Aaargh, WTG drives me crazy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:59

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Leuk, zo'n Windows to Go stick, maar het drijft me helemaal tot waanzin.
Wat is nu het probleem? Ik werk regelmatig op via mijn WTG omgeving. Lekker makkelijk en zo hoef ik niet meer op zoek naar een kantoor op een co-locatie.

Maar nu is het feit dat ik mijn firewall uitgeschakeld wil hebben op mijn WTG omgeving, maar dat weigert hij dus te doen. Doe ik dat via de normale GUI dan zegt hij dat ik admin moet zijn (wat ik ook gewoon ben) en doe ik het via de command prompt
netsh advfirewall set allprofiles state off
dan geeft ie wel aan dat ie OFF is, maar dat is helemaal niet zo als ik weer naar de GUI omgeving ga.

Eindresultaat, bepaalde apps worden geblocked naar buiten toe ook al voeg ik deze toe aan de lijst van toegestane apps.

Dus wat doe ik nu eigenlijk fout? 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zijn er actieve GPO's? Zo ja, dan kun je die firewall zo vaak uitzetten als je wilt, maar zal ie door de GPO weer aangezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:59

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Nee er draaien geen GPO's en heeft ie als het goed is ook nooit opgehaald. Snap er eerlijk gezegd geen hol meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

Waarom zou dit specifiek een WTG-probleem zijn? Zijn er meer instellingen die niet worden opgeslagen/onthouden? Voor zover ik weet zijn er namelijk geen specifieke beperkingen voor WTG wat de firewall betreft (zou op zich nog niet onlogisch zijn).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Sinds wanneer blokkeert de Windows firewall by default uitgaande communicatie? By default mogen alle applicatie gewoon naar buiten toe communiceren, naar binnen toe staat de firewall inderdaad dicht en ik zou ook niet zomaar de hele firewall uit zette, maar goed...dat ben ik :)