[TAB] Tablet scherm zonder tablet, nuttig gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:06

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Een tijd geleden heb ik van een mede tweaker een Archos 7 Home tablet overgenomen. De tablet was defect maar ik dacht hem wel te kunnen repareren. Dit bleek verloren moeite te zijn.

Wat hiervan wel vergebleven is, is het scherm. Dit heb ik voorzichtig uit de tablet verwijderd en heeft een tijdje stof liggen happen op een plank. Aangezien ik bezig ben met een grote opruiming werd het tijd om eens te kijken wat ik met dit scherm aan kon.

Ik heb er een 12V batterij bij gepakt om simpelweg snel te kunnen concluderen of het scherm uberhaupt nog functioneert en dat blijkt zo te zijn. Kort aansluiten leert mij dat het scherm geheel oplicht.

De kabels die van het scherm naar de tablet liepen zijn ook nog intact, maar de tablet is zoals gezegd al een tijd te deur uit, dus een soort pinout of diagram kan ik ook niet meer achterhalen.

Vandaar mijn vraag aan de experts, is er realistisch gezien voor iemand nog wat met dit scherp te doen, behalve het natuurlijk gebruiken als replacement scherm voor de oorspronkelijke tablet?

p.s.: Als ik er al iets mee kan doen laat ik de touch-functionaliteit achterwege, het gaat mij dus puur om iets op het scherm te kunnen tonen.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
wellicht dat er een interface is voor een raspberry-pi achtig apparaat ... eventueel met een eigen header maken voor de gpio, zou moeten kunnen werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
@DXaroth: Daar zat ik zelf ook aan te denken, maar volgens mij moet ik dan sowieso wat hogere skills hebben op gebied van electronica EN volgens mij ook een pinout?

Ik had hier al rondgekeken en er zijn issues met soortgelijke vragen, maar die mensen hadden allemaal een pinout beschikbaar van het betreffende scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Staat er verder op de achterkant ook geen typeaanduiding/merk/serienummer oid waar je op kan googlen? De kans is vrij klein dat er informatie beschikbaar is op het internet over dit scherm, maar wie weet.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
@FIXeL: Ik had al eerder gezocht, maar deze informatie staat er op het scherm aan de achterzijde:

QZ.L.548-YZ7D-20D (H) -DPX
Met daaronder de nummers:
20810700180067 10110603246

[edit]

Met nergens een search-result. Dead-end denk ik dus :/

[ Voor 16% gewijzigd door Khaine op 28-07-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboticPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 11:34
De bovenste is een typenummer van de backlight zo ver ik vond:
http://www.tidal.cn/doce/product-detail-16.html

Staat er nog meer op?

Forum Lurker, Reageer weinig, lees veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Jouw google skills zijn superieur aan die van mij! Dt lijkt er in ieder geval wel verdacht veel op.

Bovenstaande nummers zijn de enige informatie op het scherm zelf.

Bij nadere inspectie blijkt er ook wat op de flatcable te staan.
BB4TF0A007177* A0 - A21

Kwam trouwens met nog wat meer googlen ook op deze pagina uit, die het aan de hand van het eerste nummer heeft over een 7-inch LED backligt, zoals jij eerder aangaf:
http://kmylar.machineryinfo.net/product/43461028.htm

Ik vermoed dat ik het scherm helemaal uit elkaar moet schroeven, wellicht dat ik dan verder kom.

[EDIT]

Hmmzzz. Wellicht heb ik zojuist mijn scherm om zeep geholpen...

Afijn, dan hierbij wat informatie voor de mensen onder ons die hetzelfde idee hebben/hadden; op het scherm staat het volgende:
T82DN_R1

Op de flatcable onder de huls (dichtgelijmd) staat verder nog:

7214H1OC44-A0
En rechts op dezelfde kabel:
E241232

[EDIT2]

Dat laatste nummer brengt mij hier:
http://www.ebay.com/itm/i...H070LED-12C-/310579976344
En dit lijkt ook verdacht veel op het scherm voor mijn neus.

[ Voor 32% gewijzigd door Khaine op 29-07-2013 20:51 ]

Pagina: 1