Videokaart voor P5GC-MX/1333

Pagina: 1
Acties:

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-01 17:50
Hallo!

Ik heb nu een Asus 5GC-MX/1333 moederboard met een Pentium E2200 @ 2.2 ghz met 2 gig intern.

Momenteel heb ik er een Nvidia 8400GS 512 DDR2 inzitten op een PCI-Express 16x slot.

Ik ga mijn geheugen met 2 gig uitbreiden en wil ook de kaart gaan vervangen.

Prijs maakt me niet uit omdat ik waarschijnlijk toch aan een verouderde kaart zou moeten gaan maar ik wil echt het beste uit deze pc halen en nog geen nieuwe pc kopen.

Wat zou de beste videokaart zijn in deze set-up?

Thanks alvast!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-02 16:33

Bolletje

Moderator Harde Waren
Wat is er naar voren gekomen bij je eigen onderzoek? Aan de hand van je eisen kan je toch eens kijken in de Pricewatch welke videokaarten geschikt zijn?

• Mantus
Ja zeker! Ik heb op internet al kaarten gevonden als de Radeon 5670 of de GT 240 maar ik hoor verhalen dat een te sterke videokaart beslag legt op mn processor en dat wil ik uiteraard voorkomen. Sommigen zeggen ook dat ik niet meer dan 512 geheugen zou moeten hebben. Verhalen op internet zijn heel wisselend dus vandaar dat ik hier terecht kom.

ALvast bedankt voor alle hulp

Goed even wat meer uitbreiden: ik zit te kijken naar de GTX 550 ti maar deze heeft GDDR5. Kan mijn moederbord dit goed hebben en heeft de keuze van mijn videokaart invloed op de werking van de processor?

[ Voor 53% gewijzigd door Mantus op 26-07-2013 17:14 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

GDDR5 is het type geheugen dat op je grafische kaart zit en dus rechtstreeks verbonden is met de gpu, de gpu "regelt" zijn eigen verkeer van de cpu/gpu. Ik denk zelfs als je een budget kaartje erin steekt dat het nog genoeg is om wat meer op het scherm te toveren, maar je kutn ook wat meer uitgeven en een wat zwaardere erin steken en zo wachten tot je wat meer centen hebt en een cpu/mobo/mem upgrade doen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Mantus
Helder! En de de kaart kan dus niet te zwaar zijn voor de rest van mijn systeem?

De optie wordt dus een budget kaart halen omdat ik nog even niet aan een nieuw systeem wil. Mijn oog is gevallen op een GTX 550 ti, niet te duur tweedehands. Ik denk dat ik daar voor ga.