Gaat deze combinatie HYPERV 2012 / Windows 8 HYPERV draaien?

Pagina: 1
Acties:

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-02 18:49
Nu mijn systeem 7 jaar oud is, is deze met zijn Q9450 wel een keer aan vervanging toe.
Dit is nog urgenter gezien mij test bakjes het niet meer trekken en ik op mijn huidige systeem geen HYPER-V kan installeren onder Windows 8.

Nu heb ik de BBG erbij gepakt om te kijken wat tegenwoordig de stand van zaken is.
De laatste 5 jaar heb ik de ontwikkelingen op componenten niet echt bijgehouden dus loop een "klein" beetje achter.
Moest al ff kijken op welke socket Intel inmiddels zat.

Gezien de reviews moet de Intel 4770K mijn wensen gaan vervullen.
Echter heb ik enige zorgen bij de specs op de Intel site:

Hier staat dat de CPU geen Intel VT-D support heeft.
Echter heeft die wel weer Intel VT-X support.

De Intel 4770 (zonder K dus) heeft wel weer VT-D en VT-X, wellicht ook een optie.

Als ik het volgende blog mag geloven is dit geen probleem, echter zou ik het graag zeker weten.

Bij deze dus vraag 1:Heeft iemand ervaring met het draaien van Windows Server 2012 met HYPER-V of Windows 8 met HYPER-V op een Intel 4770K?

Aansluitend op de bovenstaande vraag kom ik direct bij het chipset vraagstuk.
Intel heeft voor de 1150 socket de 8 serie uitgebracht.
Nu heb ik op de ARK website van Intel de chipsets naast elkaar staan.
Echter bij geen enkele wordt gerept over VT-x enkel over VT-d.
Nu is dus de vraag of het chipset het überhaupt ondersteund?

Bij deze dus vraag 2:
Heeft iemand ervaring met het draaien van Windows Server 2012 met HYPER-V of Windows 8 met HYPER-V op een Intel 8 serie chipset?
Zoja, met welk chipset (en welke CPU?).

Sorry als het al ergens besproken is, ik vindt het zo niet terug met mijn zoekacties.
In de hoop dat er mensen ervaring mee hebben?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 20:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als ik Wikipedia: Hyper-V mag geloven, is VT-x/AMD-V de enige vereiste. VT-d, voor hardware passthrough, is niet vereist voor Hyper-V basis functionaliteit. Dus, ja, het zal draaien.

Heb je verders een specifieke reden om de K variant te nemen, ipv de non-K? De verschillen tussen de twee is niet veel, bij de K is alleen de multiplier onbeperkt zodat je kan overclokken. Zie ook http://www.cpu-world.com/...tel_Core_i7_i7-4770K.html, wat niets meer zegt dan K voor overklokken, non-K voor goedkoper werk (betere prijs/prestatie verhouding). Voor je VMs is VT-d een leukere optie dan een paar MHz meer clock cycles.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• M.Koers
Hero of Time schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:44:
Als ik Wikipedia: Hyper-V mag geloven, is VT-x/AMD-V de enige vereiste. VT-d, voor hardware passthrough, is niet vereist voor Hyper-V basis functionaliteit. Dus, ja, het zal draaien.

Heb je verders een specifieke reden om de K variant te nemen, ipv de non-K? De verschillen tussen de twee is niet veel, bij de K is alleen de multiplier onbeperkt zodat je kan overclokken. Zie ook http://www.cpu-world.com/...tel_Core_i7_i7-4770K.html, wat niets meer zegt dan K voor overklokken, non-K voor goedkoper werk (betere prijs/prestatie verhouding). Voor je VMs is VT-d een leukere optie dan een paar MHz meer clock cycles.
Nee ik heb geen specifieke reden.
Had eerst gelezen dat de non-k versie geen hyper threading had, dat was mijn reden.
Maar dat bleek een fout te zijn op de site.
Dus de keus wordt wel een 4770.

Blijft nu enkel de vraag over het chipset over.
Ik kan het niet duidelijk krijgen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

VT-x is een functie die alleen in de CPU zit. VT-d is beschikbaar als de CPU en chipset 't ondersteunen. Vroeger, en dan praat ik over het CoreDuo tijdperk, was VT-x functionaliteit afhankelijk van wat de fabrikant in het BIOS had geschreven. Tegenwoordig is dit eigenlijk wel altijd aanwezig. Je moet echt net pech hebben als 't er niet in zit, maar dan moet je bij de el-cheapo z-merk dingen zitten.

• M.Koers
Ok thx.
Daar zie je dus maar weer dat ik lange tijd niets gevolgd heb.
Was nog in de veronderstelling dat het moederbord ook VT-x moest hebben net zoals met VT-d.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, VT-d zit ook in de chipset. VT-x is tegenwoordig overal beschikbaar, maar moet de fabrikant dat wel in het BIOS implementeren. Laptopfabrikanten hebben hier nog wel eens een handje van. Jaren geleden had ik een Fujitsu-Siemens laptop met een T2300 CPU. Deze heeft VT-x, maar in het BIOS was er geen optie voor om deze te kunnen aanzetten. Kwam ook omdat er modellen waren zonder VT-x CPU.

• M.Koers
De boel besteld bij Azarty, en direct opgehaald.
Vanavond maar eens assembleren en kijken wat die doet.

Uiteindelijke config:

Nieuwe onderdelen:
Coolermaster HAF X
Intel Core i7 4770
Gigabyte GA-Z87-HD3
Scythe Mugen 3
Corsair 16Gb Value Ram 1600Mhz
Seagate Barracuda 7200.14 2Tb (2x)
Seasonic G650 PSU
DVD brandertje, voor het geval dat

Bestaande onderdelen
Samsung 840 SSD
XFX Radeon HD5850

• M.Koers
Hij draait inderdaad HYPER-V als een zonnetje.
Thx voor de reacties.
Pagina: 1