Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kort vraagje over werktuigbouwkunde

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views

Verwijderd

Topicstarter
Is voor de opleiding wb een laptop met een quadro kaart verplicht? Is een amd hd 7970m voldoende?

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Jeetje, wat veel informatie geef je. Kom anders terug als je weet welke applicaties je moet draaien, en dit ook hier vermeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen idee over de software, ik hoopte dat iemand al ervaring had met de studie.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Waarom zou dat in godsnaam verplicht zijn?

Lijkt me extreem sterk. Een goede laptop met goede GPU lijkt me zeer handig... maar dat hoeft echt geen quadro te zijn. Solidworks e.d. werken ook prima met consumenten GPUs.

Verwijderd

Met de meeste CAD software maakt het helemaal niets uit of je een 'game' kaart gebruikt of een professionele kaart gebruikt. Het verschil zit hem voornamelijk in de ondersteuning, wat alleen voor bedrijven interessant is. Gewoon een redelijke videokaart is goed genoeg. Die 7970 is zware overkill. Processorpower en RAM zijn belangrijker als je zware samenstellingen wilt bewerken, maar ik betwijfel of je dat gaat doen tijdens een opleiding (zegmaar, een hele auto openen in een CAD pakket).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2013 19:00 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:53

g0tanks

Moderator CSA
Waar wil je het gaan studeren? Volgens mij is dit soort informatie makkelijk te vinden op de website van de universiteit danwel opleiding.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Topicstarter
Tu Delft, maar na lang speuren kon ik het niet vinden. De high-end model van de TU zelf had namelijk een quadro 1100m.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2013 19:02 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

gewoon een normale pc / laptop is voldoende.
Probeer wel 4gig geheugen te pakken, maar dat lijkt me haast al standaard.
Rest boeit in feite geen ruk, vooral niet voor autocad bijv.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe heeft dit met Webdesign, Markup & Clientside Scripting te maken? :?

Ik zou zeggen: kijk eens in Laptop Aankoopadvies. Maar ook daar wordt iets meer inzet van je topic verwacht dan je hier laat zien. Lees hun FAQ en andere sticky's even door voor je daar post. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.