Nieuwsgroepen, welk abonnement? welke provider?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504711

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een vraag omtrent mijn ziggo abonnement.

Huidig abonnement: alles in 1 extra. (onbeperkt nieuwsgroepen downloaden)

Nu wil ik overstappen naar een ander abonnement met alleen tv en internet. Nu wordt vermeld op de website dat er dan een download limiet aan vast zit van 50gb per maand aan nieuwsgroepen.

Kan ik dit omzeilen met een abonnement bij bijvoorbeeld eweka?

Of zit ik dan nog steeds vast aan het download limiet van ziggo?

Alvast bedankt!

Jeroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:18
Je hebt een 50GB download limiet bij de Ziggo nieuwsgroepen, niet bij een andere nieuwsgroep provider.
Downloaden via Eweka zal geen probleem opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Als je toch eweka,hitnews,giganews etc neemt dan denk ik dat je de ziggo usenettoegang helemaal niet meer gebruikt.
De retentie en snelheid van eweka , hitnews,giganews en de meeste andere providers is dusdanig hoog daar kan de usenettoegang van ziggo niet aan tippen.

[ Voor 3% gewijzigd door Read op 26-07-2013 15:53 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee inderdaad, de nieuwsserver van ziggo zal ik niet meer gaan gebruiken dan. Maar ik kan dus ondanks dat ziggo een datalimiet heeft qua downloaden op nieuwsgroepen, toch onbeperkt downloaden via eweka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Ja hoor dat werkt gewoon eweka ,hitnews,giganews etc hebben niets met ziggo van doen ze staan er los van.
Enigste wat je je nodig bent van ziggo is internet toegang

[ Voor 23% gewijzigd door Read op 26-07-2013 16:00 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:46
Is 50gb dan niet genoeg?
Ik heb ook 50gb limiet en kom er met moeite aan, ik doe veel meer met torrent...

Als je een abonnement neemt bj een usenet-provider, dan komt die los te liggen van het Ziggo limiet. Zal voor Ziggo gewone download-data zijn ipv usenet want het zal niet via hun servers gaan...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

timmie1 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:04:
Is 50gb dan niet genoeg?
Ik heb ook 50gb limiet en kom er met moeite aan, ik doe veel meer met torrent...

Als je een abonnement neemt bj een usenet-provider, dan komt die los te liggen van het Ziggo limiet. Zal voor Ziggo gewone download-data zijn ipv usenet want het zal niet via hun servers gaan...
50 gb lijkt veel maar als je veel blue ray rips of mkv file's van 1080 P downt zit je er zo aan.
Ik heb die 50 gb in binnen no time op gebruikt.
Maarja daarom heb ik ook alles in 1 extra 120 mb samen met 120 mb abbo hitnews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:46
Even offopic:

@Read waar sla jij al die data op als ik vragen mag?
Ik moet er niet aan denken om Bluerays en HD te downen, dan zitten alle Disks zo vol...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 20:46
timmie1 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:21:
Even offopic:

Ik moet er niet aan denken om Bluerays en HD te downen, dan zitten alle Disks zo vol...
Bij mij een externe harde schijf (USB 3) van 2 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:35
Afhankelijk van de software die je gebruikt kan je OOK de Ziggo-server opgeven in de instellingen, als een 'secondary' newsserver. Als een hoofd-server dan een artikel mist kan 'ie kijken of die op de Ziggo-server nog wel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Super bedankt voor de reacties! Precies het antwoord wat ik zocht. Heb ook mailtjes gestuurd naar leveranciers die nieuwsgroepen aanbieden maar die wisten er geen van alle antwoord op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

timmie1 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:21:
Even offopic:

Ik heb 4 externe hd's van 500gb,1 externe hd van 320 gb en in de computer zitten een hd van 1,5 tb,1 van 1 tb en een 240 gb ssd.
Nu heb ik lang niet alles vol en vaak als ik een film heb gekeken en hij is niet bijzonder genoeg om een 2 de keer te kijken dan word ie gewoon verwijderd.
In het verleden brandde ik alles op dvd maar na aankoop van een ac ryan hd 2 ben daar vanaf gestapt.
Ik heb weleens overwogen om een nas te plaatsen met opslag van 10 tb+ doch dan blijf je idd bezig met verzamelen en dat hoeft voor mij nou ook niet.

Pagina: 1