Ik ben aan het proberen om een ELO 15" touchscreen te laten werken met Ubuntu, voor een LapMod project. Op zich werkt het scherm zoals het moet. Het touchgedeelte werkt en via Calibrate Touchscreen is deze ook te calibreren. Dit moet na iedere herstart omdat de Y-as is omgedraaid...
Echter wanneer ik de drivers installeer, zoals hier omschreven, wil deze niet laden. In dat document staat ook dat dit te vinden is in de errorlog van de betreffende driver. Hierin vind ik dit terug:
Ik heb gezocht op Google naar dit bestand. Ook Google kent het niet. Verder heb ik gedaan wat in het document staat om de driver te installeren. Aangezien ik geen held ben met Linux heb ik letterlijk alle stappen gedaan zoals ze daar staan, met uitzondering van stap 2. Die heb ik enkel gedaan voor Ubuntu boven versie 6.10. (dat weet ik dan weer wel)
Een probleem waar ik tegen aanliep bij deze installatie is dat ik nergens dit tegenkom:
Uiteindelijk is mijn doel om deze lapmod met enkel het externe touchscreen te laten werken en het laptopscherm af te koppelen. Dat gaat op dit moment ook niet, kennelijk moet ik nog ergens iets instellen (maar ik heb geen idee wat en waar).
Is er iemand in de zaal die mij in de richting kan schoppen naar de ontbrekende libraries?
Echter wanneer ik de drivers installeer, zoals hier omschreven, wil deze niet laden. In dat document staat ook dat dit te vinden is in de errorlog van de betreffende driver. Hierin vind ik dit terug:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Successfully connected to Xdisplay. Found Elo USB Smartset Touschscreen device(s). Device Count:[1] Max devices:[1] Error opening cmd_fifo. Reattempting operation … [errno = No such file or directory] Retry [0 of 5] - Return Value [ffffffff], [errno = No such file or directory] … Retry [0 of 5] ->> [5 of 5] … Error opening cmd_fifo after multiple attempts. Terminating driver. |
Ik heb gezocht op Google naar dit bestand. Ook Google kent het niet. Verder heb ik gedaan wat in het document staat om de driver te installeren. Aangezien ik geen held ben met Linux heb ik letterlijk alle stappen gedaan zoals ze daar staan, met uitzondering van stap 2. Die heb ik enkel gedaan voor Ubuntu boven versie 6.10. (dat weet ik dan weer wel)
Een probleem waar ik tegen aanliep bij deze installatie is dat ik nergens dit tegenkom:
Ik heb getracht om één van deze libraries te installeren maar ik kan ze nergens vinden/installeren. Via Synaptic Package manager kom ik deze libraries niet tegen.e.) Motif 3.0 (libXm.so.3) or 4.0 (libXm.so.4) library is required to
use the Graphic User Interface (GUI) based control panel
(/etc/opt/elo-usb/cpl). Openmotif or lesstif installation packages
provide the required libXm.so.3 or libXm.so.4 library.
Uiteindelijk is mijn doel om deze lapmod met enkel het externe touchscreen te laten werken en het laptopscherm af te koppelen. Dat gaat op dit moment ook niet, kennelijk moet ik nog ergens iets instellen (maar ik heb geen idee wat en waar).
Is er iemand in de zaal die mij in de richting kan schoppen naar de ontbrekende libraries?