Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft, ik zoek een laptop van 500 tot 700 euro. 700 euro is echt het maximum. Niets er boven, geen ruimte boven de 700 euro.

Wat ben ik van plan te doen met de laptop?
De laptop is voor de opleiding Informatica op HBO-niveau. Ik verwacht van de laptop VMs te kunnen draaien. Daarnaast zijn de andere handelingen met de laptop veel minder intensief.
Totaal niet gamen.

Wat mag het kosten?
Tussen de 500 tot 700 euro. Niet boven de 700 euro. Het liefst rond de 600 euro.

Ben je van plan de laptop veel mee te nemen?
Ja, het liefst heb ik dan ook een laptop rond de 2,5kg of lichter. De accuduur minstens 4 uur. Grootte 15,6", best standaard.

Merkvoorkeuren?
Niet echt, al kijk ik veel naar richting van Lenovo.

School heeft ook een lijstje specificaties:
Min. 2 uur accu (aanbevolen 4+ uur)
Min. 4 GB met uitbreiding.
Aanbevolen i5 processor of hoger
Aanbevolen min. 200 GB HDD 7200 rpm

Daarnaast zoek ik zelf:
Mat scherm
Liefst SSD (zonder HDD)

Ik had zelf eerder al de Dell Inspiron 15r SE gezien, maar de accuduur van deze laptop valt tegen. Ook had ik de Lenovo Essential B590, waarbij ik dan zelf een SSD zou zetten. Echter koop ik liever één volledige laptop en ik hoorde dat de standaard internetconnectie van deze Lenovo niet best is. Er zijn voor de rest een boel laptops die aan mijn beschrijving kunnen voldoen, maar er zitten geen uitblinkers tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 10:48
Voor ongeveer 600 euro is de Dell met i7 steeds een goede prijs ;), en ik denk dat de accuduur niet zo erg is(ongeveer 3-4 uur).

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37
Ik weet niet precies wat je met 'totaal gamen' bedoelt maar dit budget is niet echt toereikend als je verwacht veel te gaan gamen op je laptop. Laptops met een geschikte GPU om te gamen kosten minimaal €800.

Als ik zo in de pricewatch kijk dan lijkt mij dit een kandidaat: pricewatch: Lenovo Thinkpad L530 (N2S3RMH). Voldoet eigenlijk aan al je wensen maar heeft als minpunt dat het scherm een beetje slechte kijkhoeken heeft en de resolutie is met 1366x768 ook vrij laag voor een 15.6" laptop. Voor een uitgebreide review zie http://www.notebookcheck....QGE-Notebook.76963.0.html.

Een alternatief zou deze kunnen zijn: pricewatch: HP ProBook 6570b (C5A67EA). Het voordeel van deze is een goede bouwkwaliteit het betere scherm met een hogere resolutie. Nadeel is weer dat de accu wat te kort schiet. Voor een uitgebreide review zie http://www.notebookcheck....8EA-Notebook.86297.0.html Stond op het moment van schrijven voor minder dan €700 in de PW maar is nu ineens verdwenen.

Waar je ook nog naar zou kunnen kijken is de Dell Vostro 3560 (de uitvoering van €519 excl. BTW). Praktisch vergelijkbaar met de Lenovo maar dan met meer geheugen en een snellere videokaart (maar nog steeds geen hardloper). Daarnaast zijn de kijkhoeken van het scherm beter dan die van de Lenovo.

[ Voor 18% gewijzigd door Jorick op 26-07-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, tijdens het schrijven had ik 'niet gamen' verandert in 'totaal niet gamen', maar was de 'niet' vergeten terug te zetten.

Alsnog bedankt voor de suggesties.

Jammer van de mindere kijkhoeken, anders lijkt het me voor de rest een beste laptop, die Lenovo L530. Daarnaast is het zeker een optie. De Dell ziet er ook aardig uit, maar ik zelf geen goede ervaringen met Dell.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 14:52 ]