• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:34

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Een paar dagen terug heb ik met m'n 550D gefilmd/gefotografeerd tijdens de wateroverlast in Someren/Asten en toen ik klaar was merkte ik dat het AF-knopje(pijltje naar rechts) op de achterzijde dienst weigerde. Het knopje lijkt nu te werken als 'terug' of 'sluiten' knopje,ongeacht in welk menu ik zit.

Nu is m'n camera de laatste tijd wel vaker 'lastig' maar dit is een nogal veelgebruikt knopje dus erg vervelnd als het niet werkt.

De vraag is nu waardoor het komt en of het op te lossen is. Tijdens het filmen eerder deze week is m'n camera wat nat geworden maar dat was niet de eerste keer. Hij is nu zo'n 2 jaar oud en heeft 10000+ kliks op de teller staan.

Is dit probleem op te lossen, moet ik gaan kijken naar een opvolger of kan ik de garantie gebruiken?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden en/of suggesties!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-01 21:28
Ik zou garantie gebruiken. Heb je niet perongeluk iets in het menu veranderd (volgens mij kan dat niet bij de 550d, maar voor de zekerheid). Probeer anders een factory reset.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:34

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Hoe doe je een Factory reset? In het menu kan ik niet resetten want als ik 'yes' wil selecteren moet ik het niet-functionerende knopje gebruiken en ga ik het menu uit.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-01 21:28
lol, ja dan zou ik aanspraak op je garantie doen

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-01 10:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dat heeft na 2 jaar wel zin ja :+ Zou eens contact opnemen met Rofa repair om te kijken wat ze voor je kunnen doen en wat het kost. 10.000 clicks is natuurlijk nog niet zo veel en zou zonde zijn als hij nu al niet meer te maken was ;)

www.maartendeboer.net