Toon posts:

Nieuwe Rig inelkaar gezet met tweakers bezorgend heet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb niet zo lang geleeden een rig inelkaar gezet met een aantal tweakers en de rig doet het zeer goed.
(de forum thread Help met het bouwen van een PC )
Ik speel vaak games op mijn pc nu (battlefield 3, skyrim etc.) en kom erachter dat mijn temperaturen van mijn video kaart en CPU te hoog zijn voor mijn gevoel.

Dit zijn mijn parts:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 750K Boxed€ 66,45€ 66,45
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 56,50€ 56,50
1Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)€ 199,99€ 199,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,85€ 53,85
1Sharkoon MS140€ 32,50€ 32,50
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 69,68€ 69,68
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 34,95€ 34,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 513,92

Nadat ik circa. 30 minuten battlefield speel krijg ik deze metingen via core temp en EVGA

GPU TEMP: 87 Celcius 90% fanspeed
CPU temp: 56 Celcius

Dit is allemaal zonder enige overclocking !
Tips zouden mij veel helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 22:43
Prima hoor met dit weer, helemaal als het een AMD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41
Heb je nog extra fans in je kast geplaatst of draai je enkel met de 140 mm intake fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:51
CPU is prima, GPU is aan de hoge kant maar lang niet schadelijk, hoe luid is de GPU fan met 90%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Mektheb schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:56:
Prima hoor met dit weer, helemaal als het een AMD is.
Mijn FX8350 werrd tijdens een portje Dayz toch niet warmer dan 48graden, en mijn gpu maar 58graden. Momenteel nog steeds op lucht koeling.

Bij AMD moet je wel even opletten, want de max temp ligt ergens rond de 60graden. Controlleer voor de zekerheid even of dat voor jouw CPU ook geldt, maar ik dacht het haast van wel. Een vidkaart kan doorgaans wel tegen een stootje, en kunnen vaak ook wel weat hogere temps verdragen. .

[ Voor 32% gewijzigd door Phaerion op 26-07-2013 20:01 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik schok all en beetje haha.

Ja ik heb alleen een intake fan aan de voorkant en verder geen een andere fan, Als ik ze zou aanschaffen zou dat veel uitmaken in temperatuur ?

De fan is zeer luid je kan het buiten de kamer met de deur dicht zelf goed horen.

Hoe heb je het zo koel gekregen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Je hebt ten eerste airflow in de kast nodig, dan kan zo 10+ graden schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou er zitten een heleboel kabels in dit best kleine kastje en het is bijna onmogelijk ze weg te werken.
Miss een andere kast aanschaffen dan maar ? ik zag een paar youtube filmpjes waarbij ze de kabels door de zijkant van de kast hebben bij deze kast kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Dat scheelt ook voor de airflow ja, die 90% speed is niet normaal, zo ver hoort het niet te komen, het kan zijn dat goede airflow het verschil gaat maken, maar er kan meer aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Ik heb zelf een full tower, dus ik heb wel lekker veel ruimte voor air flow. En gebrek aan air flow is wel iets wat bij deze warme dagen voor problemen zorgt.

MIsschien ben je ook al wel geholpen met een modulaire voeding, dan hang je daar alleen de kabels aan die je écht nodig hebt. Dat scheelt wel al heel wat. Want ook een kleine kast moet je redelijk koel kunnen houden.

En kijk voor de gein ook even of je al veel stof hebt in de koeler vanje GPU. Bij mij zit er na een maand of twee drie toch al redelijk wat tussen. Dat heb je in een droge betonnen woning ook sneller dan in wat oudere huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 19:59
met goeie airflow kan er waarschijnlijk wel wat af, maar de temperaturen zijn niet zorgwekkend

cpu temp is prima, en de gpu is maar een paar graden warmer dan bij de test van guru3d.
http://www.guru3d.com/art..._7870_joker_review,7.html

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Die temps zijn vast niet met een fanspeed van 90% haarbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoverre heb ik geen probleem met de videokaart.

zoals men videokaart in mijn case zit is beste benauwt, de videokaart is gericht naar de onderkant van mijn case en er zit miss 5-10 cm tussen de case en de videokaart fan.

ow, ik heb men rig niet 100% opgedate in mijn wenslijst maar ik heb een 600watt van crosair modulair. dus dat is all uit de weg :)

ik dat beetje stof eruit weten te halen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Een beetje goede koeling is met en kleine kast ook wel haalbaar. Al heb je wel wat minder ruimte voor een goede airflow. Je zult wellicht een goede keuze moeten maken met betrekking tot welke casefans je gebruikt. Waarbij je er vanuit kunt gaan dat stille fans meestal ook minder air flow creëren. Daarbij let ik zelf niet alleen op hoeveel lucht een vantilator verplaatst, maar ook op hoeveel luchtdruk hij opbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Moet je even de zijkant van de kast afhalen en dan kijken wat je temps zijn, als dit erg veel scheelt dan is de airflow in je kast slecht en zou je daar moeten zoeken voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damn Fable je hebt gelijk ! :D

Ik heb de zijkan eraf gehaald en heb een uur gespeeld.

Dit zijn nu de temps.

GPU: 76 C 65%
CPU: 43 C

Ik weet niet als het beter is om de zijkant eraf te laten inverband met stof opbouw maar een grotere case kan geen kwaad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• improperBunny
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 21:33
Passen er niet wat meer ventilatortjes in je kast? Het liefst intake, misschien kan je er eentje op je zijpaneel naast je gpu monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steyn1001
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 00:50
Neem een grotere kast! En zet er een fannetje bij :) En een modulaire voeding kan geen kwaad :P
Maar grote case is belangrijkst. Koelpasta vervangen kan ook al snel wat graden schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Die kast is ongeveer net zo klein als mijn CoolerMaster Elite 310, die 7870XT Jokercard gebruik ik ook en die is HUGE in zon case.

Mij viel ook op dat deze redelijk snel op max vermogen begint te loeien tijdens het spelen van willekeurig welk spel. Bij mij gaat het beter wanneer ik mijn sidepanel verwijder, ik heb dus nog niet zo'n beste airflow (alleen de standaard 12 cm achterin de kast zitten nu)

Ik ga een 12cm fan plaatsen aan mijn sidepanel binnenkort om te kijken of het dan beter wordt, anders ook nog een aan de voorkant (intake) van mn kast..
Pagina: 1