Netgear WN2000RPT en Horizon Mediabox

Pagina: 1
Acties:

• Zwijger
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 12:58
Na de installatie van de Horizon Mediabox van UPC kan mijn repeater Netgear 2000RPT geen verbinding meer maken met het draadloze netwerk.
Wie weet welke instellingen ik in de mediabox moet aanpassen om hem weer werkend te krijgen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk even of je mediabox WIFI aan heeft staan, dat staat default zo ingesteld. Hoe staat de rest van je netwerk ingesteld en hoe ziet het er exact uit? Maak je gebruik van een router of wordt alles via de Horizon geregeld.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Zwijger
Alles wordt via de Horizon geregeld. Wifi ontvangst door diverse apparaten gaat goed, alleen de Netgear laat het afweten.
Wat bedoel je met: hoe staat de rest van je netwerk ingesteld?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik ken de exacte werking van je Netgear niet, maar kan het niet zijn dat hij een vast ip adres heeft gekregen en niet een lease vanuit de Horizon? Kan je die Netgear eens resetten?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"RPT" doet denken aan een repeater. Die moet je dus aanmelden bij je WiFi-netwerk. Twee mogelijkheden:

1) logingegevens (SSID en PSK) in Samsung apparaat aanpassen aan wat de Netgear al kent.
2) Netgear configureren naar de nieuwe SSID en PSK voor je Samsung-geval

Oslik blyat! Oslik!

• Zwijger
Allemaal alvast hartelijk dank voor het meedenken, maar:
Alvorens ik iets kan aanpassen in de Netgear repeater moet hij eerst het netwerk vinden en dat gebeurt dus niet. Blijkbaar staat er in de configuratie van de mediabox ergens een vinkje die dat verhindert. Pas als de repeater is ingelogd op het netwerk kan ik via een browser de configuratie van de repeater inzien en wijzigen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat lijkt me uitermate onwaarschijnlijk...

Waar je tegenaan loopt heeft niets met die Horizon-box te maken en gewoon met het feit dat je een ander netwerknaam hebt. Probeer tip 1 die ik gaf eens, Maar los daarvan, in een gemiddeld huis zijn tientallen WiFi-netwerken aanwezig. Hoe moet in vredesnaam een apparaat zonder enige vorm van input van de gebruiker weten welke de juiste is? 8)7 Volgens mij moet je dat ding zeker kunnen configgen zonder aangemeld te zijn. Allicht moet je eerst terug naar fabrieksinstellingen op de repeater.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 29-07-2013 00:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1