Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:10

avotar

P0werd by Black Coffee

Topicstarter
Als verrassing voor mijn vrouw, die elke avond een beetje scheel op haar smartphone zit te facebooken en candycrushen, wil ik dus een simpele tablet gaan bestellen.

Buiten simpel moet hij ook enigszins degelijk zijn, aangezien er een kleine meisje van net 2 rond loopt met een behoorlijke fascinatie voor alles wat op een telefoon lijkt en waar ze op kan swipen.

Ik kwam deze tegen, de YARVIK TAB09-100 Luna 9" : http://www.mediamarkt.nl/...50,847347.html?langId=-11

En deze heeft eigenlijk alles wat ik zoek. Behoorlijk formaat scherm, tamelijk recente android versie en ook niet onbelangrijk, ruimschoots binnen het budget van max 150 euro.

Ik verwacht niet dat hij veel meer functies zal hoeven te vervullen, per slot van rekening hebben we ook nog een laptop liggen.

Zijn er nog andere tablets waar ik eventueel beter naar kan kijken?
Ik moet bekennen dat ik hier eigenlijk te weinig verstand van heb.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

Ik zou je vrouw een plezier doen met de Asus MemoPad 7 HD!

Some infinities are bigger than others.

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
foutje, verkeerd gelezen.

[ Voor 95% gewijzigd door MLPN op 27-07-2013 12:01 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Mijn ervaring is dat een tablet al snel een groot deel van het gebruik van een laptop kan overnemen of ongebruikt in de hoek komt te liggen. Het meest bepalend is daarbij hoe het scherm en de browser presteerd, dus advies, probeer hem in de winkel en zorg dat je de websites test die je gezin ook zou openen.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Topicstarter
swhnld schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:24:
Mijn ervaring is dat een tablet al snel een groot deel van het gebruik van een laptop kan overnemen of ongebruikt in de hoek komt te liggen. Het meest bepalend is daarbij hoe het scherm en de browser presteerd, dus advies, probeer hem in de winkel en zorg dat je de websites test die je gezin ook zou openen.
Dat doet haar telefoon nu inderdaad ook al als je kijkt naar haar laptop.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04:44

sjaool

Every life should have 9 cats

Lees dit topic even door. De Yarvik's staan nou niet echt bekend als snelheidsmonsters. Komt ook bij dat ik ze te duur vindt qua prijs/kwaliteit. De specificaties zijn nou ook niet direct om over naar huis te schrijven. Voor €150,- zijn er betere tablets te vinden.

"When you grow up your heart dies"

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Topicstarter
sjaool schreef op zondag 28 juli 2013 @ 09:15:
Lees dit topic even door. De Yarvik's staan nou niet echt bekend als snelheidsmonsters. Komt ook bij dat ik ze te duur vindt qua prijs/kwaliteit. De specificaties zijn nou ook niet direct om over naar huis te schrijven. Voor €150,- zijn er betere tablets te vinden.
Zoals?

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:50
Major_ton schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:50:
Ik zou je vrouw een plezier doen met de Asus MemoPad 7 HD!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Topicstarter
Die is én nog niet uit én boven budget.

Verwijderd

Is tweedehands een optie? Zo ja, eerste generatie nexus 7. Of eventueel iets uit China importeren?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Als je 7 inch te klein vind, dan moet je eigenlijk je budget verhogen.
Een single core processor zoals in de MM-tablet moet je echt niet willen.

Wat is belangrijk:
- processorsnelheid (ik vind een dualcore wel noodzakelijk)
- Schermresolutie is ook wel belangrijk
- werkgeheugen is belangrijk

Op al deze vlakken faalt jouw keuze. Processor is te zwak, 512MB geheugen is te weinig, resolutie van 800x480 is niet meer van deze tijd op een telefoon, laat staat tablet.
Niet doen dus.

Misschien de volgende opties overwegen:
http://tweakers.net/price...;318292;323897/categorie/

Helaas wel boven je budget, behalve de goedkoopste, maar dat is wel een 8 inch.

anders misschien deze:
http://www.bcc.nl/yarvik-...ical-specifications-table
dat is deze: als het goed is:
http://www.yarvik.com/nl/product/tablets/luna/TAB10-150/
Processor, RAM voldoen. Google Play is geinstalleerd. (is ook niet altijd zo bij die budgettablets)
Alleen de resolutie is niet briljant... (maar wel beter dan jouw keuze -> ook 50 euro duurder dus dat mag ook wel)
(slecht gelezen.. processor is slechter als ik dacht)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04:44

sjaool

Every life should have 9 cats

Lees genoemde topic even door. Daar worden genoeg voorbeelden genoemd.

"When you grow up your heart dies"

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
De memopad me172 (7 inch) is bij azerty in de aanbieding voor 100 euro
Pagina: 1