Nu mijn systeem 7 jaar oud is, is deze met zijn Q9450 wel een keer aan vervanging toe.
Dit is nog urgenter gezien mij test bakjes het niet meer trekken en ik op mijn huidige systeem geen HYPER-V kan installeren onder Windows 8.
Nu heb ik de BBG erbij gepakt om te kijken wat tegenwoordig de stand van zaken is.
De laatste 5 jaar heb ik de ontwikkelingen op componenten niet echt bijgehouden dus loop een "klein" beetje achter.
Moest al ff kijken op welke socket Intel inmiddels zat.
Gezien de reviews moet de Intel 4770K mijn wensen gaan vervullen.
Echter heb ik enige zorgen bij de specs op de Intel site:
Hier staat dat de CPU geen Intel VT-D support heeft.
Echter heeft die wel weer Intel VT-X support.
De Intel 4770 (zonder K dus) heeft wel weer VT-D en VT-X, wellicht ook een optie.
Als ik het volgende blog mag geloven is dit geen probleem, echter zou ik het graag zeker weten.
Bij deze dus vraag 1:Heeft iemand ervaring met het draaien van Windows Server 2012 met HYPER-V of Windows 8 met HYPER-V op een Intel 4770K?
Aansluitend op de bovenstaande vraag kom ik direct bij het chipset vraagstuk.
Intel heeft voor de 1150 socket de 8 serie uitgebracht.
Nu heb ik op de ARK website van Intel de chipsets naast elkaar staan.
Echter bij geen enkele wordt gerept over VT-x enkel over VT-d.
Nu is dus de vraag of het chipset het überhaupt ondersteund?
Bij deze dus vraag 2:
Heeft iemand ervaring met het draaien van Windows Server 2012 met HYPER-V of Windows 8 met HYPER-V op een Intel 8 serie chipset?
Zoja, met welk chipset (en welke CPU?).
Sorry als het al ergens besproken is, ik vindt het zo niet terug met mijn zoekacties.
In de hoop dat er mensen ervaring mee hebben?
Dit is nog urgenter gezien mij test bakjes het niet meer trekken en ik op mijn huidige systeem geen HYPER-V kan installeren onder Windows 8.
Nu heb ik de BBG erbij gepakt om te kijken wat tegenwoordig de stand van zaken is.
De laatste 5 jaar heb ik de ontwikkelingen op componenten niet echt bijgehouden dus loop een "klein" beetje achter.
Moest al ff kijken op welke socket Intel inmiddels zat.
Gezien de reviews moet de Intel 4770K mijn wensen gaan vervullen.
Echter heb ik enige zorgen bij de specs op de Intel site:
Hier staat dat de CPU geen Intel VT-D support heeft.
Echter heeft die wel weer Intel VT-X support.
De Intel 4770 (zonder K dus) heeft wel weer VT-D en VT-X, wellicht ook een optie.
Als ik het volgende blog mag geloven is dit geen probleem, echter zou ik het graag zeker weten.
Bij deze dus vraag 1:Heeft iemand ervaring met het draaien van Windows Server 2012 met HYPER-V of Windows 8 met HYPER-V op een Intel 4770K?
Aansluitend op de bovenstaande vraag kom ik direct bij het chipset vraagstuk.
Intel heeft voor de 1150 socket de 8 serie uitgebracht.
Nu heb ik op de ARK website van Intel de chipsets naast elkaar staan.
Echter bij geen enkele wordt gerept over VT-x enkel over VT-d.
Nu is dus de vraag of het chipset het überhaupt ondersteund?
Bij deze dus vraag 2:
Heeft iemand ervaring met het draaien van Windows Server 2012 met HYPER-V of Windows 8 met HYPER-V op een Intel 8 serie chipset?
Zoja, met welk chipset (en welke CPU?).
Sorry als het al ergens besproken is, ik vindt het zo niet terug met mijn zoekacties.
In de hoop dat er mensen ervaring mee hebben?