Kan een soundbar boven de verwarming geplaatst worden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Beste mensen,

Aangezien ik een beperkte ruimte heb en het functioneel, tevens stijlvol ingericht wil hebben, zou de soundbar boven een verwarming geplaatst moeten worden.

Is apparatuur hier tegen bestand?

Op de gok wordt de levensduur dan korter, zoals bij pc onderdelen die langer meegaan bij lagere temperatuur.

Ben benieuwd!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
fototje?

Hoe ver boven je verwarmings radiator? Niet om de apparatuur maar omdat je radiator voor een groot deel ook stroming gebruikt om de lucht te verwarmen. Strak op de radiator kan dus het vermogen dat je radiator kan afgeven flink verminderen.

Verder zal een zound bar uit zich zelf niet zo warm worden en waarschijnlijk ook prima tegen wat hogere temperaturen kunnen.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 08:04
Ligt er maar net aan hoe heet die radiator wordt en hoe dichtbij de soundbar komt te hangen. In sommige installaties is de aanvoertemperatuur voor de cv wel erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Bedankt voor julie reacties.
Het is dus wel mogelijk. :)
Mijn cv wordt met een maand of twee vervangen, daar kan ik geen uitspraak over doen.
De wens is de soundbar zo dicht mogelijk boven de verwarming te plaatsen.

Fototje:
Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/2ymx7jn.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:43

JT

VETAK y0

Ik vraag me serieus af hoe mogelijk het is. Oververhitting = automatisch uit gaan. Dan heb je dus niks. Tenzij de versterker niet in de behuizing boven de verwarming zit.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou er iets duns tussen doen, Net plankje/latje hout ofzo, dat zal al een hoop van de warmte overdracht tegenhouden en dus je soundbar beschermen van beschadiging door de hitte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304426

Ik zou met Satch meegaan, maar nog liever de soundbar verplaatsen. Wat precies wordt je setup? Kan het denk je een halve meter omhoog (net onder het raam)?

Eventueel kan je die plank tussen bar/radiator aan de onderkant nog met aluminiumfolie bedekken, dat scheelt denk ik ook weer iets.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 304426 op 27-07-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 08:04
Of de radiator op een andere plaats monteren / kiezen voor een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Bedankt voor jullie reacties!

De setup zal een soundbar met draadloze subwoofer zijn.
Welke is op het oog heb is de LG NB3531.

Afbeeldingslocatie: http://m.lg.com/nl/images/home-cinema-systemen/nb3531a/gallery/medium01.jpg
http://m.lg.com/nl/home-c...men/lg-NB3531A-speakerbar

Een soort hittewerend plankje klinkt als een goed plan.
Het hoger hangen van de soundbar kan wel, maar het moet wel 'kloppend' ogen.
Boven het raam zou misschien ook aardig ogen, maar dan is de aansluiting naar hrt stopcontact onhandig.

Het verplaatsen vam de verwarming is absoluut niet mogelijk. Daar is geen plek voor.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Als ik die opstelling zie denk ik niet alleen aan warmte, maar wat dacht je van het inregenen als je raam een stukje openstaat. Volgens mij is het sowieso niet handig, welke electronica dan ook, in de buurt/onder dat raam te plaatsen als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Dat is een goed punt, maar ik ga nooit uit huis met het raam verder open dan de standaard kier.
Zelfs met noodweer heb ik het binnen niet nat gekregen met het raam op een kiertje, dus ik maak me daar geen zorgen over.

Het is voor mij de enige mogelijkheid, tenzij iemand iets gelijks weet zoals Bang & Olufsen heeft.
Al heb ik eisen die een soundbar perfect vervult.

...

Pagina: 1