Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 11:15
Ik denk dat we moeten ophouden met naar Amerika te verwijzen als we weer iets geks over dat land vernemen. In Nederland zelf gebeuren namelijk ook alles behalve nuchtere dingen.

Ik vermoed dat het verbieden van prostitutie te maken heeft met de toenemende vergrijzing en politici die daar helemaal niet blij mee zijn.

Vergrijzing betekent dat er in een land verhoudingsgewijs minder kinderen geboren worden dan voorheen. Dat betekent minder jeugdige kiezers en een minder goede oudedagsvoorziening voor de politieke elite.
Dat wil in feite zeggen dat politici vinden dat hun "normale burgers" te weinig neuken.

Als je wilt dat je normale burgers meer gaan neuken op zo'n manier dat daardoor meer kinderen geboren worden, moet je kijken naar de manieren waarop geneukt wordt zonder dat daardoor kinderen geboren kunnen worden.

Nou, dan heb je het in feite automatisch over prostitutie.

En waarom zijn Christenen er dan zo fel in: dat kan ik ook verklaren.

De kerk heeft volgens de geschiedschrijving van oudsher een hekel aan seks. Sterker, de kerk heeft een hekel aan het huwelijk, want het huwelijk kent de huwelijksnacht = seks.

De kerk heeft volgens mij een hekel aan seks omdat het geloof er van uit gaat dat de mens meer is dan een dier. Heel veel Christenen weigeren om die reden halsstarrig te geloven dat dieren kunnen dromen, kunnen denken en naar de hemel gaan.

Ik dacht tot voor kort dat het met de geloofswaanzin in Nederland tegenwoordig wel mee viel, zo anno 2013, maar dat veranderde toen ik onlangs las over het nog immer aanwezige fenomeen dat de Bible Belt genoemd wordt. Dat fenomeen dat ervoor zorgt dat er bewust mismaakte kinderen ontstaan doordat ze niet worden ingeënt.

Als dat soort waanzin anno 2013 nog steeds mogelijk is in Nederland, dan is in feite alles mogelijk.

Maar goed, ik wil nu even terug komen op het meer kindjes maken door het verbieden van prostitutie.

Het is vrij algemeen bekend dat Nederland zeer veel alleenstaande en kinderloze vrouwen heeft.
Die single vrouwen vallen in het algemeen op mannen die al "bezet" zijn, oftewel reeds een vrouw hebben.
Toevallig gaat al jaren het gerucht dat mannen die naar de hoeren gaan, mannen zijn met een vrouw thuis.

Als je alle prostituees verbied hun beroep uit te oefenen, moeten de mannen met een vrouw thuis voor hun stiekeme neukplezier ergens anders terecht en laat een hoop single vrouwen nu net ontvankelijk zijn voor dat soort mannen. Hoe kan een wanhopige single vrouw immers tijdig weten dat ze als surrogaat moet dienen voor een betaalde prostituee? Wanhoop maakt bovendien blind.

Dit soort politiek is trouwens niet nieuw. Oliver Twist van Charles Dickens gaat in feite ook over politici die nogal vergaande maatregelen nemen om hun bevolkingsaantallen op peil te houden. In de tijd van Dickens ging het om zoveel mogelijk arme kinderen bij elkaar in een weeshuis stoppen in de hoop dat er dan sneller ziekten uit zouden breken. Dat scheelde een hoop armen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 10:43
Tjonge, ik heb nog niet vaak zo'n slecht stuk tekst gelezen. Je zegt 'een theorie' te hebben, maar vervolgens bazel je allerlei onsamenhangende "vermoedens" om niet te zeggen ongefundeerde aannames en pertinente onjuistheden. Ik heb er nu al teveel woorden aan vuilgemaakt.
Tip: post dergelijke reacties op nu.nl, telegraaf.nl of soortgelijke brainfartfora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
Ik had liever gezien dat je me per regel tekst van mijn openingspost gecorrigeerd had, maar als jij dat teveel moeite vind, dan houd het inderdaad heel snel op.

Ik probeer gewoon een systeem te ontdekken in dingen die ik in Nederland zie gebeuren. Alles is tenslotte met alles verbonden in deze wereld. Ik doe tenminste een poging om iets van die samenhang te snappen.

Waarom zou er volgens jou geen link kunnen bestaan tussen het een en het ander, dat leg je me namelijk niet uit. Als jij vind dat ik onzin uit kraam kun je mijn openingspost ook opvatten als een vraag waarop ik zelf het verkeerde antwoord geef. Wat let je om een beter antwoord te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Wat wil je hier mee bereiken je raakt kant noch wal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-10 02:37
Ik geef hier gelijk aan HenkDePoema,

Waarom is er vergrijzing.

Meeste mensen weten dit als zij hun school hebben afgemaakt (niet dat ik zeg dat jij dat niet heb gedaan)
1945 oorlog is over. Weinig geld de 10gulden regel.
Daarom namen veel mensen veel kinderen. Ze dachten daarmee hun toekomst in te plannen. Want als je 5 kinderen die 5 gulden verdienen en van ieder kind een gulden krijgt. Dan heb je je pensioen per maand op gebouwt. Ook spullen als anti-conceptie bestond nog etc. Tegenwoordig is de welvaart groot. Waarom zou je 1 of 2 of uberhaupt een kind nemen? Geld zat.

In elk land waar christendom is verspreid vind je christenen die streng zijn dat ze zich niet laten inenten, of niet naar de film mogen.
Waar staat dat de paus tegen sex is!

En ja die boten worden gesloten, maar het leukste vind ik nog van dit verhaal dat je denkt dat daardoor meer singel vrouwen zwanger worden. Man man man, heb geen zin meer in een hele uitleg. Ik vindt dit slechtste verhaal ooit. Waarom zou er een overeen komst zijn? Mensen die na de WWO zijn geboren worden nu oud. Dit wisten ze 30jaar geleden al. Als we nu meer of gelijk gaan batsen met ze alle om de vergrijzing tegen te gaan heb je over 70 jaar het zelfde probleem...... manmanman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, slecht stuk van Uruk-Hai.
Hangt van vermoedens en mogelijkheden aan elkaar. En waar hij het doet voorkomen alsof iets echt waar is, slaat hij de plank volkomen mis.
De katholieke kerk is niet tegen seks. Wél tegen seks buiten het huwelijk. Ik ben geen katholiek, maar mijn ouders waren het wel, net als mijn schoonouders. Dat de kerk niet tegen seks binnen het huwelijk is blijkt onder andere uit het feit dat meneer pastoor bij zowel mijn ouders als schoonouders (dat was trouwens een andere pastoor in een andere parochie in een ander deel van het land) tijdens een huisbezoek (we spreken dan over de 60-er jaren) voorzichtig informeerde wanneer de volgende telg onderweg was, het was immers al een paar jaar geleden dat de jongste geboren werd....!!
Volgens mij staat er trouwens ook iets in de bijbel in de trant van: "Gaat heen en vermenigvuldigt U" , dat lijkt toch ook geen afwijzing van seks bedrijven... ;w ;w
Dus...als je een dergelijk verhaal wilt houden, begin dan eerst eens feiten te verzamelen, bouw daar het verhaal op en dan kan er ook serieus naar gekeken worden.
Dit verhaal in deze vorm raakt kant nog wal en is verspilling van energie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
Mijn stukje is inderdaad een brainfart...
Wist ik veel, dacht dat er wel wat te zeggen viel voor die verbanden die ik soms leg.

Ik zei misschien iets te hard dat er een overeenkomst IS.
Zo hard had ik het eigenlijk niet bedoeld.

Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat we wereldvreemde politici KUNNEN hebben die HOPEN dat het een tot het ander leid. Ik bedoel, ik ben zelf niet dom, dat weet ik echt heel zeker, ik blink alleen niet in elk gebied even goed uit. Dus als ik met zo'n vreemd verhaal op de proppen kan komen, waarom zou een politicus dat dan niet kunnen?

We hebben immers reeds politici gehad die de meest vreemde dingen hebben gezegd...

[ Voor 16% gewijzigd door Uruk-Hai op 26-07-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Uruk-Hai schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:35:
Ik denk dat we moeten ophouden met naar Amerika te verwijzen als we weer iets geks over dat land vernemen. In Nederland zelf gebeuren namelijk ook alles behalve nuchtere dingen.

Ik vermoed dat het verbieden van prostitutie te maken heeft met de toenemende vergrijzing en politici die daar helemaal niet blij mee zijn.

Vergrijzing betekent dat er in een land verhoudingsgewijs minder kinderen geboren worden dan voorheen.

Dat betekent minder jeugdige kiezers en een minder goede oudedagsvoorziening voor de politieke elite. Dat wil in feite zeggen dat politici vinden dat hun "normale burgers" te weinig neuken.
(reactie op het dikgedrukte deel) Dat is een aanname. Een andere aanname, die daar haaks op staat, zou kunnen zijn dat politici vinden dat hun ouders teveel geneukt hebben.
Als je wilt dat je normale burgers meer gaan neuken op zo'n manier dat daardoor meer kinderen geboren worden, moet je kijken naar de manieren waarop geneukt wordt zonder dat daardoor kinderen geboren kunnen worden.
Eens even denken, hoe kan dat allemaal... De pil? Spiraaltje? Condooms? Betere voorlichting op scholen? Wereldwijde trend dat er in rijkere landen minder kinderen geboren worden per gezin en dat mensen zich hierop aanpassen omdat hele samenleving zich daarop aanpast (bijv. door het beperken van kinderbijslag, subsidie voor kinderopvang, etc. etc.).
Nou, dan heb je het in feite automatisch over prostitutie.
Wow, dat was wel een heel kort bochtje...! Hoe zit het dan met al het bovenstaande wat ik noem?
En waarom zijn Christenen er dan zo fel in: dat kan ik ook verklaren.
Ik ben benieuwd.
De kerk heeft volgens de geschiedschrijving van oudsher een hekel aan seks. Sterker, de kerk heeft een hekel aan het huwelijk, want het huwelijk kent de huwelijksnacht = seks.
Bullshit.
De kerk heeft volgens mij een hekel aan seks omdat het geloof er van uit gaat dat de mens meer is dan een dier. Heel veel Christenen weigeren om die reden halsstarrig te geloven dat dieren kunnen dromen, kunnen denken en naar de hemel gaan.
Juist omdat het huwelijk mensen onderscheid van dieren zou je kunnen zeggen dat ze voorstander zijn van het huwelijk? In het dierenrijk komt dit veel minder voor, en blijft het, als het voorkomt vaak beperkt tot het paarseizoen.
Ik dacht tot voor kort dat het met de geloofswaanzin in Nederland tegenwoordig wel mee viel, zo anno 2013, maar dat veranderde toen ik onlangs las over het nog immer aanwezige fenomeen dat de Bible Belt genoemd wordt. Dat fenomeen dat ervoor zorgt dat er bewust mismaakte kinderen ontstaan doordat ze niet worden ingeënt.

Als dat soort waanzin anno 2013 nog steeds mogelijk is in Nederland, dan is in feite alles mogelijk.
UNICORNS BESTAAN DUS WELLICHT TOCH?! Of wat bedoel je met "alles"? Ik zie niet echt een causaal verband tussen de door jou geconstateerde "geloofswaanzin" en "alles is mogelijk".
Maar goed, ik wil nu even terug komen op het meer kindjes maken door het verbieden van prostitutie.
Oja, we hadden een zijstraatje.
Het is vrij algemeen bekend dat Nederland zeer veel alleenstaande en kinderloze vrouwen heeft.
Definieer "zeer veel"? Ten opzichte van andere landen? Ten opzichte van westerse landen? Ten opzichte van landen waar kinderen op hun 15e worden uitgehuwelijkt aan een neef? Ten opzichte van waterdruppels tijdens de gemiddelde regenbui op het Noordelijk halfrond tussen 20 en 22 april terwijl de zon onder is?
Die single vrouwen vallen in het algemeen op mannen die al "bezet" zijn, oftewel reeds een vrouw hebben.
O? Bron? Of is dat je onderbuikgevoel?
Toevallig gaat al jaren het gerucht dat mannen die naar de hoeren gaan, mannen zijn met een vrouw thuis.
Alle? Of een deel? En waar komt dat gerucht vandaan? Geldt dat voor een groot deel van de bezoeken , of voor een groot deel van de mannen met een vrouw?
Als je alle prostituees verbied hun beroep uit te oefenen, moeten de mannen met een vrouw thuis voor hun stiekeme neukplezier ergens anders terecht en laat een hoop single vrouwen nu net ontvankelijk zijn voor dat soort mannen.
Zoals bij hun vrouw? O nee, dat is niet stiekem natuurlijk.
Hoe kan een wanhopige single vrouw immers tijdig weten dat ze als surrogaat moet dienen voor een betaalde prostituee? Wanhoop maakt bovendien blind.
Ja, hoe kan ze dat weten? Doordat prostitutie is afgeschaft? Doordat de man een trouwring draagt?

Even terug naar je oorspronkelijke punt: een politicus in Nederland zou inmiddels dus jouw redenering nog moeten volgen (sterker: bedacht moeten hebben) en er daarbij vanuit gaat dan:
1 - Singel vrouwen met Jan en alleman naar bed gaan;
2 - dit onbeschermd doen;
3 - geen morning-afterpil slikken in geval van een "ongelukje";
4 - bij eventuele zwangerschap het kind wensen te houden.
Dit soort politiek is trouwens niet nieuw. Oliver Twist van Charles Dickens gaat in feite ook over politici die nogal vergaande maatregelen nemen om hun bevolkingsaantallen op peil te houden. In de tijd van Dickens ging het om zoveel mogelijk arme kinderen bij elkaar in een weeshuis stoppen in de hoop dat er dan sneller ziekten uit zouden breken. Dat scheelde een hoop armen.
Ik hoop dat je zelf inziet dat je in dit voorbeeld iets minder vaak de woorden "als, gerucht, algemeen bekend, waanzin en wanhoop" voorkomen?

Kortom. Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 10:43
Uruk-Hai schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:51:
Ik had liever gezien dat je me per regel tekst van mijn openingspost gecorrigeerd had, maar als jij dat teveel moeite vind, dan houd het inderdaad heel snel op.
Dat vind ik inderdaad teveel moeite, maar MrAcid gelukkig niet (zie hierboven). Hij verwoordt wel zo'n beetje wat ik bedoel met mijn eerste reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

W&L is niet echt bedoeld (of echt niet ;) ) voor brainfarts of rants, maar ik wil ook de reageerders verzoeken inhoudelijk te reageren ipv op de man te spelen.

Na deze valse start lijkt het me het beste om dit op slot te zetten.

@Uruk-Hai: mocht je dit willen bediscussieren, dan stel ik voor dat je een nieuwe poging doet, maar deze wat gestructureerder maakt, en dat je er wat onderbouwing bij zoekt, zowel voor het prostitutieverbod als tegen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.