan met heatsink en tafelventilator :)

Verwijderd

Beste allemaal voor mij , IO voltage is toch echt niet hetzelfde dan Core voltage waar jullie het gezellig over hebben . IO voltage heeft alleen te maken met de power die je AGP en ik dacht ook je geheugen krijgen .

Verwijderd

Juist, en dan alleen iets verhogen als je geen andere middelen meer hebt om de boel stabiel te krijgen...

anders beter niet aan komen.

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
IO voltage is, zoals de naam al zegt, alleen bestemd voor de spanning op die pinnen die met de chipset op 't mobo zijn verbonden. Oftewel: de pinnen die zorgen voor de communicatie van de CPU met de 'buitenwereld'. Het verhogen van deze spanning heeft dus bij het overklokken geen enkele zin. Je belast er alleen maar je chipset onnodig mee... De reden voor het verhogen van de Vcore is voornamelijk het steiler maken van de flanken (van de signaal-pulsjes in de core), zodat de raise- en falltime korter worden, en daardoor de boel stabieler wordt... :)

...With a touch of magic¿

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Toch kan het met overklokken helpen, ik heb zelf de IO terug geschroefd naar 3.2v
Heb verhalen gelezen van mensen die aan het overklokken waren en hun systeem op hogere snelheden kregen door de IO te verlagen, hang me er niet aan op, maar heb zoiets begrepen dat daardoor de Geheugenmodules stabieler gaan lopen. Het kan echter gebeuren dat de AGP videokaart kuren gaat geven, dit is echter uitproberen.
Voor mijzelf geeft 3.2v een heeel stabiel systeem

R2

• MNM(tm)
Teruggeschroefd naar 3.2V??? Waar stond 'ie voorheen op dan? Volgens mij is 3.2V nl. de standaard Vio...

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

3.5v

Ik heb dus een Abit BF6 met een INTEL P550E, en dus geen Athlon, sorry, ff vergeten te vermelden.

R2

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 01:48
Maar zou door het verhogen van I/O niet de chipset net iets stabieler kunnen gaan lopen, waardoor het net iets beter info doorgeeft aan de processor, waardoor die net iets stabieler is.
Correct me if i'm wrong

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• MNM(tm)
Mwa, zit wat in... Wat voor een CPU geldt, zou óók moeten werken voor de chipset op de hoofdplank... :)
Maareh, wordt 't dan niet een beetje tijd voor chipset-koeling??? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nah... hele bonk info! Ik had het ook idd over IO voltage (standaard op m'n Abit KA7 3,3V.) en niet over het Core voltage. Daarvan is het algemeen bekend dat je dat moet verhogen om hoger te clocken. Maareh, wat wordt het nou volgens jullie? Hoger of lager dat IO voltage? En anders probeer ik nog wel ff wat. Bedankt tot zo ver! :)
Pagina: 1