Audio kabels door pvc buis

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Onlangs heb ik een woning gekocht en achter de bank zitten 2 loze pijpen voor de speakerdraden echter komen deze in de meterkast uit, vervolgens heb ik één loze leiding welke naar de tv loop (los van Cai en UTP). In deze laatste buis zouden eigenlijk 3 kabels moeten komen: 2x speakerdraad en 1 subwooferkabel (passieve subwoofer met een enkele tulp). Kan je uberhaupt speakerkabel samen met een subwooferkabel door 1 buis trekken zonder storingen in het geluid, de totale afstand is denk ik zo'n 20 meter en heeft iemand tips voor het type kabels? Het zijn overigens 3/4 pvc buizen dus dat scheelt iets.

[ Voor 4% gewijzigd door Avvd op 27-07-2013 09:56 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:58

DjVe

Hatsaflats!

Passieve subwoofer met tulp? Dan denk ik dat het wel een actieve sub is ;) Als jij de kabels getrokken krijgt door die buis, dan geeft het verder geen problemen.

• Avvd
  • Niet online
Foutje inderdaad, het is een actieve subwoofer :).

Ik was nog even aan het zoeken en ik kwam bijvoorbeeld zoiets tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/image/1025-0/tasker-microfoon-xlr-kabel-aders-2x0.25mm-.buiten-diameter-4-5-x-9-mmkleur-zwart.jpg

Dit is 2x0,25mm2, ik heb eigenlijk geen idee hoe dik de kabel van het audiosignaal van de subwoofer moet zijn, heeft iemand misschien een indictie? Als speakerkabel wil ik ook van die standaard zwarte/rode kabel van een 1,5mm2 gebruiken.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
signaal op line level heeft niet zo'n dikke kabel nodig, belangrijker is dat de afscherming goed is. Zeker bij een afstand van 20m. normaal gebruik je ongebalanceerde (tulp) kabels niet voor afstanden groter dan 10-15m omdat het vrij gevoelig is voor storing. Voor lange afstanden worden gebalanceerde kabels gebruikt, maar de meeste home hifi spullen ondersteunen dat niet.

Het valt natuurlijk wel te proberen. Als je zorgt dat je redelijke kwaliteit kabel gebruikt en ervoor zorgt dat het signaal door deze kabel zo hard mogelijk is, zou het best kunnen werken. De volumeknop op de subwoofer kan dan lager staan, waarmee hij ook minder gevoelig wordt voor storing.

[ Voor 28% gewijzigd door TBTL op 27-07-2013 10:47 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-01 14:41

FeaR

In GoT we trust

Lijkt mijn persoonlijk wel erg dun om te gebruiken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Avvd
  • Niet online
Wat is normaal gesproken de dikte van een beetje fatsoenlijke signaalkabel?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

(minimaal) 2,5mm2

[ Voor 47% gewijzigd door Lip op 28-07-2013 23:37 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Avvd
  • Niet online
Voor een signaalkabel (tulp kabel)?? Voor speakerdraad lijkt me dat wel redelijk normaal.

• Ray
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

neem in plaats van die tulp kabel microfoon kabel. die zijn goed afgeschermd en kunnen ook wat trekkracht aan (als het eens niet lekker door de buis wil) beetje redeljke kwaliteit nemen en het moet goed komen ook over die afstand

kijk hier maar eens

http://www.bax-shop.nl/mi...ekijk-alle-producten.html

[ Voor 26% gewijzigd door Ray op 28-07-2013 23:54 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

echt niet, ze hebben het over het lijn-sinaaltje voor een eind versterker.
de afscherming is heel veel belangrijker dan de weerstand

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 28-07-2013 23:44 ]

Iperf

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dacht dat het over speakersdraad ging

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:58

DjVe

Hatsaflats!

Je kan ipv microfoonkabel ook coax antennekabel kunnen pakken en daar kopjes op solderen. Vaak is dat nog beter afgeschermd (als je fatsoenlijke kabelkeur kabels pakt)

• Ray
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

DjVe schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:50:
Je kan ipv microfoonkabel ook coax antennekabel kunnen pakken en daar kopjes op solderen. Vaak is dat nog beter afgeschermd (als je fatsoenlijke kabelkeur kabels pakt)
is ook een zeer goede optie, Echter de meeste coax is wat stugger en als je dan ook nog met 2 x speakerkabel door 1 buis moet kan het wel eens lastig worden.

• green944
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-11-2025
Speakerkabel 2 x 2.5 mm^2 zal voldoende zijn. Dikker mag ook natuurlijk maar dat krijg je vast niet door de pijp heen. Het probleem met dunner is niet dat je dan meer verlies hebt (is volumeknop wat hoger zetten) maar dat het verlies frequentie afhankelijk is.

Voor de subwoofer, microfoonkabel of coax. Laatste is goedkoper maar misschien te dik als het samen met de speakerkabels door dezelfde pijp moet.

Verwijderd

Voor de luidsprekerkabels inderdaad 2.5mm^2 of 1.5mm^2 en een fatsoenlijke coax. 2.5mm^2 zal zelfs met 3/4 inch lastig gaan.
http://www.allekabels.nl/...idspreker-kabel-15mm.html
plugjes erop om het netjes af te werken;
http://www.allekabels.nl/...nele-banaan-stekkers.html

Voor je sub, een RG58 of iets wat er op lijkt. Dat gaat prima.
http://www.conrad.nl/ce/n...-38-dB-Zwart-Huber-Suhner
plugjes erop solderen
http://www.allekabels.nl/...ekker-professioneel-.html

• Avvd
  • Niet online
Oke, bedankt voor de info, hiermee moet het denk ik wel gaan lukken.

Een klein vraagje nog, bij bijvoorbeeld die RG58 draad, kan je daar de kern en mantel gebruiken om het signaal op te zetten? of moet je die dan twee hebben?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Blueone schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:53:
Oke, bedankt voor de info, hiermee moet het denk ik wel gaan lukken.

Een klein vraagje nog, bij bijvoorbeeld die RG58 draad, kan je daar de kern en mantel gebruiken om het signaal op te zetten? of moet je die dan twee hebben?
Je moet de kern en de mantel gebruiken. massa op je mantel, en je singaal op de kern

Iperf

• Avvd
  • Niet online
Oke, dus zo'n kabel is dan ook beter geschikt dan een kabel met twee paren erin waarbij dan één ader wordt gebruikt voor het signaal en het andere kabeltje voor de massa waarbij de mantel dan ongebruikt blijft? (desub heeft ook maar één tulp aansluiting).

Maakt het ook nog uit of het RG58 of RG59 coax kabel is?

[ Voor 10% gewijzigd door Avvd op 30-07-2013 00:51 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Blueone schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:41:
Oke, dus zo'n kabel is dan ook beter geschikt dan een kabel met twee paren erin waarbij dan één ader wordt gebruikt voor het signaal en het andere kabeltje voor de massa waarbij de mantel dan ongebruikt blijft? (desub heeft ook maar één tulp aansluiting).

Maakt het ook nog uit of het RG58 of RG59 coax kabel is?
Je snapt het niet, ok mischien ook wel maar dan moet je er maar geen vraagteken achter zetten.
We hebben het over coax, daar heb je het niet echt over paren.

Je singaaldraad omring je met massa (de afscherming) om instraling (van stoorsingalen) van buitenaf te voorkomen.

Het rg 58 of 59 zal weinig uitmaken in jouw geval

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 30-07-2013 01:16 ]

Iperf

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 09:16
Luidsprekerkabel boven de 15 meter is niet wenselijk staat mij bij!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:12
Ligt aan de weerstand van de kabel...
Pagina: 1