Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Medion Erazer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn keuze staat bijna vast. De pricewatch: Medion Erazer X6823 Laptop gaat het waarschijnlijk worden (of de pricewatch: Medion Erazer X6823 laptop van 100 euro meer, met 8GB RAM meer, maar belangrijker: Een Full HD scherm). Nu wil ik graag jullie advies, daar zijn dit forum en dit topic immers voor.

Wat vinden jullie van het merk Medion? En eventueel deze serie als jullie daar ervaring mee hebben?

Hoe staat het bekend? Wat zijn jullie ervaringen? Wat voor verhalen hebben jullie over Medion gehoord? Hoe is de service?

Ik heb zelf al een beetje research gedaan.

Paar dingen waar ik achter ben gekomen:
Medion is van Lenovo (Lenovo heeft Medion in 2011 overgenomen)
Groot deel van de onderdelen van Medion laptops zijn van MSI
In Duitsland staat Medion bekend als een A-merk (In Nederland niet)
Medion werkt samen met/maakt laptops voor supermarktketen Aldi

Verder is naast de kwaliteit van het merk, de afwerking mij een zorg. Op de foto viel mij gelijk op dat het er een beetje goedkoop uitziet (vooral het touchpad) en dat het misschien niet lekker ligt. Toen ik een review opzocht was de afwerking gelijk een nadeel. Ik heb al gelezen dat het wel een stevige behuizing is, maar of het ook een fijne behuizing is, is voor mij nog een raadsel.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

PS: Het gaat dus niet over welke van deze twee modellen jullie mij adviseren, maar of jullie mij Medion (en dan de Erazer X6823-serie) adviseren of niet (en dus eventuele ervaring).

• tenhagen12500
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-11 20:59
Qua prijs/performance zeker een A-merk. Echter is het inderdaad niet de meest luxueus aanvoelende laptop die je kunt krijgen. Volgens mij vallen ze een beetje te vergelijken met de Clevo-barebones. Compleet van plastic, wegen vaak behoorlijk wat meer dan ze zouden kunnen wegen en ook niet het meest luxe gevoel dus.

Echter ligt het eraan wat je er mee gaat doen. Als hij voornamelijk op je desk zal staan en je hem 2x in de week versleept naar de andere kant van NL zoals ik doe (heb een laptop van Alternate, Clevo-barebone dus) dan voldoet hij zeker wel. Je krijgt wel erg veel laptop voor je geld.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb voorheen een Medion pc en een Medion mp3speler gehad. Deze waren allebei van uitstekende kwaliteit. Jarenlang nooit geen enkel probleem mee gehad. Service liep via de klantenservice van Medion en via internet en was ook top. Ik ben in de loop van dit jaar waarschijnlijk ook weer in de markt voor een nieuwe laptop en ik zou zonder verder nadenken voor een Medion gaan, wanneer deze de specs heeft die ik zoek.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb een game desktop pc van Medion gekocht voor 890 euro, en ik moet toegeven dat de PC me goed bevalt, en zoals er vermeld word word er inderdaad onderdelen van MSI gebruikt (bij mij is alleen de moederbord van MSI). Verder heb ik meerdere malen contact gehad met de klantenservice van Medion en ik werd elke keer goed geholpen.

Bij medion krijg je idd veel computer voor je geld. mijn pc bijvoorbeeld: i7 2600,GTX 560,2TB,8GB. (2011) voor 890 euro!

ik ben zelf ook aan het sparen voor een krachtige laptop en het gaat waarschijnlijk een Medion worden.