Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SEO] 2 domeinen apart geïndexeerd door Google*

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
Hmm ik heb een probleempje waar ik maar geen zinnig antwoord op kan vinden. Misschien zoek ik op de verkeerde termen.

Ik heb een website hamburger.nl en hamburgers.nl. Hamburgers.nl linkt door hamburger.nl, die gewoon gekoppeld is aan een hosting pakket. De webhost heeft intern die domein doorgelinkt. Het punt is nu, ik krijg in google resultaten te zien van zowel hamburger.nl als hamburgers.nl (dus bijv hamburger.nl/index maar ook hamburgers.nl/contact).

Nu hoor ik allemaal mensen praten over robots of 301 redirects maar dat lijkt me in dit geval toch niet mogelijk? Uiteindelijk vond ik iets over canonical url's. In de head zet ik dan dat 1 domein (in dit geval hamburger.nl) door google als het juiste domein gezien wordt. Ik ben anders bang voor duplicate content.

Wat is nou de juiste manier om dit op te lossen?

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

YoshiBignose schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 09:37:

Nu hoor ik allemaal mensen praten over robots of 301 redirects maar dat lijkt me in dit geval toch niet mogelijk?
Waarom niet? Waar baseer je dat op? Want het is dus wél een goede manier om dit te doen met 301 redirects ("Moved Permanently").

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 10:16 ]

• YoshiBignose
Hoe kan ik een 301 redirect plaatsen als ik maar 1 hosting heb? Het zijn geen 2 losse domeinen die ieder gekoppeld zijn aan een eigen hostingpakket...

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:36
Als het Apache hosting is: Met .htaccess kan je 1 domein laten doorverwijzen naar het andere met een 301 redirect.

Iets in deze trant:

code:
1
2
3
4
5
6
<IfModule mod_rewrite.c>
  RewriteEngine On
  RewriteCond %{HTTP_HOST} ^hamburgers.nl$ [OR]
  RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.hamburgers.nl$
  RewriteRule (.*)$ http://www.hamburger.nl/$1 [R=301,L]
</IfModule>

[ Voor 53% gewijzigd door jeroenikke op 27-07-2013 23:23 . Reden: voorbeeld toegevoegd + sluit code tag ]

• YoshiBignose
Hoe doe je dat dan, als beide domeinen dezelfde .htaccess file lezen?

edit: oh zo, ff testen.

Inderdaad dat werkt gewoon :D bedankt!!!

[ Voor 34% gewijzigd door YoshiBignose op 28-07-2013 00:07 ]