Vandaag heb ik mijn nieuwe systeem (Gigabyte GA-Z87-HD3 moederbord, i5 4670K processor) in elkaar geschroefd. Nadat ik alles had aangesloten bootte het systeem niet en gaf continue korte beeps, wat volgens de website van Gigabyte een PSU probleem zou zijn, maar mijn PSU zou het makkelijk aan moeten kunnen (OCZ ModXStream Pro 600W). Na alles na te lopen kwam ik er achter dat ik de backplate van m'n cooler (Gelid Solutions Tranquillo Rev.2) verkeerd om er op had zitten.. Ik vrees dat dit zorgde voor kortsluiting. Daarna heb ik de backplate direct goed gemonteerd, maar dat mocht helaas niet baten.
Ik heb geprobeerd om het systeem te starten in een minimale opstelling (kast, psu, moederbord, cpu+koeler, grote atx blok en 2x4 12v blok aangesloten), maar het probleem blijft hetzelfde. Geheugen wel/niet erbij maakt ook niet uit.
Zou het kunnen zijn dat ik hiermee mijn moederbord (of cpu?) permanent heb beschadigd, of zou het een DOA kunnen zijn?
Ik heb geprobeerd om het systeem te starten in een minimale opstelling (kast, psu, moederbord, cpu+koeler, grote atx blok en 2x4 12v blok aangesloten), maar het probleem blijft hetzelfde. Geheugen wel/niet erbij maakt ook niet uit.
Zou het kunnen zijn dat ik hiermee mijn moederbord (of cpu?) permanent heb beschadigd, of zou het een DOA kunnen zijn?