Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beste Geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke geluidskaart adviseren jullie voor gamen (cs:go)?
Deze ben ik tegen gekomen.

Creative Sound Blaster ZxR PCIe Sound Card
Creative Sound Blaster Recon3D Fatal1ty Champion PCIe Sound Card
Creative Sound Blaster Recon3D Fatal1ty Professional PCIe Sound Card
Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD PCIe Sound Card
Asus Xonar Essence STX
Asus Republic Of Gamers Xonar Phoebus
Creative Sound Blaster Z
Creative SoundBlaster Recon3D

(Zelf ben ik ook wel heel erg benieuwd naar de CMSS-3D opties + de Scout Mode.)

Ps. Zelf heb ik een Sennheiser PC 360

Enige aanvullingen, arugumenten of voorkeuren. Graag hoor ik ze!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Yep, die werken allemaal voor games.
Meer nog: De ingebouwde soundcard op je moederbord werkt ook. Waarom die niet?

Kortweg: veel te weinig info: Wat zoek je, waarom voldoet het huidige (onboard?) geluid niet, wat vind je belangrijk, wat is je budget?
En te weinig eigen inspanning: waarom twijfel tussen die 8(!) kaarten?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik te weinig weet over kaarten
en vele reviews gelezen, maar alle komen op het zelfde neer.

Mijn doel ik om het optimale qua geluid eruit te halen wat de game en headset te bieden heeft.
Ik qua geluid niks missen. Heel vaak speel ik een spel (csgo) en dan zeggen ze; ik hoorde hem jij niet?
Dit wil ik voorkomen. Ook wil ik een duidelijk onderscheid hebben van wat is boven/onder/links/rechts/voor en achter. Geluid in deze game is van uiterst belang. Je wilt niks missen dat je niet kan zien maar wel kan horen.

Dus ik zoek een optimale soundcard om alles te horen wat te horen valt in-game.
Waarom niet on-board, omdat ik geluiden mis.
Wat ik belangrijk vind, geluiden ver weg moeten duidelijk klinken en het verschil tussen boven/onder/links/rechts/voor en achter.
Budget n.v.t. wel zou ik graag tussen 1-3 kunnen kiezen wat nu de beste soundcards zijn en voor mij geschikt kunnen zijn.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Dan moet je nu je geluidskaart instellen op twee kanalen ipv 6 (5.1), dan mis je ook niks; een onboard kaart kan dit namelijk gewoon perfect... je hebt maar twee oren, en een headset... stel je speaker profiel in Windows in op 2 speakers, in de game ook, en laat het 3D gebeuren komen door de game zelf, die weet voor/achter/links/rechts/boven/onder/schuinboven/schuinonder er wel van te maken, immers: je hebt maar twee oren!

Verwijderd

Topicstarter
Dus jij zegt, dan ik me instellingen van mijn headset in windows op stereo (2 speakers) en in-game ook op 2 speakers (inplaats van headset, deze optie heb je namelijk ook). en dat is alles..... Dan zal ik wel doof zijn.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Niet 100% zeker, maar ik vermoed dat, wanneer je instellingen op 5.1 staat (en het geluid dat langs achter komt door de rear speakers komt) en je een headset gebruikt, dat je dan enkel het geluid langs vooraan hoort. De tip van Umbrah kan je alvast eens proberen. Het kost je niets en het kan je probleem misschien al oplossen.
Moest je toch een nieuwe geluidskaart kopen, denk ik dat je best ook op de signaal-ruisverhouding let. Hoe minder ruis, hoe duidelijker de andere geluiden zullen worden, zeker wanneer die andere geluiden vrij stil zijn.
Qua klank ben ik alvast enorm tevreden met mijn X-Fi xtreme music, destijds één van de topkaarten die er beschikbaar waren.
Maar niet alleen de geluidskaart is belangrijk, de speakers/headset is zeker even belangrijk om juist geluid weer te geven...

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
Volgens mij gaat het vooral om je instellingen inderdaad. Je hebt met een headset toch echt maar 2 "speakers" volgens mij en geen 5.1 (dus 6) speakers een extra losse geluidskaart lijkt mij absoluut onzin in dit geval.

Of je hem nu op 2 kanaals insteld of op headset dat zal vast iets uitmaken maar vraag mij ook niet exact wat. Zolang je hem maar niet op 5.1 of iets dergelijks hebt staan. Betwijfel echt heel erg dat een losse geluidskaart je geluiden beter/anders zal gaan aansturen dan nu je onboard geluid zou doen.

Ik game al jaren met mijn headset ondertussen en heb nooit ergens last van gewoon op de onboard geluidskaart.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11 14:11
ik denk dat jouw probleem bij je headset ligt.
Ik heb een 7.1 virtual surround headset en ik hoor precies waar de actie is en kan dus ook meteen reageren.

Als je iemand kent met een surround headset zou je kunnen vragen of je hem 1 dag zou kunnen lenen om te kijken of dat het "probleem" is.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 11:06

M2M

medicijnman

Een belangrijkere vraag is of het een USB headset betreft, of een "analoge" headset. In het geval van een USB headset zit de geluidskaart in de headset zelf en heb je dus helemaal niets aan een extra geluidskaart.

Een analoge headset is ook niet altijd aan te bevelen. Gewoon een normale degelijke koptelefoon (ga hiervoor naar de winkel en probeer ze uit, pasvorm is belangrijker dan geluidskwaliteit in dit geval) en een losse microfoon. Die microfoon kost 5 euro dus dat zijn de kosten ook niet.
edit: lezen is een kunst...

Vervolgens kun je kijken naar de performance van je onboard geluid. En van daaruit naar geluidskaarten.

ow ja, virtual surround 5.1 e.d. is voornamelijk marketingpraat (wie heeft er nu een subwoofer in zijn koptelefoon zitten?). Een degelijke koptelefoon is 2.0. Je hebt twee oren, dus in principe genoeg aan 2.0. Geluid achter, voor onder en boven worden gesimuleerd door geluidsfragmentjes te vervormen zodat het net lijkt alsof het uit een "richting" komt.

[ Voor 23% gewijzigd door M2M op 26-07-2013 15:45 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Creative Sound Blaster Recon3D Fatal1ty Champion
ASUS Xonar Essence STX

Welke van de 2 en waarom met headset: sennheiser PC360

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 11:06

M2M

medicijnman

dan zou ik in jouw geval kiezen voor de creative kaart. De xonar kaart van Asus is voor muziek luisterende mensen beter en de drivers zijn (mijn mening) wat stabieler.

Wellicht handig om de drivers voor de creative kaart van youp-pax te halen. http://www.hardwareheaven.com/pax-drivers/

Stukken beter en bijna wekelijkse driverupdates :)

-_-

Pagina: 1