Hallo lezers,
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium 64-bit
Ik ga naar: Configuratiescherm -> Netwerk en internet -> Netwerkcentrum -> Adapterinstellingen wijzigen -> (rechter muis) eigenschappen (van mijn enige netwerkaansluiting) -> Internet Protocal versie 4 (TCP/IPv4) -> eigenschappen
Hier kan ik de volgende gegevens invullen: (Voorbeeld)
IP-adress: 123.123.123.12
Subnetmask: 255.255.255.123
Standaardgateway: 321.321.321.32
Voorkeurs-DNS-server: 321.321.321.32
Alternatieve DNS-server: (n.v.t)
Nadat ik dit heb ingevuld klik ik op 'ok', nu werkt de internetverbinding weer. (Ook kan in dan de nas weer benaderen)
Maar nu is het probleem als ik nu de computer opnieuw opstart word de "standaard" gateway niet onthouden. Deze moet ik dan weer handmatig aanpassen, er staan ook nog 2 andere pc's met een vastgesteld ip-adres die wel worden onthouden.
Heeft iemand hier een oplossing voor of wat kan de mogelijke oorzaak zijn?
Alvast bedankt voor de reacties,
ZP
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium 64-bit
Ik ga naar: Configuratiescherm -> Netwerk en internet -> Netwerkcentrum -> Adapterinstellingen wijzigen -> (rechter muis) eigenschappen (van mijn enige netwerkaansluiting) -> Internet Protocal versie 4 (TCP/IPv4) -> eigenschappen
Hier kan ik de volgende gegevens invullen: (Voorbeeld)
IP-adress: 123.123.123.12
Subnetmask: 255.255.255.123
Standaardgateway: 321.321.321.32
Voorkeurs-DNS-server: 321.321.321.32
Alternatieve DNS-server: (n.v.t)
Nadat ik dit heb ingevuld klik ik op 'ok', nu werkt de internetverbinding weer. (Ook kan in dan de nas weer benaderen)
Maar nu is het probleem als ik nu de computer opnieuw opstart word de "standaard" gateway niet onthouden. Deze moet ik dan weer handmatig aanpassen, er staan ook nog 2 andere pc's met een vastgesteld ip-adres die wel worden onthouden.
Heeft iemand hier een oplossing voor of wat kan de mogelijke oorzaak zijn?
Alvast bedankt voor de reacties,
ZP