Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:50
Ik ben opzoek naar een telefoon die de voldoet aan onderstaande specs:
  • Active dual sim (samsungs vallen dus af want die hebben dual sim standby)
  • Tussen de 4,3" en 4,7" scherm diagonaal
  • HD-ready (720P) of hogere resolutie, liefst met gorilla glass
  • Android 4.1 of nieuwer
  • Minimaal 1 GB ram
  • Minimaal 8 GB rom
  • Touchscreen
Met active dual sim zit je al snel aan de MT6589 chipset vast. Daarmee komen vooral de önbekende" Chinese smartphones in beeld. Voornaamste probleem waar ik tegen aan loop is dat er maar 4 GB rom aanwezig is of ze zijn gelijk 5 inch of groter. Ik vind het niet erg om te importeren, maar begin me ondertussen af te vragen of er überhaupt een telefoon bestaat die invulling geeft aan bovenstaand lijstje en of ik niet toch met twee telefoons moet blijven werken.

De Allview viper 1 komt heel dichtbij: LINK Alleen een 4GB rom zit bij mij gelijk vol. Mijn HTC one X is recent overleden en daar liep ik met 6,7 GB voor applicaties al regelmatig tegen het probleem dat de opslag vol zat.

Reden dual sim:
Heb vanuit het werk een sim waarop ik onbeperkt kan bellen en internetten. Wil ernaast mijn privénummer houden en daar ook via whatsapp op bereikbaar zijn.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Pande
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-11-2022
Hoi,

Wellicht is de samsung galaxy s4 mini duos iets voor je (gt-i9192), via ebay voor zo'n 350 euro te vinden. Een andere optie is de HTC Desire 600.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Hoe kom je erbij dat die active dual sim is?

• Pande
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-11-2022
Je hebt gelijk het is dual standby niet active, my bad.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Niet direct een tip, maar wel een opmerking mbt. woordkeuze: waarom noem je de opslagruimte ROM ?
ROM=Read Only Memory ;)

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik schop het topic even naar MAA omdat het een aankoopvraag betreft :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Ik neem aan dat je voor 1 sim voor internet 3g en een andere sim voor bellen en sms ook dual active nodig hebt? Wat is precies het verschil?

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
je kan toch gewoon een sdkaart erin stoppen *begrijpt probleem niet*

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Terror
Quacka schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:16:
je kan toch gewoon een sdkaart erin stoppen *begrijpt probleem niet*
Met meer dan 100 apps zal je cache (die op je interne telefoon geheugen staat) zo groot zijn dat je telefoon geen nieuwe aps meet toe laat. Verplaatsen naar SD kan alleen voor de app data.

Uiteindelijk maar gekozen voor twee telefoons (had er nog 1 liggen) bij gebrek aan dual sim die aan mijn eisen voldoet.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
wat moet je met 100 apps? :s -> hoe kom je aan 100 apps die je ook nog gebruikt? Verzamelwoede? Geen leven?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Samsung Galaxy Win past in je plaatje volgens dit artikel:
http://www.phonearena.com...3343#2-Samsung-Galaxy-Win

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Ik zoek ook een soortgelijk toestel dualcore minimaal, maar of het nou echt dual active is , is op veel sites onduidelijk, onjuist, of helemaal niet te vinden. Neem bijvoorbeeld de Htc Desire 600 dualsim, die zou active moeten zijn, maar op sommige sites staat hij weer als dual standbye.... Moeilijk de bomen door het bos te zien

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:54
De Star S5 heeft 8GB en duel standby 1keer 3g andere gsm. Verder zijner een aantal met 16GB

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Niet echt relevant dan wortelsoft, wij zoeken dual active...

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:54
Dan vertelde ik het verkeerd ze zijn beide actief alleen 1 heeft gsm andere 3g

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Oke tnx... Had een mailtje gestuurd naar dual-sim.nl met een verhelderend antwoord:

Beste Centropy,

Bedankt voor uw interesse in onze webshop!
De Samsung Galaxy S4 Mini DUOS is niet dual-sim active, maar hetgeen wat u bedoelt is wel mogelijk. Dual-sim active geeft enkel aan dat er ook wisselgesprekken aangenomen kunnen worden: het is dus niet zo dat u met dit toestel geen twee verbindingen gelijktijdig kunt hanteren.

Samenvattend: het is geen probleem om een "bel"-simkaart en een "data"-simkaart in dit toestel te plaatsen en deze ook gelijktijdig te laten werken.

Ik hoop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben en wens u verder een prettige dag toe.

Met vriendelijke groet,

Communicatiemedewerker

• Terror
Ik vraag me af of dat echt zo werkt zoals ze stellen.

Wikipedia: Dual SIM
Samsung in their marketing materials has introduced a term "Dual SIM Always on”.[10] The term is misleading, since it doesn’t mean what is says – both SIM cards are not always on. All phones with this feature are regular Dual SIM Stand-by (DSS) phones with 1 transceiver (radio) – 2nd SIM is disconnected when a call is in progress on SIM 1 and vice versa.

This includes GALAXY Ace DUOS (GT-S6802), GALAXY S Duos (GT-S7562), Galaxy Grand Duos (GT-I9082), Galaxy S4 Duos, TABLETS RAMOS and other currently (May 2013) manufactured Android phones by Samsung – they all are Dual SIM Stand-by (DSS) phones.

Manual for these phones states: “Your device supports dual standby with two different networks. You cannot make or answer calls on both networks at the same time.”

These Android phones have a menu option “Dual SIM Always on” which when activated activates call forwarding on the carrier’s network. This can be done manually on any phone, regardless of manufacturer, e.g. enable call forwarding to SIM 1 when SIM 2 is disconnected. Call Forwarding must be provided by the carrier, often for a fee, subscriber will also be charged for call forwarding on a minute by minute basis, this depends on the subscription agreement.
Mijn interpretatie van bovenstaande is dat als je gebeld wordt op simkaart A je andere simkaart B uit staat (en daarmee ook geen data verbinding aangaat). Daarnaast is het meestal zo dat 3G enkel via de primaire simkaart kan.

Als ik dus op simkaart B (privé) gebeld wordt dan ben ik zakelijk niet bereikbaar (simkaart A) en ligt mijn dataverbinding er zo goed als uit.

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Intressant artikel:
http://www.gizchina.com/2...r-dual-sim-android-phone/

An easy way to get around the Dual standby limitation of turning one sim off when you’re on a call is to set up call forwarding on both sims to each other. This means that if you are using Sim 1 on a call and someone calls you on Sim 2, which is on standby, the call will be forwarded to sim 1 with the active connection and will be listed as a waiting call which you can choose to answer. Simple!

[ Voor 11% gewijzigd door Centropy op 28-08-2013 18:36 ]

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Dat ben ik met je eens...terror... Geloof dat je maar beter een dual active kan vinden, maar ook die zijn altijd moeilijk te vinden. Veel chineze modellen bieden het, maar wat is nou dan weer n echt solide stabiel toestel, vergelijkbaar met een samsung of htc en sony bijv....

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Mijn vraag naar Acer gestuurd, dit met betrekking tot de Acer Liquid E2 duo

We hadden het net over uw vraag en een collega hier op de afdeling wist mij
net in de pauze te vertellen dat al onze toestellen "passive dual sim"
hebben.

Wat u wenst kan dus wel, maar houd er rekening mee dat als u gebeld wordt
op sim 1 dat de data van sim 2 dan wordt onderbroken.

Samsung gebeld (NL) over de galaxy s4 mini duos gt-i9192

Die melden mij dat het toestel wel degelijk over 2 antennes beschikt en dus een gesprek voeren op Sim1 en tegelijkertijd internetten met Sim2 was geen probleem.

Vaag allemaal maar weer.... Ook google bied mij zo weinig soulaas, Het lijkt er dus op dat 3G niet telt als een actief gesprek ofwel een actieve Sim. :?

[ Voor 33% gewijzigd door Centropy op 29-08-2013 18:33 ]

Pagina: 1