• h4ze
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:00
Hallo Tweakers.
Ik was net mijn harde schijven eens aan het benchmarken. (voor de lols)
En nu valt 1 schijf wel erg laag uit.

Nu heb ik voor de gein eens geprobeerd wat grote bestanden te kopieren naar de schijf en vanaf de schijf.
Dan lijkt er mij weinig mis te zijn de Windows infobox laat snelheden rond de 100mb zien.
Schijf zit wel goed vol, Ik weet dat een schijf dan langzamer word maar zoveel langzamer?
Word een shjif ook langzamer met leeftijd? Want het is wel een redelijk oude schijf aan het worden.
Iemand een idee?

Groeten h4ze.

• draytek2950
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15-01-2020
Schijf zit wel goed vol, Ik weet dat een schijf dan langzamer word maar zoveel langzamer?
Ja
Word een shjif ook langzamer met leeftijd?
Ja
Want het is wel een redelijk oude schijf aan het worden.
Iemand een idee?
Ja.

Sowieso, vergelijken met een SSD, lekker logisch.

• h4ze
Er staan 2 harde schijven ;) En 1 SSD.
Edit: Ook geen kapotte sectors, En maakt ook geen rare geluiden.

[Voor 48% gewijzigd door h4ze op 27-07-2013 13:48]

• dcm360
  • Registratie: december 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

Gebeurt er nog wat anders op die schijf tijdens de benchmark? Mechanische schijven zijn een ramp als ze moeten multitasken.

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:42
Wat zegt smart?
Aan welke controller hangt deze, en waar hangt de andere aan?

• h4ze
Schijf is niet bezig, Maar net CrystalDisk o.id gedraaid en die geeft 80mb seq write en read aan.
Gelijk erna de samsung benchmark gedraaid en die is dan weer laag.
Smarkt geeft bij alles OK behalve bij ECC Error Rate daar staat Fail, Maar dat is ook bij de andere schijf.
Ik was ook de Intel rapid storage driver vergeten , Die geinstalleerd maar alleen de ssd is daarvan flink omhoog gegaan kwa iops. (Die presteerde ook niet zoals geadverteerd blijkbaar).
De ssd zit op poort 0 (Intel Z77 Sata 3)
De 2 harde schijven op poort 2 en 3 (intel Z77 Sata 2)

• Lemming
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-09-2017
Is die samsung tool niet meer voor SSD's geoptimalizeerd?, er lijkt mij niks mis te zijn

BURP.

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:42
Test de schijf zonder de 2e mechanische schijf.
Andere data kabel proberen.
Aan een andere controller proberen.
Test hd in een andere pc.

• h4ze
Ik ze allebij gewisseld en getest, En een keer zonder de 2e schijf.
Geen resultaat de UJ is dan nog steeds traag en de LJ nog net zo snel.
Testen in een andere pc heeft niet veel nut denk ik want op een bekende werkende poort aansluiten werkte ook niet.
Iets met de software zou kunnen maar waarom laat de andere schijf dan weer wel normale resultaten zien.

[Voor 11% gewijzigd door h4ze op 27-07-2013 20:53]

• CiPHER
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 28-04-2017
Laat een screenshot zien met AS SSD alsmede HDtune. Die laatste test ongeacht wat voor data er op je schijf staat. Ik vermoed dat je gewoon een volle hardeschijf hebt wat de performance ernstig doet inperken, gekoppeld met het feit dat de Samsung benchmark voor SSDs is bedoeld.

Post verder ook je SMART gegevens door een screenshot van CrystalDiskInfo. Deze laat waarschijnlijk geen gefaalde Hardware ECC Corrected waarde zien omdat een positieve waarde voor dit attribuut normaal is. Een SMART failure geldt officiëel alleen als de genormaliseerde Current-waarde onder de Threshold-waarde is gezakt. Kortom, de analyse van SMART is verkeerd gebeurd door de (Samsung?) utility die je gebruikte.

Wanneer ga jij jouw data beschermen? Kies voor ZFS!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• h4ze
http://imgur.com/BYTWzkJ
Klik voor groot.

De 4k test alleen write laten doen, Want dat duurde echt eeuwen, Bij de acces time test een error. (3x geprobeerd)
Schijf heeft nu nog 237Gb Vrij van de 931.
Maar zou dat al genoeg zijn om in sommige gevallen in te zakken kwa performance, Gezien de andere hd wel normaal scoort in de Samsung benchmark.

[Voor 23% gewijzigd door h4ze op 28-07-2013 00:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 09:51
In ieder geval geeft HD Tune normale resultaten. Als je zoals je zegt geen problemen hebt in Windows, zou ik er mij geen zorgen om maken. Waarschijnlijk dat die Samsung benchmark op een manier test waarmee die schijf niet zo goed om kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CiPHER
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 28-04-2017
Je hebt kabelfouten (UDMA CRC Error Count). Probeer je kabel eens te vervangen en let erop dat de UDMA CRC Error Count in de SMART data niet verder toeneemt. Dit kan ook performanceproblemen aanduiden. Verder is de performance zoals getest door HDtune wel in orde behalve het prille begin (wat door een kabelfout kan komen).

Wanneer ga jij jouw data beschermen? Kies voor ZFS!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• h4ze
Maar ik heb de shijf al eens omgewisseld! Dus een andere kabel! (In mn HafXB kast zitten 2 hotswap bays die ieder een eigen kabel hebben) Hij lijkt verder goed te werken, Maar ik ga maandag wel even kijken voor een nieuwe. (heb geen back up van de data en die wil ik niet kwijt en bijna vol)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee