Toon posts:

Samsung speakers op lg dvd-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goed, ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik heb geen flauw idee wat de oorzaak is van mijn probleem ;)

Ik heb in mijn kamer een lg LH T361 dvd reciever staan ( dvd speler met 5.1 surround sound aangesloten via losse speaker kabels). Hierop heb ik o.a. 2 samsung speakers (van een MM D530D microset) aangesloten. Hiermee luister ik via aux het geluid van mijn tv.

Nu mijn probleem, in de samsung speakerkasten zitten 4 speakers, een sidewoofer en aan de voorkant 2 middentoners met daartussen een tweeter. Hiervan doen alleen de onderste middentoner en de sidewoofer het (de bovenste middentoner en de tweeter doen het dus niet).

Misschien heeft het met de luisprekerkabel te maken?

ps. Ik weet dat het een bijeengeraapt zooitje is, en het beste advies is een goede set te kopen, maar helaas het studenteleven is duur :|

Enig idee?

thanx

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Hebben die speakers toevallig 2 paar aansluitingen voor bi-amp? Daarvan zijn hoog en laag gescheiden en moet je ze parallel aansluiten.

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 17:25

xAn52

Whatever...

Je reciever is 4 Ohm en je speakers zijn 8 Ohm. Hierdoor moet je reciever "harder" werken. Als de andere speakers ook nog eens 6-8 Ohm zijn, krijgt hij het mogelijk wat te zwaar.

Heb je ze aan de Front L en Front R gekoppeld?
Zet in het menu de speakers eens op Small (of large) om te kijken wat het effect is.

Probeer eens alleen met de samsung speakers en verder niets. Sluit daarna 1 voor 1 de andere speakers aan om te kijken wat het effect is.

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de snelle reacties,

1. nee geen 2 uitgangen

2. Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht, de andere speakers zijn gewoon de standaard speakers (4 Ohm geloof ik, alleen de sub is meer (6 of 8 ). Ik heb ze op smal of large gezet en speakers 1 voor 1 aangesloten, maar dit geeft geen verandering. de tweeter en bovenste speaker produceren gewoon geen geluid.