• LeonINC
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-04-2025
Ik wil op azerty graag Crucial Ballistic Tacticals kopen icm een Asrock extreme4 bord maar ik zie twee versies van 1600mhz

http://azerty.nl/8-750-46...ballistix-tactical-g.html en http://azerty.nl/0-750-56...-ballistix-tactical-.html

Is het enige verschil de zeven uur van de low profile of heb ik te maken met iets anders?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 11:21
De low profile variant heeft zo te zien XMP profielen, waardoor deze op hogere snelheden kan draaien zonder dat je zelf alles in hoeft te vullen. Buiten dat is het enige verschil low profile vs normale hoogte voor zover ik kan zien, plus wat trucjes om het RAM te koelen/het er leuk uit te laten zien.

Ik denk dat je uiteindelijk weinig verschil maakt, als je de kennis hebt om je RAM goed in te stellen in het BIOS/UEFI. Als je dit niet hebt of eraan twijfelt is het mogelijk handig om voor de low profile variant te gaan. Een andere reden om voor het low profile RAM te gaan is als je een grote koeler op je CPU hebt, mogelijk dat dit RAM er wel onder past, maar het gewone niet. Dit is echter afhankelijk van de koeler die je hebt gekozen.

• LeonINC
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-04-2025
Xudonax schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:27:
De low profile variant heeft zo te zien XMP profielen, waardoor deze op hogere snelheden kan draaien zonder dat je zelf alles in hoeft te vullen. Buiten dat is het enige verschil low profile vs normale hoogte voor zover ik kan zien, plus wat trucjes om het RAM te koelen/het er leuk uit te laten zien.

Ik denk dat je uiteindelijk weinig verschil maakt, als je de kennis hebt om je RAM goed in te stellen in het BIOS/UEFI. Als je dit niet hebt of eraan twijfelt is het mogelijk handig om voor de low profile variant te gaan. Een andere reden om voor het low profile RAM te gaan is als je een grote koeler op je CPU hebt, mogelijk dat dit RAM er wel onder past, maar het gewone niet. Dit is echter afhankelijk van de koeler die je hebt gekozen.
Twijfel nog of ik de stockcooler ga gebruiken of dat ik er één koop. Mobo is groot en kast die er bij komt is gewoon een pittige midtower.

Is het verschil in 8gb 1600mhz RAM van zulke degelijke kwaliteit wel te merken tussen twee ongeveer dezelfde modules icm een degelijke processor en videokaart?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 11:21
Waarschijnlijk draait het standaard maar op 1333MHz, want dat is de maximale snelheid die DDR3 in de standaard heeft zitten. Om deze reden is de low profile module wel handig, want de 1600MHz instellingen zitten in het XMP. Puur voor het gemak zou ik dus voor de low profile modules gaan.

Maar misschien dat andere tweakers andere ideeën hebben?