Toon posts:

3d blu-ray en weergave dts of pro-logic....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem en helaas kom ik er ook via Google niet uit.

Ik heb een blu-ray speler coaxiaal aangesloten op een Denon receiver. Wanneer ik een film afspeel schakelt mijn receiver probleemloos naar DTS en is het geluid prima.
Nu heb ik een 3d blu-ray speler gekocht en deze op de zelfde wijze aangesloten.
De kwaliteit van het geluid (van diezelfde film) gaat naar pro-logic en is dus niet om aan te horen.

Ik heb van alles geprobeerd qua instellingen, het apparaat is zelfs terug geweest naar de winkel en daar getest maar linksom of rechtsom hij blijft pro-logic.
Omgeruild voor een andere 3-d speler, zelfde probleem.

Ook HDMI lost het probleem niet op.

Ik heb mij suf gegoogled maar ik kom niet verder dan dat het heeft te maken met de rechten om het geluidssignaal goed weer te geven. Ik heb zelfs nog iets gelezen dat blu-ray eigenlijk alleen ontwikkeld is om de beeldkwaliteit.

Zou het dan zo zijn dat er nu met de opkomst van 3d blu-ray ( 'nieuwe generatie' om het zo maar even te noemen) het geluid niet meer van belang is?

Ik hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven, alvast bedankt hiervoor:)

(voorlopig de oude blu-ray er maar weer opgezet, voor mij is geluid belangrijker dan 3d :) )

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:44:
[knip]
Zou het dan zo zijn dat er nu met de opkomst van 3d blu-ray ( 'nieuwe generatie' om het zo maar even te noemen) het geluid niet meer van belang is?
[knip]
Klopt. Bij de opvolger van Blu-Ray wordt er helemaal geen geluid meer weergegeven, het beeld daarvan is zo mooi dat je het geluid helemaal niet gaat missen concluderen de ontwikkelaars, dus laten ze het maar weg. |:(

Testing, one, two ...

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Draait een niet 3D BD wel op DTS?
Op zowel de oude als de nieuwe speler?

Verwijderd

Topicstarter
@hardware-lover - meen je dat nou serieus?? Ik dacht werkelijk dat ik ergens technisch iets verkeerd deed...
Ik hoop echt dat je me niet in de maling neemt, want ik ben echt heel verbaasd.

@Arunia - een 'niet' 3d film draait op de oude speler DTS en is ook op de nieuwe speler pro-logic
DVD's, die normaal gesproken Dolby D afspelen gaan ook op pro logic....

Wat ik zo ontzettend raar vind ik dat ik er maar weinig over kan vinden op bijv. Google.
Goed beeld en goed geluid gaan toch gewoon samen??
Ik vind dit echt weird......

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:53

Snuffel

Vroem!

Zet je BD audiomix eens uit van je speler.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:07:
@hardware-lover - meen je dat nou serieus?? Ik dacht werkelijk dat ik ergens technisch iets verkeerd deed...
Ik hoop echt dat je me niet in de maling neemt, want ik ben echt heel verbaasd.
[knip]

Wat ik zo ontzettend raar vind ik dat ik er maar weinig over kan vinden op bijv. Google.
Goed beeld en goed geluid gaan toch gewoon samen??
Ik vind dit echt weird......
Wat denk je, zou ik de waarheid spreken? Natuurlijk niet, mijn antwoord slaat helemaal nergens op en is puur sarcasme. Ik wilde eigenlijk alleen maar aangeven dat het niet echt logisch is wat je meemaakt maar bij gebrek aan type Blu-ray speler en receiver valt er niet veel zinnigs over te zeggen, dus dan maar iets onzinnigs ;)

Soooooooo, give us the numbers (typenummers dus) :)

Testing, one, two ...

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Wat ik niet goed snap is waarom de BD aangesloten is via coax. Bij mijn weten kun je dan helemaal geen DTS-HD of Dolby THD doorsturen. Dus waarom heb je hem pas later via HDMI aangesloten, als audio voor jou zo belangrijk is?

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06-2025
We hebben echt meer info nodig. Welke Denon bv, mbt ondersteuning voor DTS HD en DD HD. Welke blu ray speler, wat zijn de opties voor instellen audio. Staat ie op downmix of bitstream. Moet echt heel makkelijk op te lossen zijn door de juiste instellingen te kiezen.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 19:29

dodo79

witte dikke tonnie

In de BD speler instellen dat deze DTS en DD over de spdif(ook wel coaxiale uitgang genoemd) uitgang stuurt.
Deze zal standaard wel op hdmi staan voor audio uitput.

Let op!
De spdif uitgang ondersteund geen HD audio formaten.

Even een aanvulling:
Het kan ook zijn dat de speler op pcm stream staat.
Zet deze eens op bitstream.

[ Voor 18% gewijzigd door dodo79 op 11-08-2013 09:20 . Reden: toevoeging ]

omdat het kan!

Verwijderd

Probleem zit in de instellingen van je BD speler. Deze stuurt nu een niet Dolby signaal door naar je Denon. Probeer het eens met HDMI ipv Coax en loop de instellingen van je BD na.

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06-2025
[quote]dodo79 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 09:09:
In de BD speler instellen dat deze DTS en DD over de spdif(ook wel coaxiale uitgang genoemd) uitgang stuurt.

Niet helemaal correct, spdif is een optische overdracht en coaxiaal is een electrische overdracht van pcm/ dolby digital/ DTS

Dit ter aanvulling

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

M-dgrt schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 11:09:

Niet helemaal correct, spdif is een optische overdracht en coaxiaal is een elektrische overdracht van pcm/ dolby digital/ DTS

Dit ter aanvulling
S/PDIF (Sony/Philips Digital Interconnect Format) is a type of digital audio interconnect cable used in consumer audio equipment to output audio over reasonably short distances. The signal is transmitted over either a coaxial cable with RCA connectors or a fibre optic cable with TOSLINK connectors. S/PDIF interconnects components in home theatres and other digital high fidelity systems. S/PDIF is based on the professional AES3 interconnect standard.[1]

Overigens is TS al een hele poos niet meer gesignaleerd hier dus of het reageren op zijn "probleem" nog wel zin heeft is twijfelachtig. Het zou toch zomaar kunnen dat hij het e.e.a. over het hoofd heeft gezien, probleem dus opgelost, maar terugmelden is even achterwege gebleven. Dat laatste gebeurd helaas wel vaker, en niet alleen op Tweakers.net.

Testing, one, two ...

Pagina: 1